• Pyret08

Saft till 5 månaders..

Hej på er alla!

Jag efterlyser saft till vår son son som är 5 månader, vi brukar köpa den saften som står på barnmatssidan i affären men tänkte att det blir ju billigare om man själv blandar, men vilken ska man då välja som är sockerfri?

Tackar på förhand...

• Svar på tråden Saft till 5 månaders..
  • fiamalm

Varför måste du ge han det? Jag tycker det är väldigt onödigt att vänja dom vid det, de ska dricka vatten. Om han inte dricker vatten får du vänja honom vi det, han måste ju nån gång lära sig det och risken finns att han alltid vill dricka nåt med lite sötma i.

• Lussekatten87

håller med ovan,vänta med saften så han inte vänjer sig.Ge ibland men inte varje dag!

(¯`°?.¸ ♥Gabriel min solstråle! 080109♥ ¸.?°´¯)
  • buffybus

skulle nog också hellre ge vatten.. bättre o billigare.. och saft ibland.. o ta vanlig saft.. nog bäst med vanligt socker...

bravo juice har väl sötningsmedel??
    nästan allt som e utan socker har sötningsmedel... 
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Jajjaa

Ge vatten för tusan, Skit i saften! Helt onödigt!

• Isola76

En produkt som heter "juice" får inte ha tillsatt socker el sötningsmedel. Då får den inte heta juice. Men oavsett så ombildas fruktsockret till vanligt socker när frukten blir mogen(Monosackarider till disackarider). Man skal därför vara försiktig med att dricka juice.

• Pyret08
    lurksmulan skrev 2008-10-05 14:12:01 följande:
    Nej det är nog bara de som står i barnmatshyllantyvärr.Om man tittar på t.ex Fun light är det ju sötningsmedel i. Och det är det i de allra flesta sockerfria produkter överlag tyvärr.Jag tycker sötningsmedel är läskigt, hellre lite socker. För jag utgår ifrån att er son bara dricker saft någon gång ibland?
    Han får det ibland när vi är ute och går och han blir lite gnällig.
  • Pyret08
    fiamalm skrev 2008-10-05 14:56:21 följande:
    Varför måste du ge han det? Jag tycker det är väldigt onödigt att vänja dom vid det, de ska dricka vatten. Om han inte dricker vatten får du vänja honom vi det, han måste ju nån gång lära sig det och risken finns att han alltid vill dricka nåt med lite sötma i.
    Han dricker vatten också, mer än saft givetvis och Nej, han är inte beroende av saft på något vis.
  • Pyret08

Oj vad det var Många som "kunde" mycket om det här......... Tror nog att jag gör som jag själv vill istället, känns bättre så.....

• La Lola
    Pyret08 skrev 2008-10-05 19:30:32 följande:
    Han får det ibland när vi är ute och går och han blir lite gnällig.
    O han lär sig att "om jag gnäller så får jag det där söta goda"...fast det gör kanske inget.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Jenita659

Testat att ge honom mat istället om ni är ute och går och han blir gnällig?

Svar på tråden Saft till 5 månaders..