• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Perry the Platypus

Ja, vi har insett att vi tappat förtroendet för varandra och att den andra vill väl efter allt tjafs. Det är otäckt. Vi försöker jobba på det men efter att jag tagit tre vaknätter i sträck med arvid så är jag inte vidare positivt inställd till hans välvilja. Jag är helt förbi av trötthet.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-15 15:45:04 följande:
    Är det sa illa? gar ni igenom en jobbig period?
    Låter ju minst sagt som så
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:49:05 följande:
    Ja, vi har insett att vi tappat förtroendet för varandra och att den andra vill väl efter allt tjafs. Det är otäckt. Vi försöker jobba på det men efter att jag tagit tre vaknätter i sträck med arvid så är jag inte vidare positivt inställd till hans välvilja. Jag är helt förbi av trötthet.
    Nej, det lâr ju inte hjälpa till. Vad trakigt för er alla
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 15:49:05 följande:
    Förmodligen är trötthet - från bådas håll en starkt bidragande orsak till att ni tjafsar hela tiden.

Har ni någon möjlighet at lämna ifrån er Arvid en helg så att ni kan få sova och rå om varandra. Låter lite banalt kanske, men det kan ju hjälpa.

Inte så att jag på något sätt tror att Arvid är roten till era problem, tvärtom, men ni kanske skulle behöva vara Bella och Ego ett tag och inget annat.
  • siamusen

Fröken Sophia skrev 2008-10-15 15:52:04 följande:

Förmodligen är trötthet - från bådas håll en starkt bidragande orsak till att ni tjafsar hela tiden. Har ni någon möjlighet at lämna ifrån er Arvid en helg så att ni kan få sova och rå om varandra. Låter lite banalt kanske, men det kan ju hjälpa.Inte så att jag på något sätt tror att Arvid är roten till era problem, tvärtom, men ni kanske skulle behöva vara Bella och Ego ett tag och inget annat.
    Var faktiskt precis min tanke. Ta lite tid till att bara vara, andas lite och prata om allt annat ân vardagliga tjafssaker.
  • Perry the Platypus

Har en malande misstanke om att vi tagit oss vatten över huvudet med det här huset. Vill jag verkligen leva i ett hus som aldrig kommer bli klart? Kommer jag verkligen orka det när inte Ego och jag fungerar ihop under stress?

• siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:01:23 följande:
    Har en malande misstanke om att vi tagit oss vatten över huvudet med det här huset. Vill jag verkligen leva i ett hus som aldrig kommer bli klart? Kommer jag verkligen orka det när inte Ego och jag fungerar ihop under stress?
    Att renovera sliter som fan pa ett förhallande. Ni har inte råd med hantverkare eller råd att vänta tills senare med att fixa till det?
  • Perry the Platypus
    siamusen skrev 2008-10-15 16:03:41 följande:
    Att renovera sliter som fan pa ett förhallande. Ni har inte råd med hantverkare eller råd att vänta tills senare med att fixa till det?
    Fan. Nu fick jag en stor (större) klump i magen.

Nej, vi har absolut inte råd med hantverkare. Det blir nog snarare  till att  försöka ta det lugnt och inte stressa sig igenom en renovering...
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:01:23 följande:
    Varför skulle det inte bli klart??

Allting kan ju inte bli färdigt på en gång, och du kanske får acceptera att det är så och leva med att vissa rum inte är som de ska vara.

Sätt upp mål istället, som ni försöker nå tillsammans, men stressa inte om det inte blir så.

Gör en lista på 3 saker som du respektive Ego absolut tycker är viktiga att de blir klara inom - säg 3 månader - och sen gör ni en plan för hur det ska lyckas.
Svar på tråden dårt asöires setuG