-
Svar på #315men jag tycker att det alltid är ett jäkla tjat om att män ska få kvinnor att känna sig åtråda och attraktiva osv, man kanske ska se över sig själv innan man gnäller över andra, det är lika mycket kvinnans jobb att göra det samma mot mannen, det är inte enkelriktat i ett förhållande och att förbjuda onani är bara ytterligare ett steg ner i fördärvet, att ta det sista "sexet" i ett förhållande och förbjuda det, man kan faktiskt som kvinna försöka att göra något istället för att bara vänta mannens initiativ.Spartacus skrev 2008-10-12 17:25:27 följande:men snälla allihopa!för er som inte varit med i tråden och uppenbarligen inte läst ts,det handlade aldrig om att det var något fel i onani!hennes karl visar henne inte uppskattning och självklarttar man illa vid sig om killen ständigt väljer handen framför en själv, eller hur?förstår inte hur folk orkar sitta och spekulera och resonera i saker som inte hör tråden till! hoppas ni fått upp saken till diskussion ts, det är tufft när man inte känner sig uppskattad, speciellt när man själv mår lite dåligt över sitt nyförlösta utseende!
-
Svar på #317men du skriver att jag är blank och tyckeslös?!Kimma72 skrev 2008-10-12 17:29:42 följande:Inte likgiltig, bara utan åsikt och sen när blev det förbjudet?
jag tycker att jag tycker saker annars hade det inte blivit mycket till diskussion? -
det undrar jag med? jag tar det som likgiltig, inte bryr sig osv
-
Svar på #335Om någon anklagar eller kallar mig för saker så förbehåller jag mig rätten att igrågasätta det, det är lika tråkigt för de som får läsa om det som det är för de som blir kallade för sakerhandex skrev 2008-10-12 21:18:16 följande:Anonym (eva) skrev 2008-10-12 21:09:27 följande: Det var inget personligt påhopp på dig. Jag ifrågasatte att tråden stökades till av onödiga inlägg (grälsjuka och offtopic). Exakt vilka användare som var inblandade spelar ingen roll, bara tråden kan få återgå till ämnet.Jag tror att de som deltog i den (faktiskt) barnsliga debatten om ordval vet vilka de är så om du inte känner dig träffad är det bara att låta det rinna av dig.
-
Svar på #351du kan knappast säga att du inte har lust och bara för det förbjuda honom att leva ut hans lust, det är enbart kontrolerande och egoistiskt.Anonym (sårad) skrev 2008-10-13 18:35:12 följande:Jag kom på min sambo med att göra det i duschen och det sårade mig något otroligt, jag var inne i en jobbig situation just då och hade ingen lust att ha sex. Men så mycket som han sårade mig då har han aldrig gjort. Jag hoppas verkligen inte att han gör om det. Då ska han få se på ett och annat.
-
om man har brist på sex i ett förhållande så tror jag knappast att lösningen är att förbjuda någon att runka i duschen, skit samma om ts är hemma eller ej, det spelar ju knappast någon roll vid vilken tidpunkt som mannen runkar om det är bristen på sex som stör ts.
sen om man vill tända en brasa och det brinner dåligt så har jag svårt att tänka mig att den bästa lösningen är att stampa på sista glöden?
-
Svar på #366Kimma72 skrev 2008-10-14 08:09:40 följande:Du träffar just huvudet på spiken, vänd på det, som kvinna uppfattas den runken just som du beskriver, som att han stampar på den sista glöd hon har. Kanske är hon nyförlöst,trött,jobbar mycket, hormonell, dåligt självförtroende,det finns tusen orsaker, och medans hon kämpar med sitt inre att må bättre,ta mer initativ och hitta sin sexlust, stampar han på den sista glöd av sexuell attraktion hon kunde uppbringa..Jag tog upp tråden med min sambo och han bara skakade på huvudet, och tyckte det var otroligt många sånnahär trådar på forumet och undrade varför så många karlar föredrar en duschrunk istället för att vänta nån timme eller två och få stoppa in den i en varm kvinna istället. Han kan inte se hur runk/onani kan ersätta en livs levande människa. Dels är det ansträngande att stå upp och runka hävdar han och dels är det tråkigt för man får ingen feedback.Vad är det som skiljer min sambo mot TS sambo? Vad är det som gör att män uppför sig så olika? En sak är i alla fall klar, det måste till ömsesidig förståelse från båda hållen, och det måste till en icke anklagande dialog mellan parterna. Man måste vara så ärlig mot sig själv att man kan säga till sin partner att man känner sig sårad, äcklad, smutsig eller vad det nu än är när han/hon tar saken i egna händer. Att man saknar kroppskontakt, smek,kel,kärlek/s fulla ord och handlingar och på så sätt få fram en ömsesidig sexrelation med varann igen.Jag har uppfostrat 2 barn som numera är nästan vuxna, min sambo har 2 små sen tidigare så nu är vi småbarnsföräldrar igen men aldrig har detta hindrat mig att ha ett funktionellt sexliv med mina män. Och de har inte behövt runka för att barnen är vakna just när han är sugen. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Jag säger inte att min gubbe inte "får" tillfredsställa sig själv, jag eller (han för den delen)kan bara inte förstå varför det måste göras när jag ändå finns till hands. Nu eller om en stund när barnen sover.
