• Tunamamma

Eskilstunatrakter - 9

Nu tjejer fortsätter vi med tråden och vi är inne på del 9 !

För er som är nya kan jag berätta att vi är några tjejer som bor i/ i närheten av Eskilstuna och har haft kontakt ett tag via tråden och irl. Här pratar vi om allt möjligt och det kan vara allt från familjelivet till vardagsfrågor.
    Några av oss väntar barn, andra planerar eller har barn sedan tidigare. Vill ni vara med är det bara att titta in och skriva några rader, det är alltid roligt med nytt folk!

Länk till del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34447461.html

Länk till aktivitetstråd del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35624538.html

Mamma till världens goaste paj och sötaste oliv
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 15:37
    Oops, hade visst glömt att länka den senaste aktivitetstråd här , här kommer den:

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m38058653.html
  • Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9
  • Fru Allerdahl

Solis: Tja, joo Theodore var väl rätt tidig.. Eller man kan nog säga att om man jämför med Waldemar så kröp Theodore typ idag första gången & då kröp han fram till vardagsrumsbordet & ställde sig upp mot det direkt. & så tog han sina första steg utan stöd om ca 3 veckor alltså när han var 9 månader & 1 vecka..
    Sen gick Theodore längre sträckor alltså genom ett rum vid strax över 10 ½ månad..
    Är ju rätt tidigt ändå..
    Waldemar började krypa 1 månad innan Theodore & ställde sig ju & gick runt möblerna tidigare.. men det kan ju dröja innan han går för det Glad Det visar sig!

(¯`°?.♥ Theodore 2/9 -06 (¯`°?.♥.?°´¯) Waldemar 27/2 -08 ♥.?°´¯)
  • FamiljenEriksson

God morgon! Julia har inget fel ännu i alla fall. Bara att hoppas det håller i sig... Enda problemet idag är att hennes kängor fortfarande är dygnsura och jag hade bara hunnit köpa ett par ännu. Får ju inte tag på ett par i all hast här på morgonen. *suck*

• LiljaM

BF-lista:

8/3 - fiafiafia (fick en liten Molly 7/3)
    14/3 - Fru Allerdahl (fick en liten Waldemar 27/2)
    17/4 - Kreativ (fick en liten Ida 26/4)
    2/5 - Sagali (fick en liten Villemo 9/5)
    3/5 - Flipperkula (fick en liten Maja 29/4)
    16/7 - Malinja (fick en liten Astrid 18/7)
    22/7 - Bonni (fick en liten Winston och en liten Zander 7/7)
    30/8 - Vårt Barn (fick en liten William 3/9)
    18/9 - Annakay (fick en liten Meja 30/9)
    30/9 - Taneli (fick en liten Samuel 14/10)
    4/10 - SusanneJ (fick en liten Ellen 16/10)
    27/10 - Miss Maria (fick en liten son 15/10)
    10/11 - LiljaM (fick en Viktoria 9/11)
    21/12 - Halka (enligt fl)
    24/12 - mexisis
    10/3 - 82an
    24/4 - Senja

• mexisis

jossan du står inte på listan ju, kommer inte ihåg när det var dags för dig.

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Solrosarna

LiljaM: Ett stort grattis till lilla Viktoria!!!!!!

• Solrosarna

FruA:
    Kul att dom är så tidiga Men tiden går en aning för snabbt ibland tycker jag....

• Fru Allerdahl

Solis: Tiden går ju jättefort Förvånad
    Jag brukar säga att man ska njuta så länge dom är stilla Flört men jag har ändrat mig nu faktist.. Sedan Waldemar började krypa så har det blivit mycket lugnare här hemma.
    Förut hade man en som låg & skrek & en som ville leka.
    Men man fick lov att bära på den som skrek så den som ville leka bara bråkade istället Fundersam
    Nu har jag två mer lugna barn som kan leka med varandra lite & jag ser bara fram emot att se dom kuna busa mer ihop när Waldemar kan gå.. Det gör nog Theodore med för han brukar ofta nu tycka att Waldemar ska springa/gå/stå & leka med honom

Igår kom jag på att Jag & Ingemar firar 2 ½ år som gifta idag Vad tiden går!

(¯`°?.♥ Theodore 2/9 -06 (¯`°?.♥.?°´¯) Waldemar 27/2 -08 ♥.?°´¯)
  • FamiljenEriksson

Grattis FruA!

Kom på när du sa det att det bara är 27 dagar kvar till vi firar 3 år som gifta Gud vad tiden går fort!

Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9