dårt asöires setuG
Min pappa dog och ägde något ihop med min faster. Hon vill vara ensam ägare, vi säljer gärna. Hon vill inte betala marknadsvärde, vi vill ha pengarna som det är värt. Hon gör flera försök till att få oss att tro på lägre värden. Säger att den och den har sagt det och det, som det sen visar sig att de skulle förlora jobbet om de säger så. Får en värdering gjord och övertygar värderingspersonen att mygla. Vilket bara avslöjas genom en slump, så vi säljer inte. Värdering kostar jättemycket pengar för oss student/arbetslösa syskon, men vi gör en, och därigenom visar det sig att vi hade rätt känsla i maggropen om myglet.
Vi säger inget om myglet, vi bara väntar ut alltihop. Men hon är argsint. "På" liksom. Men mina kusiner som jag stått nära hela uppväxten kan inte längre prata med oss/mig (särskilt jag då jag är äldst och bor i sverige) för att de har förmodligen hört henne säga något om mig. Och jag har inte en aning om vad det är jag gjort förutom att kanske varit lite seg och krånglig.. och då bevisligen uppdagat hennes ljug tidigare.. men inte sagt något om det till henne.
Jag var osams med pappa i flera år innan han dog, men det var inte en issue för dem (fastrarna) innan han gick bort, vi umgicks ofta ändå.
När han dog så försökte jag förklara varför jag varit osams med honom. Han var verkligen inte så där jättebra och mogen som människa alltid och så berättade jag väl de ofördelaktiga sakerna om honom först då. Och det är klart att man förstår att det är svårt att få höra dumma saker om sin fine lillebror när han inte kan försvara sig. Men jag förstår inte riktigt vad det är de säger om mig som även får kusinerna att vända sig? Vad är det för sak de går omkring och bär mot mig, hur eldar de på sin ilska?
Så. Jag förstår väl på ett plan. Men jag förstår inte hur jag kan ha blivit någon annan. Och hur de motiverar att de inte längre när pappa är död behöver vara vänligt inställda till hans barn i någon form av hämndprocess..om de tyckte mycket om honom, varför inte låta det speglas till oss då?