• Hundtok

Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!

Sonen har tagit foton på sin förskola. Man ska tydligen kunna logga in och göra sin beställning via Kungsfoto.se.

Funkar det för er?

• Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!
  • marjalena

Jag provade för någon vecka sedan och då fungerade det inte heller.

• Hundtok

Är en månad sen sonen tog kort och jag kan fortfarande inte logga in .

Man blir ju inte direkt klokare av att man pratat med Kungsfoto heller.

• marjalena

Ska du beställa extra bilder? Vi fick en lapp med där man kunde göra sin beställning och skicka in med posten.

• Hundtok

Jo jag fick en lapp oxå. Först trodde jag att man kunde logga in utan att skicka in lappen, men det gick inte så jag ringde dom. Fick då informationen att jag måste skicka in lappen först, sen kan det ta upp till en vecka innan man kan logga in. Nu har det gått 2 veckor sen jag skickade in lappen men kan fortfarande inte logga in.

Ringde dom idag, då sa dom att eftersom jag skickat in lappen så behöver jag inte logga in eftersom jag nu redan beställt hela paketet.

Hon sa dock att om jag vill göra ytterligare beställningar så måste jag logga in. Jag påpekade då att det inte gick och hon sa att det var för att våra uppgifter inte fanns i systemet. Hon skrev in allt och sa att nu är det bara att logga in.

Tror ni det funkar?

• Hella28

Jag blir oxå galen på Kungsfoto!

Sonen tog kort för 2 månder sen & vi höll på i 2-3 veckor med att försöka komma in på hemsidan utan framgång.. skickade in lappen i stället..men ingen på skolan har fått korten ännu! Det brukar bara ta 1-2 veckor annars..

Tjejerna tog kort i måndags & när jag försöker logga in står det bara att koden inte finns med det talongnumret eller liknande..
    Slutar väl med att jag får skicka deras oxå..Dåligt när man tydligen ska kunna välja hur paketen ska se ut & så funkar det inte ens att komma in..

• TheDyingBride

Måste man skicka lappen INNAN man kan logga in?
    Haha, på lappen jag fick stod det ju att man kunde välja mellan att skicka in lappen eller att göra "vara miljövänlig" och beställa via internet istället.

Nåja, jag testade nästan två veckor innan jag gav upp och skickade in lappen istället.
    Har inte testat logga in sen dess, det var bara ca fem dagar sedan jag skickade in lappen så det lär ju inte fungera än på en månad.

• TheDyingBride

Såhär står det ordagrannt på min lapp:

"Fyll i talongen nedan och posta den ELLER gå in på www.kungsfoto.se/svar och fyll i uppgifterna."

ELLER är dessutom skrivna med stora bokstäver.

Bullshit.

Tacka vet jag dagis fotografer, de har en riktig fotograf från en studio som kommer och fotar, inget sketet kungsfoto. (Det är dotterns skolkort som är tagna av kungsfoto.)

• Vaja

Har oxå Kungsfoto. I den lappen vi fick hem fanns det ett Talongnr och lösenord till internet. Jag kom in på en gång. Idag kom bilderna hem. Korten togs för två veckor sedan Förvånad Fast dom hade gjort ett fel. Det var fel gruppkort i paketet. Det kortet dom skickade med var på den andra småbarngruppen. Så på måndag skall jag ringa som ang det.

• Hundtok

Oki, räkna med att sitta i telefonkö ett jäkla tag.

Ne verkar vara ett riktigt skojarföretag det där. Är väl första året dom har hand om skolfoton och dagisfoton så de borde kanske skärpa sig lite om de ska få ha det nästa år oxå.

Vaja skrev 2008-10-10 17:45:17 följande:
    Har oxå Kungsfoto. I den lappen vi fick hem fanns det ett Talongnr och lösenord till internet. Jag kom in på en gång. Idag kom bilderna hem. Korten togs för två veckor sedan  Fast dom hade gjort ett fel. Det var fel gruppkort i paketet. Det kortet dom skickade med var på den andra småbarngruppen. Så på måndag skall jag ringa som ang det.
  • marmelade

Måste bara fråga: skickade kungsfoto ut en lapp innan barnen fotograferades på dagis? Sonen har fotografering på fredag och jag vill minnas att vi fått något utskickat från kungsfoto men minns inte om det var allmänt att man kunde beställa en almenacka eller julkort på barnen eller om vi kasserat det till pappersinsamlingen... Vet inte om det är kungsfoto som kommer till dagis, bara slog mig nu...

Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!