Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

dårt asöires setuG

Fröken Sophia skrev 2008-11-28 15:24:11 följande:

Är det för Rufs skull??Kan du inte försöka att hitta någon kompis även på vintern? Kanske finns någon annan mamma som är hemma som du och som också vill ha lekkompis till sitt barn? Jag tror att Gasse faktiskt behöver den stimulansen.
    Ja för rufs skull. Känner ingen annan som har sina barn hemma tyvärr.

Problemet âr ocksa att han inte alltid har talamodet att leka med leksaker som man ska utan slänger dem bara omkring sig. Han kan mala i nagon minut eller gôra lugna saker i nagon minut men sen stickar han igen sa det âr svart att veta vad man ska ge honom att leka med.
  • siamusen

Fröken Sophia skrev 2008-11-28 15:34:52 följande:

Jag tror inte att det är många barn som kan sitta i timmar och leka med några leksaker, de flesta blir nog ganska uttråkade snabbt. Sen vidhåller jag - han behöver någon inte något att leka med. Men det är klart svårt att hitta andra mammor som också går hemma med sina barn, det förstår jag.
    Fast fragan är hur bra han skulle leka med ett annat barn. Han är ju inte ens tre. I poolen star de mest brevid varandra och leker samtidigt men absolut inte med varandra och da är de barnen ânda ett halvar âldre än gasse.
  • siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-11-28 15:44:34 följande:

Men han skulle ändå ha något som drog till sig hans uppmärksamhet.
    Ja, det âr sant Fast nu finns de ju inte. Blir nog lättare nâr han bôrjar skolan. Tänkte att han skulle bôrja samtidigt som rufs.
  • siamusen

Fåret Shaun skrev 2008-11-28 15:29:38 följande:

Eller att musen behöver avlastning. Hur fungerar det om ni gör schema för honom?
    Vilket slags schema tänker du pa da?
  • siamusen

Sen tror jag det skulle underlâtta om han fick ga ut en stund pa dagen men det kan vi ju inte heller göra tyvärr nu pa vintern.

• siamusen

o GUTEGIRL o skrev 2008-11-28 15:50:57 följande:

Kunde ni inte ha en barnflicka eller nåt som kom och hade ett öga på rufs och clovis så kan du gå utmed gasse?
    Skulle aldrig proppen ga med pa att betala för. Vi far se vad lâkaren säger nu pa mandag.

Han ska fôrmodligen fa ett trumset i julklapp som han kan ga loss pa och jag skulle vilja ha en trampolin till honomocksa för han gillar att hoppa.
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-11-28 17:31:32 följande:
    *ber om ryggmassage*Nu har jag lagt upp bebisens gardiner och satt upp dom. Strukit och satt upp julgardinerna. Borde lägg aupp dom oxå men nu orkar Kaoset inte med mer i dag.. Varit och julshoppat borde mao göra paket oxå... Hur skönt är inte det att han ästan alla julklappar klara? Ska köpa födelsedagspresenter oxå. Mamma, Pappa och MOrfar fyller år precis innan jul... Mor och Far tänkte vi ge Champange och god choklad... Morfar får choklad och blommor. Det duger va?  
    Jag vill se Napoleons gardiner! Kort!!

Och nej, det finns inget ÖF hâr inte.
  • siamusen

Fruen fra Norge skrev 2008-11-28 18:03:03 följande:

*Bjuder på hempizza med vitlök, chorizo, mozarella, tacoköttfars och röd lök*
    Jag vill ocksa ha!

Kaos- GARDINERNA!!!!
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-11-28 18:15:02 följande:
    Aha...
    Synd. Finns det ingen kyrka eller nåt med barngrejjs?
    nej, inte vad jag vet men jag kan iofs inte ga dit med dem ândå. Sak samma,han vâxer vâl ifran det sen.

Nu vill jag se gardiner!
  • siamusen
    MissKaos skrev 2008-11-28 18:27:56 följande:
    ..och jag har precis tagit ett kort. Nu sak vi bara se om kaoset minn s hur man får över det till FLska. Glömde ta på magen, klantigt
    *.. väntar*
Svar på tråden dårt asöires setuG