• Rudies

    Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2

    Jäklarns familjeliv till att ha tidsbestämda trådar! Skulle svara i tråden i morse, men då var den borta. Hoppas folk hittar hit nu. :)

    Kopierat från förra tråden:
    Jag hittade tidigare en tråd för blivande höst-mammor i Luleå men den stängdes. Sen hittade jag en december-tråd som tyvärr inte tog fart... så nu saknar jag en tråd för oss blivande föräldrar under senhösten/ vintern i Luleå!
    Om det finns fler snack-sugna blivande mammor från Luleå med bf strax före jul, så är ni himla välkomna att försöka skaka liv i denna tråd!
    Jag själv väntar andra barnet i början av dec.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 22:02
    Här är länken till vår bf-lista!
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34496009.ht ml

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-04 10:47
    Kom på att jag kankse skulle länka till den gamla tråden också ;) www.familjeliv.se/Forum-11-263/m34188073.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:22
    Nu finns Bf-listan i den här länken :) Lättare att både uppdatera och hålla koll. :D Kopiera bara det senaste inlägget och skriv in den nya updateringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 16:23
    Gud förbannat vad snabb jag alltid ska vara på tangenterna! Här är länken. ;) www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38172312.html

  • Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2
  • Rudies

    Läste att det var tal om fika på tisdag. Jag hade supergärna velat komma, men min sambo är fortfarande hemma då och det känns rätt taskigt att bara lämna honom då, haha. :) Men vi får se vad jag lyckas förhandla fram ;) Annars är jag gärna på nästa gång det är tal om dagfika :D

  • QuteCat

    Jasså är det här det är den nya tråden... bäst att blåsa liv i den då

    Min lilla krabat i magen har nog lyckats vända sig under natten med rumpisen eråt. känner hickningarna under revbenen nu i stället för nedanför naveln  på sidan..
    Hoppas att han vänder sig självmant.. att vända sig nu när det bara är 5-6 veckor kvar

    Är det någon här som fått genomgå vändningsförsök?

    Men vad tusan! Det snöar ju ute!


    Njuter av nybakt kanelbulle med kaffe
  • Cesso

    Vad bra att du startade en ny tråd! Det är så dumt att de bara är öppna 3 mån.

    Rudies- Hur går livet med bebisen? Får du någon tid över till dig själv? Känns allt bra?

    Jag minns att det var en kaosartad tid de första dagarna/ veckorna. Men det lugnade ner sig! Undrar dom det är lika kaotiskt andra ggn?

    QuteCat- Halvandra gjorde ett vändningsförsök nyss, men då blev det kejsarsnitt eftersom hon började blöda mitt i allt. Men det är ovanligt sa hon. Kanske vänder sig din bebis igen snart?!

    Vet ngn hur det går för de som har bf i dagarna? Har det hänt ngt för Tingelina?

  • fiasan

    Har inte varit med i den här tråden tidigare men har bf på måndag =) med en liten som ligger i säte. Jag fick åka på vändningsförsök i v.36 då de försökte vände h*n tre gånger men den lilla busen bara sprattlade tillbaka till sitt favoritläge.

    Jag kan ju inte säga att det var precis bekvämt... men det var inte jätehemskt heller. Det värsta tycker jag var hjärtklappningen man fick av brickanylen...

    Men om din lille har vänt sig själv nu så hinner den säkert vända sig tillbaka oxå ;)

  • QuteCat
    Cesso skrev 2008-10-04 11:27:42 följande:
    Vad bra att du startade en ny tråd! Det är så dumt att de bara är öppna 3 mån. Rudies- Hur går livet med bebisen? Får du någon tid över till dig själv? Känns allt bra? Jag minns att det var en kaosartad tid de första dagarna/ veckorna. Men det lugnade ner sig! Undrar dom det är lika kaotiskt andra ggn?QuteCat- Halvandra gjorde ett vändningsförsök nyss, men då blev det kejsarsnitt eftersom hon började blöda mitt i allt. Men det är ovanligt sa hon. Kanske vänder sig din bebis igen snart?!Vet ngn hur det går för de som har bf i dagarna? Har det hänt ngt för Tingelina?
    Ja vi får hoppas det.
    Är varken sugen på att göra ett vändningsförsök eller föda i säte så det är bäst för han att han vänder på sig där inne
    Oj började hon blöda.. ja det är nog ovanligt.

    Det är lugnare med andra barnet tycker då jag i af..
  • Soppa

    Hittade hit..
    Jag är gärna med och fikar till veckan.
    Tack tjejor för ett trevligt torsdagsfika..

    Igår var vi till Ikea och utomlands och solade lite
    Det var lungt och skönt där. Handlade en ny säng till Mille och lite smått och gott. Julen hade inte kommit dit än. När vi for hem hade jag sd hela vägen hem . dom låg mellan 5-7 minuter så det var ganska kämpigt att sitta i bilen så länge viu hade ju med släp så det tog ju ett tag att köra.. Men när jag väl kom ur bilen så slutade dom och hela natten har vart lugn lika så fm.
    Har just packat 16 tradera paket så nu ska jag sammla krafter och idas åka in till posten och posta dom.

    vad pysslar ni med ??

  • Rudies

    Jo livet som mamma börjar rätt lungt för mig. Han sover gott om nätterna. Ammar han ungefär var tredje timme och annars är han mest bara glad och nöjd. Han är väldigt vaken på dagarna och ligger mest för sig själv eller i någons famn och kikar sig omkring. Ser otroligt pigg ut i blicken. Som en stor pojke. Jag kan inte förstå att han varit i min mage för bara 10 dagar sen!!

