• TheDyingBride

Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!

Men va fan, nu blir jag nästan ännu surare, eftersom jag inte bara försökt logga in i sex veckor, postade papperet för flera veckor sen också eftersom jag tröttnade på att inloggningen inte fungerade och ÄNDÅ har vi inte sett skymten av några kort.

Idag när jag ÄNTLIGEN kunde logga in fick jag bekräfta att jag vill ha hem bilderna för påseende, något jag gjorde på lappen för nästan en månad sen.

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 16:22:23 följande:
    En mamma till dotterns kompis sa nu att de fått fotona idag (inte vi), MEN det var bara gruppfotot, inga enskilda fastän de tagit det + fotokatalog från skolan..dessa barn går på DAGIS!!!Till på köpet var gruppfotot dåligt med en som tittade upp i taket & en som höll båda händerna för ansiktet..
    Men! Gruppfotot brukar ju ligga i samma kuvert som de enskilda fotona?

Suck,  loggade in igen för att se hur det såg ut, då var allt nollställt igen och jag fick godkänna att bilderna får skickas hem för påseende, IGEN??!!
    Efter det stod det dock att jag hade godkänt och nu törs jag inte logga in mer för snart får jag väl en hel drös med kuvert i lådan pga allt krångel.
  • TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-10-28 17:35:30 följande:
    Jag tror jag går i taket!!Kan nu logga in på alla tre kontona..MEN på sonens som tog skolkatalog & gruppfoto kan jag välja enskilda foton & gruppfoto (de tog ens inte enskilda). På tjejernas konton kan jag bara välja skolkatalog & gruppfoto..hallå de går på dagis & är int emed i katalogen & de tog ju för 17 enskilda!!Har mailat kungsfoto nu så får vi se om svar kommer..
    Förvånad
    Spännande det där Kungsfoto. Suck.
  • TheDyingBride
    Kålrot skrev 2008-10-30 22:30:10 följande:
    Hmm, sonen tog skolkort 1:a skolveckan och har inte fått dem än...Har inte tänkt på det förrens nu. Ska kanske efterlysa dem, för så lång tid kan det väl inte ta. Men det var nog Fujifoto eller nåt sånt.
    Det står Fujicolor Kungsfoto på lappen.
  • TheDyingBride
    La Lola skrev 2008-10-31 09:12:29 följande:
    Jag har nog väntat 4 veckor snart på våra kort (skolfoton).....Undrar när de kommer.....I går när jag loggade in så står det att min beställning gått till produktion...undrar när.....
    Vart står det?
    När jag loggar in (vilket jag som sagt var inte kunde göra förrän efter typ sex veckor) så står det bara att jag godkänt att få hem bildpaketet för påseende.

Alltså, jag blir allvarligt inte förvånad om de inte kommer innan jul.
  • TheDyingBride
    La Lola skrev 2008-10-31 18:29:54 följande:
    På min sida står det ovanför min beställning lixom.
    Konstigt.
    När jag loggar in, kommer jag automatiskt till "designa bildpaket" och jag kan fortfarande ändra där, vilket jag inte borde kunna göra eftersom jag redan beställt efter bildpaketet hem.
    Och på "min sida" står bara att jag kan designa mitt eget paket och att jag redan godkänt.
  • TheDyingBride

Hm, jag har fortfarande inte fått svar på mail, inte fått några kort och på hemsidan kan jag FORTFARANDE designa hur mitt paket ska se ut.

• TheDyingBride
    LillemorR skrev 2008-11-05 08:27:15 följande:
    Jag kan inte ews logga in för att Passwordet var för långt??? ÖÖhhh men det är ju de siffrorna som står på talongen??!!!!Gud så krångligt...
    På min talong är det nio siffror.
  • TheDyingBride

Jag ska på föräldraråd idag på skolan och då kommer jag definitivt ta upp Kungsfoto.
    Inga bilder än.

har räknat en del och kommit fram till att det var i början eller mitten av september dottern tog kort här, inte i slutet av sep som jag trodde.
    Så det är alltså ca två månader sedan nu och ingen skymt av vare sig svar på mail (ett par veckor sen jag skickade det också) eller några bilder.

• TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-11-14 10:59:19 följande:
    Det är nu 2 veckor sen jag ringde kungsfoto & de sa att de skulle skicka mina kort..Tror ni de har kommit än?????Och nu är det helt jävla omöjligt att få tag i dem..bara en konstig signal på telefonen!!!
    Jag har inte sett skymten av några kort än jag heller.
    Och det är inte SÅ långt kvar till jul. *mutter*
  • TheDyingBride
    Hella28 skrev 2008-11-14 13:05:28 följande:
    När jag väl kom fram efter att ha provat ett annat nr, sa det tjuriga kärringen i andra änden att gruppfotot var på väg, men inte de enskilda & hon hade ingen aning om varför, utan skulle lägga in om det igen.. Så hade jag inte ringt igen hade jag inte fått några kort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!När det är de som klantar sig HELA tiden, behöver de väl inte vara så vansinnigt OTREVLIGA när man ringer..en ursäkt är väl det minsta man kan begära, men inte det ens
    Helt otroligt alltså.
    Jag har tagit upp med skolan vad jag tycker och de var inte heller så imponerande för dit har det inte heller kommit några kort.
    Har jag tur så är det fler som klagar och de kan använda någon annan fotograf, som är seriös och trevlig.

Loggade in efter att jag skrivit här och då verkade det som att mina kort var på väg, eller iaf som att de påbörjat beställningen, för det jag beställt hem stod uppradat på "min sida".
    Men nu när jag loggar in har de tagit bort det och det ser ut som det gjorde tidigare när jag loggade in. *mutter*
  • TheDyingBride

Jag har inte fått några kort än.
    Inget svar på NÅGOT av mailen jag skickat.

Kungsfoto är helt jävla värdelösa.

• TheDyingBride

Bara två och en halv månad snart. Här går det undan.

Minstingen tog kort på dagis i oktober, av en privat fotograf, som är jättebra. De korten kom för över en vecka sen. Och de är trevlig att ha att göra med och svarar när man kontaktar dem.

Det står iaf att skolkorten "gått till produktion" nu, så har jag tur får jag väl dem innan hon börjar nästa årskurs.

• TheDyingBride
    Ilonasmamma skrev 2008-11-26 13:13:42 följande:
    kunde inte heller..så fick skicka med posten istället.hoppas de kommer innna jul nu bara...förste flera ggr att logga in med det som står på talongen med några dagars mellanrummen sen gav jag upp o skicka in lappen istället.
    Det gjorde jag med. men sen efter flera veckor kunde jag logga in, testade eftersom korten aldrig kom. Och DÅ var jag tvungen att godkänna för att få hem dem. Typ tre ggr innan det funkade.
    Så jag litar inte på att den där lappen funkar..
Svar på tråden Dagisfoto-Kungsfoto, funkar inte!