• Tunamamma

Eskilstunatrakter - 9

Nu tjejer fortsätter vi med tråden och vi är inne på del 9 !

För er som är nya kan jag berätta att vi är några tjejer som bor i/ i närheten av Eskilstuna och har haft kontakt ett tag via tråden och irl. Här pratar vi om allt möjligt och det kan vara allt från familjelivet till vardagsfrågor.
    Några av oss väntar barn, andra planerar eller har barn sedan tidigare. Vill ni vara med är det bara att titta in och skriva några rader, det är alltid roligt med nytt folk!

Länk till del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34447461.html

Länk till aktivitetstråd del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35624538.html

Mamma till världens goaste paj och sötaste oliv
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 15:37
    Oops, hade visst glömt att länka den senaste aktivitetstråd här , här kommer den:

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m38058653.html
  • Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9
  • FamiljenEriksson

Hmm... Hoppas julia får vara på dagis på eftermiddagen på fredagen. Jobbigt när man ffår intervju tid klockan 3. Har jag tur hinner jag med 4 tåget hem tillbaka och kan hämta henne 5.

• Fru Allerdahl

joo men 10 barn måste flytta från Theodores avd. till snöflingan vecka 9 fick jag veta.. en liten "barnsjukdom" nu när det är nytt annars kommer dom bara byta avd. på hösten sen..

(¯`°?.♥ Theodore 2/9 -06 (¯`°?.♥.?°´¯) Waldemar 27/2 -08 ♥.?°´¯)
  • SusannaT
    Videli skrev 2008-11-19 11:27:29 följande:
    Har en liten fråga, någon som har koll på en bra frisör i Eskilstuna? Hur är dom på Klippoteket i gamla stan?
    finns två salongen jag har tyckt är bra enda jobbar min syster. den syrran jobbar hos ligger där vid kungspassagen. salong monjour (eller hur det skrivs) sen har jag en kompis som klipper sig i salongen mittemot åhlens. kommer inte ihåg namnet. men dom har varit nöjda med dom.
  • Nifelheim
    Fru Allerdahl skrev 2008-11-19 12:14:43 följande:
    joo men 10 barn måste flytta från Theodores avd. till snöflingan vecka 9 fick jag veta.. en liten "barnsjukdom" nu när det är nytt annars kommer dom bara byta avd. på hösten sen..
    Aha. Inte T bara *surar*
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • FamiljenEriksson

Satan vad arg man kan bli! Julia vrålade som ett tok hela vägen hem från dagis idag och klaga på ajaja i skon. Så när jag kommer hem och ska klä av henne ser jag att hon är fullkomligt dygnsur från midjan och ner. Allt ända in på benet. Tsackarn hade så onmt i fötterna så hon vägrade gå som det tog ont. Ringde genast dagis. Har en jättebra förståndare men hon hade inte varit med dagis idag ut på utflykten så hon kolla med hon som haft ansvaret över henne. Hon visste inget. Så nu skulle hon prata vett i sin personal för hon blev skittokig på dom!! Hon kunde inte fatta hur ingen märkt nånting. Nu ligger julia nerbäddad under filtar så hon ska få upp värmen igen. Stackars skruttan! Så trist då vi aldrig haft problem med dom.

• imjustme

Åh, det snöar ute!!! Blir så glad och början känna av lite julstämningGlad tror jag ska baka en saffranskaka och mumsa på ikvällFlört

Ikväll ska vi vara barnvakt, Alva ser verkligen fram emot det och har förberett genom att städa på sitt rumSkrattande Hon slockande som en stock när hon var färdig och sussar nu sött på balkongen. Bara och hålla tummarna att det är lika fint om nån timme

• mexisis
    ijm,
    jag såg precis snön jag med, himlarns va mysigt bor ju på åttonde våningen så det enda jag ser genom fönstret när jag sitter i soffan är himlen och mot den syns det inte. va skoj när devin vaknar och får se snön. tror inte han kommer ihåg nåt från förra vintern för då var han ju bara 1 år plus att det knappt var nån snö.
    saffranskaka lät supergott

fam eriksson,
    stackars lilla tjejen. undrar hur länge hon varit blöt innan du hämtade henne också. hoppas hon inte blir jätte sjuk nu.
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Fru Allerdahl

Malla: Neej det vorre ju typiskt! Fundersam

(¯`°?.♥ Theodore 2/9 -06 (¯`°?.♥.?°´¯) Waldemar 27/2 -08 ♥.?°´¯)
  • FamiljenEriksson

Mex: hon skulle ringa upp mig senare då hon pratat med personelen då hon också ville veta hur det är med julia. Hon har sagt åt personalen tidigare att regnkläder alltid måste vara på och finns det gummistövlar ska även dessa på. Speciellt då dom är ute på stenby... Så typiskt om hon skulle bli sjuk nu då jag har en intervju på fredagen. Hon skulle ju vara på dagis med förståndaren under tiden jag är i stockholm. Dom skulle shoppa och fika på stan eftersom julia kommer vara den enda där

Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9