Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Bugaboo BEE tråden

Här där vi bor tycks vi vara dom enda som har en Bee. Vi får lite lustiga blickar ibland. Ändå bor vi bara 1 mil utanför GBG, så sååå ovanlig kan den ju inte vara....

• Tullemi

bara lilla jag: Jag är oxå löjlgt rädd för kombinationen barnvagn-rulltrappa. Jag gick ut från Chili för några veckor sen för att dom inte hade hiss (endast rulltrappa). Min man är väldigt pigg på att släpa Bee´n på rulltrappan och nu ska jag säga till honom att det är en himla dålig idé.

• Tullemi

Jag tycker att varukorgen var så himla bra när Milea satt vänd mot mig. Men nu när hon åker framåt och vi har åkpåse så är det ett himla bök med att får ner och saker. Funderar på att vända henne igen bara för varukorgen skull.......*hm*....Jag fick tipset tidigare i tråden att man kunde lyfta på sitsen lite, men även det är bökigt. Kanske är jag bara petig, I don't know .

• Tullemi
    bara lilla jag skrev 2008-11-16 09:29:04 följande:
    Svar på #214hur har du gjort med selen? För min son hatar också att han blir sådär nertryckt i vagnen.. Men efterson att han ramlade ur förra vagnen är jag livrädd för att inte ha någon sele på honom.. men hur gjorde du? Sitter han fast bra i vagnen ändå??s v e a skrev 2008-11-15 12:28:18 följande:
    Jag skulle tro att SVEA har gjort det som vi pratade tidigare om i tråden. Kommer selen från sidorna nertill så behöver man bara låse fast barnet runt midjan (om dom är krångliga alltså, som vår Milea ).
  • Tullemi

Stargirl: Samma suflett som jag har då. Jag vill ha en röd, men kan inte riktigt förmå mig att köpa den eftersom vi ska på semester nästa vecka. Tänkte inte lägga pengar på "saker-som-jag-inte-egentligen-behöver-en-gärna-vil-ha" innan vi åker (men när vi kommer hem så...)

• Tullemi
    Stargirl skrev 2008-11-18 10:50:10 följande:
    Nu har min Bee en rosa suflett SÅ FIN..... men nu passar inte min röda åkpåse....kompisen vill köpa den så kanske ska jag köpa en svart lr rosa.Fast röd/rosa är ju rätt fint iofs...eller??
    Rött och rosa är en kombination som jag allt mer köper. Fast på Buggan.....*hm* vet inte....Det blir ju iofs väääldigt rosa med den rosa åkpåsen, kanske fint med något som bryter.
  • Tullemi
    Kajsan skrev 2008-11-19 16:40:20 följande:
    Jag tycker den är för kall, ok på hösten och våren, men på vintern krävs ytterkläder OCH Beeåkpåse, och det är ju överkurs.Sen är den så stelupptill, svårt att förklara, men deftersom den sitter så perfekt i Been så går den inte att trycka ner och mojsa ihop runt barnets överkropp och hals, utan det är liksom öppet rakt ner.Svårt att förklara.
    Nä då fattar precis vad du menar. Har själv reflekterat över detta när jag försökt mojsa till påsen lite.
  • Tullemi

Jag tycker min svarta Bee-påse ser dassig ut. Allt ludd fastnar på den och syns givetvis. Den ser jättetrist ut .

• Tullemi
    Nicke Nyfiken skrev 2008-11-20 21:29:46 följande:
    Tror att det varit uppe förut men hur får ni er skötväska att "hänga" bra på styret? Min hänger så långt ner att den nästa ligger på tjejens fötter. Vill helst inte lägga den under vagnen. Är enda sättet att köpa ny och vad ska man köpa i sånna fall?
    Har du inga BagClips? Eller funkar det inte med sådana till din väska kanske?
  • Tullemi

Det skulle väl funka att få dit metallringar på något sätt. Kanske kan du göra det själv t.o.m. Om du nu vill karva i den fina väskan, det vill säga .

• Tullemi

Det var ett himla tjat från mig ang att Milea sitter framåtvänd och min varukorg är "väck" . Funderar på att vända tillbaka henne mot mig. Hon misstycker nog inte......*harkel*....

• Tullemi
    pink floyd skrev 2008-11-23 22:46:08 följande:
    hej vet inte hur man gör här men ville bara säga att jag skall köpa min bee imorgon sååå spånnande hoppas nu bara den finns i rosa har läst lite här o överlag verkar ju alla helnöjda med bee, jag längtar. är det någon som kört i någon snö? jag bor i göteborg o det är ju inte ofta så mkt snö men ibland går det alls?
    Läs ovan! Finns några snö-inlägg .
  • Tullemi

Efter 3 veckor i Thailand med Milea i en (iofs hygglig) resevagn så kan jag inte vänta tills jag får köra iväg henne i Bee´n till ICA för storshopping. Gud, vad jag saknat den vagnen.

• Tullemi

Njae, så många fel är väl inte påtalade i tråden? Eller så är det bara så att jag är supernöjd med min vagn . Bromsen har det ju skrivits om, men oftast ska den bara smörjas (som alla rörliga delar). Jag tycker det verkar vara fler fel på Cam tex, om man går in i den ordinarie Bugga-tråden.

• Tullemi
    s v e a skrev 2008-12-30 11:58:48 följande:
    Angelika Miami skrev 2008-12-30 10:37:32 följande: Jag tycker att shoppingkorgen är väldigt rymlig, det är dock svårt att få in och ur grejer när barnet sitter framåtvänt, men inga större problem. Barnet ligger rakt!en kanonvagn!
    Håller med ovanstående skrivare. Fastän jag fortfarande vill ha tillbaka varukorgen från när Milea satt vänd mot mig Skrikandes Ja, men vänd henne då och håll snattran....Jaja, jag får väl göra det .
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden