Inlägg från: Millimina |Visa alla inlägg
  • Millimina

dårt asöires setuG

mitt fl:ande har gått så långt och illa att när jag väl går ut så kan jag slås av tanken att jag är "fri". Tänk att jag kan gå vart jag vill, tänker jag. Det här är ute. Jag sitter inte fast inomhus.

Men en kväll med en kompis. Jag vet inte. Jag tycker samtalet går för långsamt. För lite äkta. Så tar det så långt mellan gångerna att man först måste ägna en timme åt att värma upp varandra, bli synkade. Sen börjar man smått avhandla de viktiga sakerna. Medan man måste komma ihåg att lyssna lite då och då också och inte bara prata själv...Kanske blir man lite stressad när man har hajat poängen som hon vill komma till och man inte bara kan skumläsa resten av vad hon säger..

• Millimina
    siamusen skrev 2008-10-26 00:40:46 följande:
    Pa mina dyra gardiner *torkar kräks*
    Nädå. Jag kräktes på mig själv, i knät! Du slipper torka mer!
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-26 00:40:58 följande:

Men fråga faster då?Jag är medveten om de orättvisor min  pappas släkt utsatt mig för,men jag orkar inte ta reda på varför.Påverkade mig då,men inte nu.De existerar inte i min värld numer.Bra så. För min del,brorsan umgås fortfarande med pappasläktingar.
    Ja, jag tänker nog att det blir antingen så att det går över med tiden, eller så får det vara. Jag känner mig rätt så sårad inombords. Över att jag inte fick ha min bild av min pappa utan att deras bild av honom skulle bli hotad. För så tror jag det är.

Så när allt är sålt och sen när farmor är död, då kommer jag inte behöva ha mer med dem att göra. Det jobbigaste med det här är att farmor trots allt måste dö en dag och att hennes bo ska redas upp också. Inte för att jag tänker lägga två fingrar i kors vid det dödsboet, men säkert ska det bråkas om något där också. *suck*
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-26 00:50:41 följande:

Påminner...ställ om Das Uhr i natt.
    Näh, varför sa du något!!! Det är alltid något som påminner en. Har trots total vimsighet/aldrig tittar på teve/hoppar över tidningarna ibland på helgen/ bara missat omställningen en gång. Då var det förstås så att vi skulle hämta ett gäng barn som skulle med oss till stugan på Js kalas. På våren. Helt fel håll att ställa om och missa alltså.
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-26 01:04:10 följande:

Usch,kanske är jag känslokall,men min låssamormors död (sambons mormor)ledde till att bror och syster slutade prata med varandra,trots att mormors död genererade att barnen blev mer eller mindre förmögna.Jag  är allergisk mot andras pengar.Eller hatar att pengar ska förstöra så mycket.Ta allt är mitt motto.
    Inte: ta inget du inte behöver?

Tror jag kommer sluta bry mig om pengar i dödsbon.

Fastrarna bråkar nu i tingsrätten om min farfars mors syster som avled. Där flera syskon faktiskt var barnlösa i den kullen. Men den här släktningen hade flyttat dit där hennes bror bodde med familj. Inga andra syskon fanns från hennes generation i närheten alltså. Sen dog broderns ende son tidigt och efterlämnade tre syskon. De tog hand om sin faster på ålderns höst och trodde att de var enda arvingar. Och vem kan misstro dem? De fick iaf rätt mycket pengar att dela på när hon dog. Och två år senare kom det fram att hon hade inalles nio syskon, inte bara ett..

Så nu måste ju de betala tillbaka. Till min generation skulle det då bli 4000 kronor. Mina fastrar skulle alltså få 12 000 var. Jag skiter väl i de pengarna. Jag hade bra mycket hellre haft den där gamla tanten i minne och fått känna henne. Hennes syster som var min anmoder var enligt sägnen en äkta häxa som verkligen visste en massa övernaturliga saker. Tänk att få träffa hennes syster. Iofs var de inte så trevliga heller.. vilket man inte betvivlar..för de är inte så roliga någon av de där inlandsinavlade lapplänningarna..

Men att stämma syskonen för 12 000 kronor. När man är RIK själv. Det tycker jag är fult. (mina båda fastrar är mycket täta)
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-26 01:11:28 följande:

Tyst,fixa klockan bara!Ska moppa i ditt hem med tusenlappsmoppem snart  
    Inte allvarlig väl?

Jag har för mycket konsumentvägledare i mig! Man ska inte impulsshoppa!
  • Millimina

...fast när jag tänker på det så behövs det verkligen moppas här efter alla spyor hit och dit..

• Millimina

Ah, tyckte det lät som att du tyckte man skulle ta allt man kom åt.

Nu finns det bara tio minuter batteritid kvar. Tror att det är min stickreplik för sängdags!

Natti! Tack för en trevlig kväll! =)

• Millimina

Icke kvar, men åter! Godmorgon! Tror mitt "klockan-7-barn" kände på sig tidsomställningen...konstigt och väldigt bra att man slapp vakna klockan 6

• Millimina

Ähmen lägg av Bella. Klart man är lite känslig över att tänka på att ens spädis ska snutta på någon annans finger, men han lär inte ta skada av det!

Det är ju jättemysigt när spädisar suger på ens finger. Han har säkert tvättat sig dessutom!

Svar på tråden dårt asöires setuG