Får dom göra så på systemet?
ja vill bara höra med er om dom gjorde rätt eller fel när ja skulle handla på systembolaget!
Ja jag är över 20 år och jag o min pojkvän skulle gå o handla jag skulle endast ha lite cider o öl till mig själv för min pojkvän hade redan eget hemma och han är ett år yngre än mig då... men när ja skulle gå till kassan så skulle dom kolla mitt id och ja räckte fram till till kassörskan som vanligt liksom.. sen av min förvåning bad hon min pojkvän om hans id kort oxå :S men de va ja som handlade han va där som hjälp bara fr att bära o packa i inte så lätt o kånka på tre-fyra påsar själv och en stor väska på ryggen.. jag hade åldern inne men har har inte åldern inne och är bara 19 år när hon sen kollade hans id kort blev jag nekad att köpa alkohol.. det fanns ingen som helst misstanke till att ja skulle köpa till honom liksom han hjälpte mej bara att lägga ner i kundkorgen och bära det till kassan ... alltså min fråga är får dom verkligen neka mig sådär, när det inte finns några misstankar till nått ? och har dom rätt att titta på mitt pojkväns id fast ahn inte ens ska ha nått eller handla? och att det dessutom va mina pengar o allt?