• Pyret08

Saft till 5 månaders..

Hej på er alla!

Jag efterlyser saft till vår son son som är 5 månader, vi brukar köpa den saften som står på barnmatssidan i affären men tänkte att det blir ju billigare om man själv blandar, men vilken ska man då välja som är sockerfri?

Tackar på förhand...

• Svar på tråden Saft till 5 månaders..
  • FruFoxy

Jag brukar spä ut äppeldrycken som står på barnmatshyllan med en hel del vatten. Han är dock 13 månader, men har kört med att spä ut den sen han var ca. 5 månader.

• Krisselina
    MyFine skrev 2008-10-06 11:05:24 följande:
    Visst, nog får väl TS ge saft om hon vill det, men jag tänkte snarare på att det kan lätt bli en ond cirkel om det ges när barnet blir gnälligt. Då lär han sig ju att gnäll=saft. Och då är det ju bättre att ge något "nyttigare".
    La Lola skrev 2008-10-06 11:06:36 följande:
    Precis så tänker jag oxå.
    ..Och det finns väl inget som säger att TS inte förstått det själv heller? Men å andra sidan är inte det ERT problem, utan henne isf.
    Lita alltid på din intuition
  • La Lola
    Krisselina skrev 2008-10-06 11:09:29 följande:
    ..Och det finns väl inget som säger att TS inte förstått det själv heller? Men å andra sidan är inte det ERT problem, utan henne isf.
    Tänkte det var snällt att påpeka att det kan leda till detta eftersom gnäll inte är så kul (o det faktum att Ts inte skrivit något om att hon redan visste detta) men...det var visst skitdumt.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • SaramedM
    Krisselina skrev 2008-10-06 10:54:25 följande:
    Men herregud va folk ifrågasätter hela tiden!! Fan, svara på frågan istället för att börja predika om att vatten är bättre. Vill TS ge saft så får hon väl göra det. Tröttsamt. Tror knappast TS vill höra gnäll om att saft är onödigt att ge vid 5 månader osv. Jisses.
    jag trodde ingen ens övervägde att ge ett 5 månaders barn nått annat än ersättning/vatten/bröstmjölk att dricka
  • MyFine

Ursäkta Krisselina. *går och skäms i ett hörn nånstans*

• EttElaktTroll

koka lite egen saft

gott, billigt och nyttigt

• Krisselina
    La Lola skrev 2008-10-06 11:13:15 följande:
    Tänkte det var snällt att påpeka att det kan leda till detta eftersom gnäll inte är så kul (o det faktum att Ts inte skrivit något om att hon redan visste detta) men...det var visst skitdumt.
    Visst kan det vara bra med tips och råd, men en sån sak antar jag att alla kan räkna ut själva utan att någon ska påpeka det för en. Dessutom frågade TS om en specifik sak, nämligen sockerfri saft - och då tycker jag det är onödigt av alla att ifrågasätta varför hon ens ger saft. Det hör lixom inte till saken.
  • La Lola
    Krisselina skrev 2008-10-06 11:17:22 följande:
    Visst kan det vara bra med tips och råd, men en sån sak antar jag att alla kan räkna ut själva utan att någon ska påpeka det för en. Dessutom frågade TS om en specifik sak, nämligen sockerfri saft - och då tycker jag det är onödigt av alla att ifrågasätta varför hon ens ger saft. Det hör lixom inte till saken.
    Fast å andra sidan ligger frågan i ett öppet forum där alla har chansen att säga vad de tycker.....
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Pyret08

Det ända jag frågade var alltså om sockerfri saft.... men alla "moraltanter" (ursäkta språket) här inne ska hoppa på en direkt om att man gör fel hit och dit! Fy vad jag är trött på det!

• Krisselina
    La Lola skrev 2008-10-06 11:21:02 följande:
    Fast å andra sidan ligger frågan i ett öppet forum där alla har chansen att säga vad de tycker.....
    Ja självklart. Men samtidigt frågade inte TS vad ni tycker ang att hon ger sitt barn saft.
Svar på tråden Saft till 5 månaders..