    Har en massa tid för mig själv, men det kan ju bero på att Vincents pappa är hemma nu till på tisdag och det underlättar ju en hel del. :) Ska bli kul att se hur mycket förändring jag kommer upptäcka när han går tillbaka till jobbet igen. Då ska jag börja hänga på stan varje dag. ;)

  • Rudies

    Jag slänger in och uppdaterar BF-listan i denna tråden också :)

    BF 20/8-08 BeatriceN86 (första barnet). Lukas född 26/8, 3260g, 50 cm
    BF 9/9-08 Rudies (första barnet). Vincent född 24/12, 4180 g, 54 cm.
    BF 9/9-08 Ajolie (tredje barnet). Simon född 12/9, 4045g, 52cm
    BF 21/9-08 Pluttiplutt (andra barnet).Flicka född 15/9, 3770g, 50cm
    BF 21/9-08 Halvandra, 32 år (andra barnet). Tuva född 28/8, 3010 g, 49 cm
    BF 3/10-08 Tingelingela 24 år (första barnet)
    BF 13/10-08 Soppa 29 år (4e barnet)
    BF 28/10-08 PiaDaniel 23 år (första barnet)
    BF 2/11-08 Ciitrus85 23 år (Första barnet )
    BF 5/11-08 Puffalina, 28 år (andra barnet)
    BF 17/11-08 QuteCat, 33år (tredje barnet)
    BF 19/11-08 Niccipicci,33 år (andra barnet)
    BF 28/11-08 Kejta, 23 år (första barnet)
    BF 3/12-08 Babushka morsan, 29 år, (tredje barnet!)
    BF 11/12-08 cesso, 27 år (andra barnet)
    BF 12/12-08 Snöbarn, 23 år, (första barnet)
    BF 15/12-08 Våfflan 08, 24 år, (första barnet)

    BF 3/1-09 CottonCandy (första barnet)
    BF 1/1-09 VeronicaJ, 24 år (första barnet)
    BF 15/1-09 Catti87, 21 år (första barnet)
    BF 19/1-09 lilla masken, 28 år (första barnet)
    BF 5/2 -09 wida, 29år (tredje barnet)
    BF 11/3-09 Alexandraluleå (tredje barnet) kommer dock mest troligt i feb!
    BF 15/3-09 Solouniko, 22 år (första barnet)

  • Rudies

    Haha! Jag råkade skriva att han var född i december. Det var ju inte riktigt rätt. ;)

    Jag slänger in och uppdaterar BF-listan i denna tråden också :)

    BF 20/8-08 BeatriceN86 (första barnet). Lukas född 26/8, 3260g, 50 cm
    BF 9/9-08 Rudies (första barnet). Vincent född 24/9, 4180 g, 54 cm.
    BF 9/9-08 Ajolie (tredje barnet). Simon född 12/9, 4045g, 52cm
    BF 21/9-08 Pluttiplutt (andra barnet).Flicka född 15/9, 3770g, 50cm
    BF 21/9-08 Halvandra, 32 år (andra barnet). Tuva född 28/8, 3010 g, 49 cm
    BF 3/10-08 Tingelingela 24 år (första barnet)
    BF 13/10-08 Soppa 29 år (4e barnet)
    BF 28/10-08 PiaDaniel 23 år (första barnet)
    BF 2/11-08 Ciitrus85 23 år (Första barnet )
    BF 5/11-08 Puffalina, 28 år (andra barnet)
    BF 17/11-08 QuteCat, 33år (tredje barnet)
    BF 19/11-08 Niccipicci,33 år (andra barnet)
    BF 28/11-08 Kejta, 23 år (första barnet)
    BF 3/12-08 Babushka morsan, 29 år, (tredje barnet!)
    BF 11/12-08 cesso, 27 år (andra barnet)
    BF 12/12-08 Snöbarn, 23 år, (första barnet)
    BF 15/12-08 Våfflan 08, 24 år, (första barnet)

    BF 3/1-09 CottonCandy (första barnet)
    BF 1/1-09 VeronicaJ, 24 år (första barnet)
    BF 15/1-09 Catti87, 21 år (första barnet)
    BF 19/1-09 lilla masken, 28 år (första barnet)
    BF 5/2 -09 wida, 29år (tredje barnet)
    BF 11/3-09 Alexandraluleå (tredje barnet) kommer dock mest troligt i feb!
    BF 15/3-09 Solouniko, 22 år (första barnet)

  • Soppa
    Rudies skrev 2008-10-04 14:37:51 följande:
    Jo livet som mamma börjar rätt lungt för mig. Han sover gott om nätterna. Ammar han ungefär var tredje timme och annars är han mest bara glad och nöjd. Han är väldigt vaken på dagarna och ligger mest för sig själv eller i någons famn och kikar sig omkring. Ser otroligt pigg ut i blicken. Som en stor pojke. Jag kan inte förstå att han varit i min mage för bara 10 dagar sen!!Har en massa tid för mig själv, men det kan ju bero på att Vincents pappa är hemma nu till på tisdag och det underlättar ju en hel del. :) Ska bli kul att se hur mycket förändring jag kommer upptäcka när han går tillbaka till jobbet igen. Då ska jag börja hänga på stan varje dag. ;)
    Gud så mysigt ni har det.
Svar på tråden Blivande Luleå-mammor med bf under senhösten/vintern?!! DEL 2