• MrsHawkins

Glöm inte fötterna!

Ta hand om era fötter alla ni som går omkring i skor som är öppna i bak!

Ser så ofta kvinnor som är uppsnofsade i hår- o klädväg o som bär flippflopps, sandaler eller vad det nu är men som har glömt nåt viktigt!

Att fila sina fötter! Hälar! Att smörja in dem!
    Det ser så ofräscht ut med såna fötter!

• Svar på tråden Glöm inte fötterna!
  • Hannahs mamma

Pallas

jag tror det...
    är en gul smörja iaf... haha

äcklig som **** men den e så sjön...

Honung kan oxå funka... brukar köra det ibland... kladdigt men vad gör man inte... haha

• Lamilla

Pallas, jag kan joina din klubb nar det galler feet! Har liknande fossingar som kraver att man polerar dem varenda j***** dag for att de skall se "tilltalande" ut

• Goldielocks

Pallas:
    Kan rekommendera Scholls Fotpeeling....suverän för att få mjuka fötter.

Fotinpackning brukar jag själv göra med olja i plastpåsar och tidigare sov jag med det men slutade med det då jag glömde en morgon att de satt på fötterna och slog en praktvurpa när jag satte fötterna på golvet...lite halt blir det ju

• JsN
    Avundas er som kan säga att det är väl bara att smörja in fötterna...
    Jag har en kompis som menade att det var väl bara att smörja in fötterna någon gång varannan vecka så höll sig fötterna mjuka och fina, vad skulle man med fotbad och fil till.
    För tillfället har jag receptbelagd kräm till mina fötter och order om att smörja varje kväll och varje gång fötterna varit i kontakt med vatten. Jag kan säga att det är något mer besvärligt att göra det med fötterna jämfört med händerna. Om jag gör detta och badar fotbad (ca 1 timme) varje vecka (minst) så slipper jag ostskalkarna, men jag har fortfarande hälar som de flesta blir av med med en enkel insmörjning. Jag har inga planer på att låta bli att gå barfota i skorna för det.
    De flesta tar väl hand om sina fötter. Det är ont och obehagligt med stora förhårdnader.
    Oputsade skor däremot... Eller strumpor i sandaler... Eller strumpor till shorts... Eller för uppklädda/oklädda skor till kläderna... Det reagerar jag på!
  • MrsHawkins

JsN

Lite OT först men...ny moderator eller? Känner igen nicket men inte moderatortiteln under.

Min mamma hade precis såna fötter som dig! Hon slet som ett djur med de där jäkla hälarna!
    Jag har nog relativt lättskötta fötter men jag filar en hel del när jag duschar, kör med peeling o smörjer med Helosansalva efteråt. Då får man se till att sitta still för annars riskerar man att slå i hjäl sig. Tro mig....

Vill ni förresten veta något helsjukt jag gör?
    Jag rakar mina stortår för de är så håriga!

• JsN

Skrattar gott åt tanken på att peela mina fötter... Jag använder rakblad.

• MrsHawkins

JsN

Med peela menar jag gnugga med en våt handduk.

Min mamma använde kniv....

• kvabbso

Jag föredrar att titta mina medmänniskor i ögonen och inte på hälarna! Och skulle jag göra det senare och se en tjock kant på hälen så tycker jag att det är den personens sak att hantera. Hon (för det var ju kvinnor som TS retade sig på, männen får tydligen grönt kort) kanske inte har tid att fiffa sina fötter? Hon kanske har annat för sig som hon tycker är viktigare? Hon kanske har en svår sjukdom i familjen och nedprioriterar sina hälar? Eller så tycker hon att andra inte har med det att göra. Och det har de väl egentligen inte, om vi ska vara helt ärliga...

Och vad gäller ögonbrynsnoppning, kläder och benrakning gäller väl samma sak: Har vi verkligen med det att göra? Om vi verkligen tänker efter...

Fram för mindre snofs och mer substans i livet (ska jag gå till val på det, tycker ni?)

• MrsHawkins

kvabbso

Det är väl främst kvinnor jag lägger märke till....Män brukar ju dessutom envisas med att bära strumpor i sina sandaler.

Jag tycker det är märkligt bara att en person kan lägga ner så mycket energi på kläder, smink o annat yttre men glömmer bort sina fötter....

Jag är en sån som kollar på andra människor, det kommer jag nog alltid att göra. O det innebär att jag oxå kommer titta på fötterna.
    O jag skäms inte ett dugg för det!

• papillon

Jag tror inte att det är fotfobi det handlar om utan fotbesatthet. Undrar hur länge denna tråd ska fortsätta (och varför jag själv tittar in då och då)

Svar på tråden Glöm inte fötterna!