• MrsHawkins

Glöm inte fötterna!

Ta hand om era fötter alla ni som går omkring i skor som är öppna i bak!

Ser så ofta kvinnor som är uppsnofsade i hår- o klädväg o som bär flippflopps, sandaler eller vad det nu är men som har glömt nåt viktigt!

Att fila sina fötter! Hälar! Att smörja in dem!
    Det ser så ofräscht ut med såna fötter!

• Svar på tråden Glöm inte fötterna!
  • papillon

Jag får själv hålla in magen på sommaren så det är lugnt.

• Bebis

Min pappa har fotfobi.. nämner man tånagel till honom o typ knäpper på den eller nåt ser han spyfärdig ut

• papillon

Var i Rom förra sommaren och hade då gjort mig fin med röda tånaglar. Mina fötter är välskötta även i övrigt. När vi åkte tunnelbana tittade alla på mina fötter. Jag fattade ingenting. Till slut började jag misstänka att det var fruktansvärt omodernt/vulgärt med röda tånaglar. De andra kvinnorna hade naturella. Jag hade ingen remover med så jag slet bort lacket med mina naglar. Nu till semestern i Turkiet blir det definitivt naturella tånaglar.

• milimina

japp jag tycker fötter är äckliga, som sagt inklusive mina egna men jag går inte omkring och glor på andras som man kanske kan tro av mitt inlägg, det är bara det att i vissa fall kan jag bara inte undgå att se skalkarna med djupa sprickor som en del stolt förevisar i sina hällösa skor, för att det sticker så i ögonen.

för att motverka lite har jag målat mina tånaglar i ett riktigt knalligt fuchsiarosa nagellack, så de ser ut som små karameller vanligtvis har jag tåringar också, allt för att få dem riktigt fina så jag kanske kan släppa på den där fobin lite

• MrsHawkins

Det fanns en skoreklam för några år sen som gick "Se på dina fötter. Andra gör det"
    O jag tillhör "de andra" o tänker att nån kollar ju på mina fötter oxå...så jag vill inte visa upp en äckelpäckelfot i nån fin sko!

• väntar o längtar

Vilken bra uppmaning TS! Fotvård är minst lika viktigt som att klippa håret.

Och visst tittar man på andras fötter. Ta t.ex. när man står i en lång kö, till slut är det lite pinsamt att titta på framförvarandes rumpa och då tittar man ner - ooops, jätteäckliga fötter till snygg kjol, eller leriga och ovårdade skor till Armanikostym. Listan kan göras lång, själv tar jag och beställer ny tid för fotvård i morrn bitti.

Tack för påminnelsen MrsH! Och gonatt!

• Pallas

buhuhuhu *gråter över mina jobbiga fötter* Jag har jättegulliga fötter, men satan i gatan vad de kräver mycket jobb. Min man har rätt fula fötter men hans fotsulor är som en babys. Om mina ska vara fina måste jag fila i evigheters evighet och smörja och dona hela tiden. Typ sova med fötterna i plastpåsar med olja. Några gånger om året flår jag av allt skinn på fotsulorna och jag får stora sår

Jag har haft detta problem i hela mitt liv och undrar om någon har nåt tips? I övrigt håller jag med TS, det är inte läckert med gula ostvalkar på hälarna såhär i flipfloptider, men vad gör man när det verkar vara fötternas naturliga utseende?

Mitt tips är att polera tånaglarna så de blir blanka och släta, det gör extremt mycket för fräscheten tycker jag. Gillar inte knövliga tånaglar.

• Hannahs mamma

Pallas...

Finns en salva på apoteket...

Heter nått liknade "biwax salva" men den stinker men man får hur mjuka fötter som helst...

Hade den jämt då jag var yngre och ALLTID fick sprickor i fötterna...
    Har sån hård hud på dom...

Men iaf den gör underverk...

• Pallas

Hannahs mamma: Aha, får kika efter nåt livärdigt här då, jag bor ju inte i Sverige. Är det själva bivaxet som är grejen, vet du?

Svar på tråden Glöm inte fötterna!