• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:06:48 följande:
    Fan. Nu fick jag en stor (större) klump i magen. Nej, vi har absolut inte råd med hantverkare. Det blir nog snarare  till att  försöka ta det lugnt och inte stressa sig igenom en renovering...
    oj fôrlat, inte meningen

Stressa inte med att fa allt klart snabbt. Lat det ta den tid det behôver ta helt enkelt. Ni ska ju bo kvar lânge sa det finns ingen anledning att allt ska vara klart pa5 minuter.
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-15 16:09:29 följande:
    oj fôrlat, inte meningen Stressa inte med att fa allt klart snabbt. Lat det ta den tid det behôver ta helt enkelt. Ni ska ju bo kvar lânge sa det finns ingen anledning att allt ska vara klart pa5 minuter.
    Precis.

Och jag brukar tänka som så att det är bättre att fundera ordentligt på hur man vill ha det, så att det inte blir slafsigt gjort, t ex i brist på pengar och tid.
  • Perry the Platypus

*gråtfärdig*

Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:11:41 följande:
    *gråtfärdig*Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??
    Fast det âr râtt vanligt att den gôr det efter man gifter sig.Kanske just fôr att man trissat upp innan brôllpet och sedan kommer vardagen igen och man fortfarande vill ha den dâr weeeiii-kânslan.

Men det blir bâttre sen igen nâr alla hittat sin plats s.a.s

finns artiklar om detta som jag tycker âr râtt intressanta.
  • Fröken Sophia
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:11:41 följande:
    *gråtfärdig*Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??
    Åhhh shit, vännen då

Nu är det så här att ni är i en fas i ert förhållande där ni av någon anledning är lite less på varandra.

Självklart är det bra om man kan ha det övervägande kul och bra ihop, men orkar man inte så orkar man inte. Kanske ska ni slänga bort de där kraven, bara för ett tag och försöka flyta med lite mer.

Svälj tjafset en stund och bara få vardagen att gå ihop utan att bråka, men kanske utan att helt förtvivlat desperat behöva ha kul ihop också. Skittråkigt jag vet, men det kommer att lätta, ni kommer att hitta tillbaka till varandra.

Sen tror jag - än en gång - att ni behöver lite "Bella och Ego och ingen annan"-tid också.
  • siamusen

Och sen har ni ju faktiskt gatt igenom en hel del de seanste manaderna: brôllop och all dess stress, flytten och graviditeten.

Tror ni behôver lite fysisk och mental semester faktiskt.

• Perry the Platypus
    Fröken Sophia skrev 2008-10-15 16:15:52 följande:
    Åhhh shit, vännen då Nu är det så här att ni är i en fas i ert förhållande där ni av någon anledning är lite less på varandra. Självklart är det bra om man kan ha det övervägande kul och bra ihop, men orkar man inte så orkar man inte. Kanske ska ni slänga bort de där kraven, bara för ett tag och försöka flyta med lite mer.Svälj tjafset en stund och bara få vardagen att gå ihop utan att bråka, men kanske utan att helt förtvivlat desperat behöva ha kul ihop också. Skittråkigt jag vet, men det kommer att lätta, ni kommer att hitta tillbaka till varandra.Sen tror jag - än en gång - att ni behöver lite "Bella och Ego och ingen annan"-tid också.
    Tittade just på spa-ställen men det finns inget som lockar.
  • Perry the Platypus

FAn vad kloka ni är. Kyss

• siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:17:46 följande:
    Tittade just på spa-ställen men det finns inget som lockar.
    Kolla Danmark ocksa.
  • Fröken Sophia
    siamusen skrev 2008-10-15 16:17:32 följande:
    Och sen har ni ju faktiskt gatt igenom en hel del de seanste manaderna: brôllop och all dess stress, flytten och graviditeten.Tror ni behôver lite fysisk och mental semester faktiskt.

Helt klart. Allting ni gjort de senaste månaderna är sånt som tär hårt på ett förhållande. Och ni har lyckats klämma in det under en kort tidsperiod. Inte så konstigt att det slår över till slut....

Men ni måste inse att det är det som det handlar om, och inte att ni på något sätt är "förbi" utan att ni behöver en mental återhämtningsperiod.

Svar på tråden dårt asöires setuG