Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Får dom göra så på systemet?

Att de får göra så har ni redan konstaterat. Många tillägger att det är löjligt men det tycker inte jag... jag tycker inte det är det minsta konstigt. Personalen kan inte få stopp på langningen, men de kan göra det de kan. Att neka till köp om de känner anledning att misstänka langning till den underårige som är med är självklart för mig. Sen är det såklart en bedömningsfråga, där en person misstänkt det hade en annan kanske inte alls gjort det. Men individuella bedömningar går inte att komma ifrån. Och i TS fall hade jag om jag jobbat där absolut nekat.

• Jennie med ie
    roadrunner skrev 2008-10-06 19:57:53 följande:
    En liten notis i lagen som är förlegad och inte längre aktuell. Men ska man vara paragrafryttare är det bara ordningsmakten som har rätt att begära legitimation.Inget gnäll, bara en liten rolig liten parantes.
    Ja, men affärer o s v har rätt att neka köp o s v om man inte visar Alltså de har ingen rätt att tvinga personen att visa, det är aldeles korrekt, men då får personen också stå sitt kast .-)
  • Jennie med ie
    Cia o krabaten skrev 2008-10-06 21:55:34 följande:
    Egentligen inte, nej, regler är regler.Men det var ju så himla tydligt att jag inte skulle dricka bara Precis som polisen som på rutinkontroll bad mig blåsa i alkomätaren. Han var lite generad och mumlade nåt om att det kanske inte behövs och var väldigt trevlig nr jag böåst och fick åka vidare. Då Höggravid
    Var det verkligen så tydligt att du inte skulle ta del av alkoholen? Dels avstår knappast alla gravida från alkohol, och dels är du ju inte gravid för evigt utan kan dricka den senare Samma med blåseriet, det ÄR ju så att även höggravida berusar sig.....
  • Jennie med ie
    geggan skrev 2008-10-13 11:32:28 följande:
    När jag var 30 år och min mamma 45 så var vi inne på systenmet. Jag skulle köpa men hade inget leg. bad då min mamma , men hon fick inte köpa heller för hon kunde ju köpa åt mig. Skitlöjligt jag menar jag är 30.
    Visst, men hur skulle personalen i kassan kunna veta det eftersom du inte kunde visa legitimation?
Svar på tråden Får dom göra så på systemet?