fast man kan som kvinna bjuda till, och försöka förföra mannen eller prata om det osv
är man fylld av skumma hormoner, kass sexlust, dåligt självförtroende och känner sig osexig då får man jobba på det själv, man blir inte botad av att mannen går på sex torka i ren sympati, jag tycker inte synd om kvinnor som känner sig osexiga efter att de har fött barn för det är inte ett faktum utan det sitter i deras huvud, det är något man får jobba med själv, jag har inte så dålig självkänsla, jag har aldrig känt så.
-
Svar på #371eller fler kvinnor som inte blir frigida bitter fittor som förbjuder onani för att de har klämt ut ett barn?Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 10:12:40 följande:Svar på #366 Hallelulja! Fler sådana män till folket! Män som inte är så totalt impulsstyrda när det gäller deras kuk att dom inte kan vänta 2 timmar för att ha sex tillsammans istället!
-
Svar på #370det handlade inte om att ts var sugen vid det tillfället och blev förnekas sex för att han ville runka i stället.Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 10:08:56 följande:Om du inte är sugen ja! Men om du ÄR sugen och han redan valt att låsa in sig och göra det själv. Inte lika skoj då va?
utan att hon kände sig ledsen och sviken för att han runkade när hon satt utan för med "hans" bäbis. -
Svar på #377frigid är att inte ha sexlust, att inte vilja ha sex HELA tiden är inte samma sak som att inte ha sexlust alls.Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:36:48 följande:men va?! Man är väl inte frigid för att man vill ha sex med sin man så fort det finns möjlighet? dvs. i det fall som jag svara på, när barnen somnat. Jag har klämt ut 3 barn och jag har nog aldrig varit så lite frigid som nufast i ärlighetens namn så kom ts på det där med att deras sexliv inte fungerade ganska sent i tråden och efter att ha blivit ganska hårt kritiserad, hon sa ju att han fick runka när hon inte är hemma det borde ju i sånna fall påverka deras sexliv lika negativt som när han gör det när hon är hemma?Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:39:49 följande:det framkom som så vitt jag förstod längre fram i TS respons att hon faktiskt kände sig bortskuffad och saknade fysisk närhet, kontakt och sex med sin man. Så, min gissning som är lika bra som din är att hon faktiskt längta efter sex med honom, men inte kunde fixa det precis i det ögonblicket som han kände för att gå in i duschen och runka. Hon hade önskat att han väntat lite med sitt omedelbara självbegär och gav sig hän åt dom båda tillsammans.
-
Svar på #381Det var inte på tapeten först, det är lätt att backa upp historien med nya saker när man inte får den responsen man vill.Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:52:37 följande:Svar på #379 "frigid är att inte ha sexlust, att inte vilja ha sex HELA tiden är inte samma sak som att inte ha sexlust alls."ja? precis..? Frigid är att inte ha sexlust alls, så hur får du det då till att hon är frigid när hon uttryckligen skriver att hon vill ha sex med sin man när barnen somnat? jag hänger inte med dig alls nu...
