• TheDyingBride

Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!

Måste man skicka lappen INNAN man kan logga in?
    Haha, på lappen jag fick stod det ju att man kunde välja mellan att skicka in lappen eller att göra "vara miljövänlig" och beställa via internet istället.

Nåja, jag testade nästan två veckor innan jag gav upp och skickade in lappen istället.
    Har inte testat logga in sen dess, det var bara ca fem dagar sedan jag skickade in lappen så det lär ju inte fungera än på en månad.

• TheDyingBride

Såhär står det ordagrannt på min lapp:

"Fyll i talongen nedan och posta den ELLER gå in på www.kungsfoto.se/svar och fyll i uppgifterna."

ELLER är dessutom skrivna med stora bokstäver.

Bullshit.

Tacka vet jag dagis fotografer, de har en riktig fotograf från en studio som kommer och fotar, inget sketet kungsfoto. (Det är dotterns skolkort som är tagna av kungsfoto.)

• TheDyingBride

NU, över en månad sen fotograferingen, kan jag äntligen logga in.
    Har testat flera gånger i veckan sen vi fick lappen och det har inte fungerat förrän nu.
    Snabbt och smidigt, INTE.

Nu kommer det ju ta en månad till innan korten kommer.

Och dessutom tar Kungsfoto långt ifrån så fina kort som de RIKTIGA fotografer som kommer till dagis jag har minstingen på, grr.

I really really don´t like Kungsfoto just nu.
    Har mailat och meddelat även Kungsfoto mina åsikter så vi får väl se vad de svarar. OM de svarar.

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 12:43:17 följande:
    Vi har ff inte fått sonens kort som togs i augusti Inte tjejernas heller men de togs för 2-3 veckor sedan..Me don´t like..
    What!!
    Helt otroligt.
    Kungsfoto har ju liksom bara tagit skolkort så länge jag kan minnas, så man tycker ju att de om några borde vara seriösa.

Jag hoppas du ringt/mailat och klagat.

På dagiset mina barn gått på (minstingen går kvar) kommer de från en studio i stan och fotograferar. JÄTTEduktiga fotografer, JÄTTEfina foton och JÄTTEbra att ha och göra med.

Blev jättebesviken när jag såg att kungsfoto var i skolan men trodde att de skulle vara betydligt snabbare än så här iaf.

Man vill ju gärna ha korten innan de börjat nästa årskurs liksom.
  • TheDyingBride
    Ankmor skrev 2008-10-28 12:55:20 följande:
    Mina barn går förvisso inte på förskolan utan i högstadiet, men Kungsfoto anlitas även här.Jag loggade in samma dag som vi fick talongerna vilket var den 22/9 och jag skickade även in beställningen samma dag.Vi har fortfarande inte fått några bilder! Jag har även mailat till dem och frågat när bilderna kommer utan resultat. Börjar tröttna rejält på att vänta nu.
    JWM skrev 2008-10-28 13:30:50 följande:
    har även fått barn fotade med kungsfoto och jag loggade in samma dag som pappret kom hem, fick ett svarsmail/öppningsmail i skräpposten efter en stund men sedan gick det att logga infick dock vänta över 1 1/2 mån på bilderna...
    Alltså, det tog över en MÅNAD innan jag ens kunnat logga in!

Och skolkatalogen, ja men de kan ju skicka ut bilderna först och sen katalogen när den är klar.
    När jag gick högstadiet fick vi korten och katalogen separat, olika tillfällen.

Alltså, jag är otålig som det är redan, tycker det är pest och pina att vänta och vänta, och nu, när jag är osäker på om jag ens kommer få några bilder till JUL, så är jag inte att leka med, så det är bäst för kungsfoto att de svarar på mitt mail snart så jag slipper RINGA och skälla.
  • TheDyingBride

Jag tror faktiskt det till och med är typ sex veckor sen de blev fotade i skolan, om inte mer till och med, och jag har inte kunnat logga in förrän idag...

• TheDyingBride
    Muneca skrev 2008-10-28 15:47:22 följande:
    Med tanke på att kungsfoto är så stora som de är och fotar skolor/förskolor runtom och bara har en ca 10 fotografer samt ca 5 som sitter på kontoret och har jobb över öronen så tycker jag de gör ett bra jobb. Jag har alltid varit nöjd med dem. Men man får vända sig till deras högsta chefer och kräva att de kanske anställer lite fler personal så de efterlängtade bliderna kommer ut lite snabbare till hemmen?
    Men om man går ut med ett papper och det står på hemsidan att det "kan ta upp till en vecka innan man kan logga in", så tycker jag inte det är acceptabelt att vänta över SEX veckor.
    Och när det står på deras sida att bilderna kommer "inom 4-6 veckor" är det inte acceptabelt att vänta i nästan tre månader som vissa gjort.

Och hur mycket de har att göra är väl inte mitt problem?
    Gå inte ut med information ni inte kan hålla, är mitt råd.

Eller - till skolor: anlita andra fotografer, ännu bättre.
  • TheDyingBride
    Muneca skrev 2008-10-28 15:51:32 följande:
    Absolut, har de utlovat detta så ska de hålla ordet, så gäller det ju med allt. Kontakta dem, det finns ju en länk på hemsidan och klaga, ju fler som klagar desto bättre för då kanske problemet åtgärdas snabbare? Lycka till!
    Som jag skrev, så har jag såklart redan gjort det och förklarat mitt problem, mina synpunkter och frågat om anledningen till att inloggningen inte fungerar.
  • TheDyingBride
    Muneca skrev 2008-10-28 15:54:27 följande:
    Oki, jag som slarvat och inte läst hela tråden =)Jättebra! Hoppas fler gör som dig!
    Det är lugnt.

Det lär det ju vara, eftersom de som sagt var ÄR så stora så borde de se till att ha personal och grejer som fungerar smidigt, annars kommer de ju ganska snart bli ratade även av skolor och det tror jag inte kungsfoto har råd att förlora.
  • TheDyingBride
    Therese1980 skrev 2008-10-28 15:54:52 följande:
    Kungsfoto tog kort på sonens dagis den 3/10, vi fick korten förra veckan... Jag kan inte klaga på att det tog lång tid... Korten blev bra oxå.Hoppas att ni får era kort snart.Lycka tillTherese
    Oj, det var inte illa pinkat.
    Det kanske är mig personligen de har något emot då.

Konstigt dock att de skickar ut kort till folk som tagit senare än andra som INTE fått sina kort, först.
    Här tog i i slutet av september, minns dock inte exakt datum..
Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!