• Pyret08

Saft till 5 månaders..

Hej på er alla!

Jag efterlyser saft till vår son son som är 5 månader, vi brukar köpa den saften som står på barnmatssidan i affären men tänkte att det blir ju billigare om man själv blandar, men vilken ska man då välja som är sockerfri?

Tackar på förhand...

• Svar på tråden Saft till 5 månaders..
  • fiamalm
    Jenita659 skrev 2008-10-05 21:16:14 följande:
    Testat att ge honom mat istället om ni är ute och går och han blir gnällig?
    Jag säger detsamma, en banan är lätt att ha med i väskan, likaså en sked, bara att skrapa på bananen så blir det perfekt mos...

Självklart gör man som man vill TS, men jag kan bara inte förstå det....
  • strojes
    Pyret08 skrev 2008-10-05 19:30:32 följande:
    Han får det ibland när vi är ute och går och han blir lite gnällig.
    Ett litet tips vid gnäll under promenad (och annars också försåss): Majskrokar (om du inte redan kör med det...), världens bästa bebisgodis!! Bara fluffat majs och helt utan tillsatser. www.majskrokar.se
  • Limja

Juice utblandat med vatten är väl ett bra alternativ om han vill att det ska smaka nåt om drycken.
    Min tvååring har inte druckit saft nån gång än, har inte sett någon anledning att ge honom.

• Pyret08
    strojes skrev 2008-10-05 21:22:22 följande:
    Ett litet tips vid gnäll under promenad (och annars också försåss): Majskrokar (om du inte redan kör med det...), världens bästa bebisgodis!! Bara fluffat majs och helt utan tillsatser. www.majskrokar.se
    Men han har ju bara 2 tänder...
  • vivi85

Okej?? Varför ska du ge en 5månaders bebis saft?!?!?!?! Finns väl ingen anledning? Vatten är väl bäst? Man ska aldrig börja med söta saker!

• La Lola
    Pyret08 skrev 2008-10-06 10:03:47 följande:
    Men han har ju bara 2 tänder...
    Men suga på majskrokar går ju utmärkt med bara två tänder......
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • MyFine

Majskrokarna smälter när de kommer i munnen så det går alldeles utmärkt att käka dom även om man inte har några tänder alls.
    Och ett mycket bättre alternativ än saft.

• Krisselina

Men herregud va folk ifrågasätter hela tiden!! Fan, svara på frågan istället för att börja predika om att vatten är bättre. Vill TS ge saft så får hon väl göra det. Tröttsamt. Tror knappast TS vill höra gnäll om att saft är onödigt att ge vid 5 månader osv. Jisses.

Lita alltid på din intuition
  • MyFine

Visst, nog får väl TS ge saft om hon vill det, men jag tänkte snarare på att det kan lätt bli en ond cirkel om det ges när barnet blir gnälligt. Då lär han sig ju att gnäll=saft. Och då är det ju bättre att ge något "nyttigare".

• La Lola
    MyFine skrev 2008-10-06 11:05:24 följande:
    Visst, nog får väl TS ge saft om hon vill det, men jag tänkte snarare på att det kan lätt bli en ond cirkel om det ges när barnet blir gnälligt. Då lär han sig ju att gnäll=saft. Och då är det ju bättre att ge något "nyttigare".
    Precis så tänker jag oxå.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
Svar på tråden Saft till 5 månaders..