-
Svar på #383jag har hängt med från första inlägget, men jag tar ändå det so en efterkonstruktion.Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 14:06:09 följande:Svar på #382 Kom igen nu tjejen, vi har inte samma åsikt men du behöver ju inte tramsa dig för det!Du gav kommentaren frigid, direkt på mitt inlägg nr 371, som var ett bifall till inlägg 366. Det handlade alltså om kvinnan i inlägg 366, där står situationen med sex två timmar senare när barnen somnat, klart och tydligt beskrivet. Det är ingen ny fakta. Backa gärna och kolla om du inte hänger med i svängarna.
för annars hade det inte spelat någon roll om ts man runkade när hon var hemma eller ej för resultatet blir ändå det samma i slut ändan. -
Svar på #387fast man kan inte alltid få sex av sin partner när man vill, iblan´d får min sambo inget när han kommer hem från jobbet fast att han är "sugen", "nej jag har redan klappat min själv!"Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 15:09:45 följande:Jag sitter inte och tjurar men jag tycker inte att det bara är ens val när/OM det påverkar andra också. Är det hans val om han vill ha sex med andra med? Jag vill absolut inte kastrera min man, hur mycket mer sex tror du det hade blivit då? Det var väl inte särskilt konstruktivt? jag vill varken slippa runk eller sex, jag vill värna om ett gemensam sexliv som inte blir lidande av onani, that´s it,,inget mer. Nu har det blivit ett argumentations krig, men jag tror ingen här inne hade vela få mindre sex än den önska för att parntnern tillfredställer sig på annat sätt
jag bestämmer själv om jag vill få orgasm genom gemensamt sex eller på egen hand
-
Svar på #390men varför tycker du att det är skadat?Biancha skrev 2008-10-14 15:47:53 följande:jag förstår inte att så många inte verkar ha något emot de när man läser denna tråd.. som ts själv sagt håller jag med, runkar / onanerar kan man göra om man är själv, ALDRIG när ens partner är hemma ... de är fullkomligt skadat enligt mig...
-
Svar på #392helt ok att göra det, men om man är 2 i ett förhållande och tycker olika så behöver ju inte det betyda att den som föredrar gemensamt sex ska få sín vilja igenom framför den andres vilja?Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 15:50:49 följande:Ja, jag bestämmer också själv och bara för att jag föredrar gemensamt sex går folk i taket här. När jag befinner mig i ett förhållande värderar jag gemensamt sex mer än onani..skjut mig!
-
Svar på #395Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 16:10:54 följande:jag tror ju på att kompromisa.
-
Svar på #396sanningMrsDeepblue skrev 2008-10-14 16:28:36 följande:Grejen är ju att ingens vilja måste gå före. Om man pratar om sånt här i relationen och kommer fram till en lösning som funkar för båda så är ju problemet löst. Ofta går det att kompromissa om man tycker helt olika i en fråga som båda känner starkt inför. Varför är det just den ena som ska få stå tillbaka? Varför ska man ha en situation där den ena är missnöjd? Det blir aldrig en bra relation av det. Den där saken som man är oense om kommer att komma upp i varje diskussion, och det blir inte ok när båda vill ha det på ett visst sätt. Det är helt ok att föredra sex med partnern framför onani. Men det är också helt ok att se sex med partnern och onani som två olika saker som inte har med varandra att göra. Jag tror det senare, så om min man inte vill ha sex med mig så beror det definitivt inte på hans onani. Och en sak till - varför är det så farligt att ens partner inte alltid har lust? Det gör väl inte en själv till en misslyckad person?
-
Svar på #405ja eftersom att de flesta inte delar din åsikt så kanske du kan utveckla dina åsikter lite för oss som inte vet hur du tänker?Biancha skrev 2008-10-14 22:04:09 följande:jag tycker inte ens att jag ska behöva kommentera de? .. tänk, använd hjärnan!nej denna tråd raderar jag snabbt!
men har man svårt för att formulera sig så är det ju lättare att radera tråden -
Svar på #438porrsurfade en gång, bu fucking hu, det måste ha varit hårt för dig. (??)
-
Svar på #468fy fan tänker du inte på din kvinnas känslor!!! tvätta försiktigare nästa gångFrontline skrev 2008-10-26 00:03:14 följande:Satan i gatan vad jag mår illa , jag tvättade av min snopp ikväll och drog skinnet lite fram och tillbaka allt bara för att rengöra men vad händer tror ni joooo det går för mig vad ska jag göra oj shit bara inte min tant hör vad som händer...