Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Bugaboo BEE tråden

Ah, gott med en Bee-tråd. Jag brukade vara inne och kika i den andra Bugaboo-tråden men det var sällan som det handlade om lilla Bee .
    Jag har en Bee med kahkisuflett, ett färgval jag ångrar lite. Har inte fått tummen ur och beställt nån annan färg på suflett än. Jag tror det blir till våren. Den Marimekko-mönstrade sittdynan passar dock fint . Jag har heller inte fått tummen ur och köpt en åkpåse för jag vet inte om Bee´n används i vinter. Kanske blir det den fula Carenan som körs fram istället. Vi brukar inte ha dundervintrar i Götet iofs....vi väntar lite och ser hur vädret utvecklar sig.
    Sist så har jag en JuJuBe skötväska av modell BeAll, som är något för stor för vagnen, estetiskt för stor då .

• Tullemi

JuJuBe´n är en toppenbra skötväska, men som sagt så hade det räckt med en BeTween (tror jag iaf, har aldrig klämt på en sådan ). Tyvärr väger lilla Milea ganska mycket och det blir ofta att jag tar en hiskelig ryggsäck med mig ut istället för skötväskan. Det blir sån felbelastning när jag bär båda skötväska och Milea. Jag har kass rygg ska jag väl tillägga. JuJube´n står mest i skåpet

• Tullemi

Careuleus: Nej, jag har inte vänt sitsen framåt än, men går i dom tankarna. Vi har en annan vagn som är framåtvänd och det funkar jättebra med Milea. Har bara varit lite lat med Bee´n och inte orkat ta tag i det.

Men du!!!! Vilken himlans snygg suffla du har sytt. Jösses, vilket snyggt jobb du gjort, nu blir jag helt avis .

• Tullemi

Jag har inte ens packat upp regnskyddet än. Det verkar så bökigt att använda och (ficka jag vet nu då) förvara .

• Tullemi

Det finns ju ett Babynest att köpa till. Men jag vågar inte säga hur den är till spädisar för vi köpte vår Bee när Milea var 4-5 månader. Men why not? Jag ser ingen anlöedning att man måste köra runt med ett stort skepp till vagn bara för att bebis är nykläckt . Jag önskar att vi hade hittat Bee´n tidigare (eller iaf Cameleon).

• Tullemi
    Kajsan skrev 2008-10-17 12:40:17 följande:
    Ja, jag köpte från Ping-Pong.Svart bee med åkpåse och Babynest för 3600 kr inkl frakt.Jag vet att det var nån annan i Bugabootråden som också hade fått ett sånt fynderbjudande där, fast med travelbag och vagn eller nåt.Så , visst kan man tjäna på det!
    DET var billigt. Fast jag har lite neg om Ping-Pong. Inga problem för dig då?
  • Tullemi
    AngelOfHarlem skrev 2008-10-18 23:48:35 följande:
    Nån mer som haft problem med bromsen?
    Jupp, det har vi haft, men det är enkelt åtgärdat med lite silikonspray. Rörliga delar måste underhållas regelbundet. Jag förutsätter nu att vi har haft samma problem: att bromsen inte tar, utan rör sig knapp ur sin ursprungliga plats (sorry för dålig förklaring )?
  • Tullemi

Vi köpte silikonspray på Clas Olsson, men det finns på Biltema eller alldeles säkert på närmaste bensinstation. Nu var det säljaren i butiken som sprayade för oss, men han gick loss rätt bra och sprayade ner alla rörliga delar vid bromsen (på båda sidorna för säkerhets skull).

• Tullemi

Tänkte på en sak idag. Vi fäller aldrig ihop vår Bee eftersom den ligger i bagaget på vår combi hela tiden. Vi bara lägger in den uppfälld. Kan det vara en nackdel? Tänkte på om den mår bra av ihopfällningar då och då. Vad tror ni?

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden