• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • DCLXVI
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:11:41 följande:
    *gråtfärdig*Jag fattar inte varförallt ska vara så svårt och jobbigt. Relationen har bara gått neråt i epressfart sen vi gifte oss. Vead gör vi för fel? Ego säger at jag ar för höga krav på oss, men vad för slags krav ska man ha då? Om man inte har övervägande kul och bra ihop så är det väl nåt som behöver förändras??
    Mmm, det ÄR jobbigt att leva i par. Tro mej, Vi har haft/har en väldigt tuff tid i vårat förhållande från i våras och framåt. Ibland känns det bättre, ibland sämre... Just nu är det bra, men man vet aldrig vad som lurar runt hörnet.

Man får försöka ta en dag i taget (låter klyschigt jag vet) och ta vara på det som är bra. Sätta sej ner och tänka på vad det är som irriterar en mest hos den andre, och varför man reagerar som man gör.
  • Fröken Sophia

Nu måste jag rusa iväg!

Tänker på dig Bella!!

• Perry the Platypus

Ska visa Ego allt ni skrivit. Han kan nog också behöva lite tröstande ord.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Perry the Platypus
    Fröken Sophia skrev 2008-10-15 16:20:07 följande:
    Nu måste jag rusa iväg! Tänker på dig Bella!!
  • DCLXVI
    Perry the Platypus skrev 2008-10-15 16:20:24 följande:
    Förmodligen, det är bra av dej att tänka så. Man tenderar annars bara att se problemen ur sin egen synvinkel. Att det är en själv det är synd om som inte blir förstådd... Åtminstone jag tänkte så, jag gjorde en väääääldigt dum grej - gör inte det!
  • siamusen
    Ja, man far inte glômma att den andra âr ledsen ocksa oftast.
  • Perry the Platypus
    DCLXVI skrev 2008-10-15 16:23:29 följande:
    Förmodligen, det är bra av dej att tänka så. Man tenderar annars bara att se problemen ur sin egen synvinkel. Att det är en själv det är synd om som inte blir förstådd... Åtminstone jag tänkte så, jag gjorde en väääääldigt dum grej - gör inte det!
    siamusen skrev 2008-10-15 16:24:12 följande:
    Ja, man far inte glômma att den andra âr ledsen ocksa oftast.
    Jag kan nog hänfalla väldigt lätt till martyrskap. Just nu är det sjukt ynd om mig och jag tycker inte att han tar hand om mig såsom jag skulle tagit hand om honom.

Vi har numera generellt svårt att prata konstruktivt; båda tar allt den andra säger som kritik och då går man gärna till anfall.
  • gutegirl
    Vet han att du kallar honom ego här?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • Perry the Platypus
    o GUTEGIRL o skrev 2008-10-15 16:40:38 följande:
    Vet han att du kallar honom ego här?
    Japp. Det kommer från när han ryckte in i ett parti Betapet (mot dig tror jag) - vet att jag snabbt döpte honom till Egoboy då.
  • KarJac

Och så får ni inte glömma bort att knulla!

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
Svar på tråden dårt asöires setuG