• Emma w S

Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!

Vårt sovrum är 3,60 x 3,45.
    Vi har endast ikeas malm-möbler här. En garderob, två byråer och en säng med två bord till.
    Allt är i björk och vi har en fondvägg som är ljusblå.
    Där är så opersonligt och omysigt. Det blir rörigt och det är inte kul att städa därinne
    Trivs inte helt enkelt, och det gör inte min man heller.
    Vill helst byta ut allt där inne och måla fondväggen i nån mustigare ton.
    Men det blir så dyyyrt.
    Vi ska renovera badrum och köksluckor ska målas. Sovrummet är inte prio ett men jag kan inte ha det så här!

Ser gärna hur era sovrum ser ut

• Svar på tråden Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!
  • Carr0n

Vi har vita väggar och en vinröd. Våra sängmöbler är vita, de står emot den röda väggen. Sedan har jag rosa/vit/beige/vinröd-randiga gardiner.
    Har vita tavlor med barnens fötter i gips, sedan en stor svart/guldspegel på väggen

• Emma w S
    Carr0n skrev 2008-10-08 20:35:26 följande:
    Vi har vita väggar och en vinröd. Våra sängmöbler är vita, de står emot den röda väggen. Sedan har jag rosa/vit/beige/vinröd-randiga gardiner.Har vita tavlor med barnens fötter i gips, sedan en stor svart/guldspegel på väggen
    Det låter fint.
    Jag är lite inne på den vinröda färgen och sätta in gardiner i samma färg.
  • Carr0n
    Emma w S skrev 2008-10-08 20:45:27 följande:
    Det låter fint.Jag är lite inne på den vinröda färgen och sätta in gardiner i samma färg.
    Det tror jag blir superfint! Men ni ska bara ha 1 vägg vinröd va?
    Annars blir det nog för mycket!
  • red rose 06

ta vinrött de e varmt o mysigt :)

• Pormoicheia

Förutom de tips du redan fått....

Tyg!
    Gardiner, sjysst överkast, dukar o.s.v. kan göra underverk.

Man kan även få ett rum att se större ut med en spegelvägg (men det är lätt att det ser tattigt ut om man har otur).

Övriga tips...
    Möblera om efter feng shui och håll koll på färgkombinationerna för den själsliga balansen.
    Inget jag egentligen vet något om men det kan säkert fungera!

• Carr0n
    Pormoicheia skrev 2008-10-08 20:59:18 följande:
    Förutom de tips du redan fått....Tyg!Gardiner, sjysst överkast, dukar o.s.v. kan göra underverk.Man kan även få ett rum att se större ut med en spegelvägg (men det är lätt att det ser tattigt ut om man har otur).Övriga tips...Möblera om efter feng shui och håll koll på färgkombinationerna för den själsliga balansen.Inget jag egentligen vet något om men det kan säkert fungera!
    Nja.. dukar vet ja inte om jag skulle satsa på. Hellre mycket kuddar på sängen, matchande överkast och gardiner.
    Skulle inte ha spegelvägg heller.. usch så fult. (fast de är ju jag de ), då skulle jag hellre köpa en STOR spegel med guldram och hänga upp den på bredden.
  • Pormoicheia
    Carr0n skrev 2008-10-08 21:22:03 följande:
    Nja.. dukar vet ja inte om jag skulle satsa på. Hellre mycket kuddar på sängen, matchande överkast och gardiner.Skulle inte ha spegelvägg heller.. usch så fult. (fast de är ju jag de ), då skulle jag hellre köpa en STOR spegel med guldram och hänga upp den på bredden.
    Nej det är ju det där med spegelvägg...Det glider lätt över till "fult" beroende på hur resten av rummet ser ut.

Dukar beror ju även det på var man har dem, hur de ser ut o.s.v.

Löpare kan vara väldigt fint på rätt ställe men då ska det ju passa in liksom.
  • Butterscotch

Jag tycker att du ska göra fler väggar vinröda (2-3 stycken), för att få en ordentlig myskänsla i rummet. Tycker i allmänhet att folk är lite fega med färger, kolla bara på inredningsprogrammen hur bra det oftast blir när de tar i lite grann.

En redig guldspegel hängandes ovanför sängen lät också fint!

Svar på tråden Hjälp, vårt sovrum är en katastrof!