Inlägg från: Millimina |Visa alla inlägg
  • Millimina

dårt asöires setuG

Jag menar inte att man ska vara försiktig om sina barn, men jag tror att man är överdrivet försiktig idag och kanske är mer betjänt av att taggas ner än att eldas på...

• Millimina

Jag menade bara att skrämselpropaganda om bakterier inte gagnar någon relation.

Perry the Platypus skrev 2008-10-26 11:54:17 följande:
    Lägg av själv - jag har då aldrig stoppat in fingrarna i nån spädis mun och skulle def. inte acceptera om nån hade hoppat på Arvid på det viset, släkt eller ej.
  • Millimina
    Suri skrev 2008-10-26 11:57:01 följande:
    Håller med.Men man är jättelöjlig när de är så här pytte... Var på barnkalas och kunde inte slappna av alls. Åkte efter en timme. Var livrädd för alla snoriga två-treåringar...Det är INTE likt mig.
    Förstår HELT. Förste sonens gudfar tog en gång upp hans napp från bilgolvet och slickade av den innan han satte in den i Js mun. Jag blev lite chockad.

Jag har så svårt för mina svärisar av och till. Min svärmors finger i mitt barns mun hade jag inte klarat, men min egen mammas... det är ologiskt, och jag försöker bekämpa ologiskheten inom mig.

Sen är det förmodligen så att jordbakterier till småttingar är bästa skyddet mot allergi. Barn som är födda utomhus/under smutsigare förhållanden har färre allergier...iofs dör deras mammor.. men allergier har de inte!
  • Millimina
    Suri skrev 2008-10-26 11:58:32 följande:
    *sätter på mig domartröjan och hämtar visslpipan*
    Pekar vilt och visar på motståndarutvisning!!!
  • Millimina

eller så kan man skaffa handsprit på apoteket och terra alla besökare med när de kommer in, och så låter man bäbben äta sand ur sandlådan istället lite senare mot allergi!

HU, jag får sådan ångest när jag tänker på att jag ska bli svärmor på son-sidan när jag får barnbarn. Jag vill ju få boa med barnbarn också!

• Millimina
    Perry the Platypus skrev 2008-10-26 12:15:04 följande:
    Ungefär så resonerar vi också. Det roliga är dock att min mamma är mycket striktare än vad vi är med Arvid.
    Åh, det var intressant, har jag faktiskt aldrig hört talas om tror jag.

Eller. iofs är min mamma på något vis försiktig så att hon säger ofta "ojoj.. ska han göra så verkligen? Alltså ifrågasätter omkring deras säkerhet på ett mycket mer hönsigt sätt ju äldre hon blir.... Men sen samtidigt så kan hon vara sådär helt släppt när det kommer till saker som hon tyckte var viktiga när vi var små, som att man inte ska äta godis och att man ska städa sina leksaker.. Dubbelt.
  • Millimina

o GUTEGIRL o skrev 2008-10-26 12:22:52 följande:

HOn kanske har lärt sig att prioritera?
    ja, så tror jag att det är. Man är ju mindre nogräknad själv nu om sådana saker som tex när bäbis får ha napp (avskyr när barn går omkring med napp egentligen..treåringar med napp som leker och försöker prata *hurvas*) så när J hade napp så tog vi ut den direkt som han inte var i sin säng. Stenhårt. Och nu vet jag inte om jag tänker på det alls. Vill Ernst ha napp får han ha den. Mindre gnäll i mina öron.

Sen. *skämskudde* så påminde våra svärisar oss om att man inte fick säga 'vovve' om hundar till store killen när han var liten. Det hette ju gubevars 'hund'

Suck. En del förstagångsföräldrar alltså... står inte ut med att se dem för de påminner om mig själv..
  • Millimina

åh, vilken chock du måste fått musen!! Förstår jag verkligen!! Tur det dök upp lite snoppbärare! =)

Och hej förresten! Har ni det bra annars?

• Millimina

Hej. Vad gör ni? Själv så sitter jag och känner hur fettet samlas på mig. Snart exploderar jag.

• Millimina

Ah, min gula dame! Jepps, hon är snygg!

siamusen skrev 2008-11-01 20:45:37 följande:
    jag ska snart fetta pa mig med kanelbullar fran Ikea Och du âr skitsöt förresten. Har jag sett pa fb!
    Ikeabullar? Finns det inte findus? Sorgligt.

Nu upptäckte P att Ernst har bajsat. I sömnen???! Va? Kan de göra så?
Svar på tråden dårt asöires setuG