• Suri

dårt asöires setuG

Trogga skrev 2008-10-19 22:13:34 följande:
    Suri vill du låna en trikåsjal?Har även en mai-tai som knappt är använd
    JA!!! Jag vill jättegärna låna!
  • Suri

Gooooood morgon!

Jag hade glömt hur dimmig och tött man blir av en spädis. Och hur lite man hinner!! Jag har ätit frukost och klätt på mig. Sedan har jag ammat och bytt bajsblöjor. Men nu sover han duktigt i sin säng.

Idag är jag fast i lg-heten. Stringen är tvungen att jobba och jag kan inte bära vagnen ner för trappan efter snittet. Så det blir till att hänga här heeela dagen...

• Suri
    Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:24:51 följande:
    Säkert. Han vaknar, kollar klockan och ligger och vrider sig i 5 minuter, sen ger han upp och kommer in till oss och - somnar direkt. Han tycker säkert att det är jättemysigt hos oss, annars skulle han väl inte komma in, men jag vill inte ha det så mer.
    Nä, 12 år tycker jag också är för gammalt. Han kommer ju snart in i puberteten. Tror att det skulle räcka för surfer att bara ta ett snack med honom och förklara läget. Han är ju stor. Ge honom medel att lösa prooblemet själv, ha en egen strategi. Typ, "gå upp och drick ett glas mjölk" eller nåt.
  • Suri

Eller ge honom pengar. 50 kr för varje vecka utan honom i eran säng... Eller att om han klarar en månad så ska han få något som han verkligen önskar sig. Mutor brukar fungera bra.

Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:26:43 följande:
    Japp inte så lätt. Fast det kanske verkar som om jag gör en jättegrej av det här hemma, men så är det inte alls. Dock behöver jag tips på hur man ska tänka och göra.Det är kanske jag som tänker helt fel och Surfer som har rätt, dvs. att så länge han tycker att det är mysigt ska han få komma, för sen går man in i en annan fas av livet och kanske förlorar lite av den där närheten.
  • Suri
    Womanizer skrev 2008-10-20 11:33:23 följande:
    Kan jag få hjälp?Om jag har barnen på heltid, men fortfarande gemensam vårdnad....så ska jag väl ändå ha underhåll?Om pappan inte har nån inkomst är det försäkringskassan som betalar ut det då?
    Ja, som jag fattat det så är det så. Men fsk kassan ändrar sig ju hela tiden...
    Nä, men klart du ska ha underhåll.
    Gå in på www.fsk.se
  • Suri
    Suri skrev 2008-10-20 11:36:13 följande:
    Ja, som jag fattat det så är det så. Men fsk kassan ändrar sig ju hela tiden...Nä, men klart du ska ha underhåll. Gå in på www.fsk.se
    Eller gå inte in på den sidan...
  • Suri

Nu har jag ammat och nu sover Sune igen. Väluppfostrad.

• Suri
    Womanizer skrev 2008-10-20 13:33:56 följande:
    Din vän från det förflutna...
    Amen säg då!!!
Svar på tråden dårt asöires setuG