• jungfu

dårt asöires setuG

Millimina skrev 2008-10-08 15:00:07 följande:
    asch då, jag som hoppades få lite större förståelse för vad som menades. Jag förstod inte riktigt frågan i testet är jag rädd. Jag försökte tänka mig någon som agerade enbart utifrån vad den som subjekt kände inför en situation. En som inte ens förstår att det finns andra synvinklar..och som en sådan ville jag inte vara. Och nu när du fick den meningen så tänkte jag att jag nog hade tolkat det fel..
    Jag tror att det finns ungefär hundra olika tolkningar av begreppet "objektiv analys"... Men jag tolkade det som att man alltid måste väga in den mänsklig faktorn, hur objektivt "rätt" eller "fel" ett beslut/agerande än är. Det är kanske objektivt rätt att vräka en person som inte betalt hyran i tid, under några månader. Men om den personen går genom sitt livs sorg, pga att maken eller makan dött, och helt enkelt inte pallat fixa pengar, så tycker jag att man ska kunna se mellan fingrarna med det... Typ att man inte vill vara paragrafryttare i alla lägen.
    Men samtidigt tycker jag ju också att regler är viktiga, och att man måste försöka behandla alla lika. Solidariskt. Det går inte att ha gräddfiler eller genvägar för vissa priviligierade, inom sjukvården osv... Och då är jag ju väldigt dogmatisk, på de punkterna.
  • jungfu

Tant Greta skrev 2008-10-09 14:38:25 följande:

Ett annat dilemma nu(jaa,jag har mycket fritid)På tal om dåliga böcker.Vad heter den manliga författaren som är/var kompis med Carolina Gynning?Blond,tvålfager,ca 35 år.
    han är en snuskis.
  • jungfu

Tant Greta skrev 2008-10-09 14:57:05 följande:

En torsdag?2barnsmamma?FL-medlem?Behöver jag säga mer?
    jag blev utlurad och sen gick det som det gick... hamnade högst upp i skrapan på den där skitbaren, bl.a
  • jungfu

Tyler Durden skrev 2008-10-09 15:12:39 följande:

trodde att du bara hängde på Kellys
    Kellys? Är det det där svenniga stället på Folkungagatan där nån blev skjuten för nåt år sen?
  • jungfu

Tant Greta skrev 2008-10-09 15:16:32 följande:

det gör hon bara när det är löningshelg
    Nä då knarkar jag med Virtanen på Spy Bar såklart!!! *wannabe*
  • jungfu
    KarJac skrev 2008-10-09 15:30:38 följande:
    Flemch
    jag hör dig.
  • jungfu
    siamusen skrev 2008-10-09 18:35:03 följande:
    Ingen som berattat den glada nyheten annu? Suri jr har anlant
    och där dök du upp som gubben i lådan! skoj
  • jungfu

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-09 20:36:40 följande:

Mors på er!
    hello babe
  • jungfu

kloka tjejer, jag måste fråga om råd... en grej... vem vill coacha?

Svar på tråden dårt asöires setuG