• Len

Marsbebis 2009 i Umeå, del 2

Medicin att ta efter graviditeten alltså!

• Len

Lycka till idag alla som ska på UL!!

Imorgon är det äntligen våran tur, hoppas denna dag går fort!

• Len

Ida: Va kul att UL gick bra!
    Hoppas inte vi får samma BM som ni hade idag då, eftersom vi gärna vill veta!

• Len

Vi har UL idag kl 9.00!!! Äntligen är det dags.

Jag hör av mig senare!

• Len

Fick ändrat datum, 21 mars nu, så 4 dagar längre gången!
    En pojke är det som gömmer sig i min mage iaf! Precis som jag trodde.

******** BF mars-bebisar i Umeå ********
    2 mars Bisca (första barnet, Pojke) (Isabelle)
    7 mars honing(andra barnet)
    12 mars annsane (andra barnet)
    18 Mars ElsasMommy(andra barnet, Pojke) (Catarina)
    21 mars Tilda85(första barnet)
    21 mars Mcdurmat3 (andra barnet)
    21 mars Len (andra barnet, POJKE)
    22 Mars Cattiz79 (tredje barnet)
    25 mars nya tag (andra barnet)
    26 mars Majamjau (andra barnet)
    27 mars kius (andra barnet)
    28 mars Zepcan (första barnet)
    4 april Smultronblomma (första barnet)
    7 April IMLVLM (första barnet)
    15 April Neithotep (tredje barnet) Kan ändras efter UL 18/11

• Len

Tack tack!! Pojknamn är det enda vi är ense om så det passade sig bra
    Nu längtar man om möjligt ännu mer!!!

• Len

Grattis till tjejen nyatag!!

Nu verkar ju alla ha haft sina UL, va kul!
    Jag är jättenöjd med vårat, vi fick Anita och hon är en helt fantastisk BM måste jag säga. Vilken "lyx" att få någon som verkligen brydde sig om att kolla runt, inte stressa, och det var hon som frågade direkt om vi ville veta kön!

Ska kika under dagen vilken av fika dagarna jag kan. Jobbar ju på förskola, så det händer ju att vi har massa kvällsmöten, men jag hoppas inte att det ska krocka!

• Len

Vi bor Väst på Stan i en 4:a. Inte superstor, men om man fixar lite med förvaring så ryms vi.
    Är just nu i fixartagen, håller på att storstäda, rensa och fixa i Jordans rum.
    I helgen ska vi ta tag i garderoben. 2 malm byråer ska skruvas ihop, en till varje barn

• Len
    ElsaEbbesMamma skrev 2008-10-31 07:23:37 följande:
    Tacktack! Så där har vi också, ungefär som radhus, två våningshus, röda trähus.. Egen ingång, och balkong. Trivs jättebra.. Men, hade varit enormt skönt om man hade kunnat ha en uteplats.. Vet inte hur vi kommer att göra.. Samtidigt som det känns som att jag vill att de ska dela rum, så är Elsas rum så litet... Ångrar enormt att hon inte fick det större när vi flyttade in! Nu är det mörkbruna tapeter i vårat rum, vilket nästan blir för mörkt. Och hennes rum är ljusrosa... Men, Elsa är en sån som helst sover själv också.. När vi fick henne så hade vi en stor tvåa, och tänkte att; Här kan vi bo kvar ett bra tag till.. Men, när hon kom och var en bebis som vaknade enormt ofta och jag aldrig fick sova, så var vi tvungna att se om det funkade bättre om hon fick eget rum. Och det gör det absolut. Hon sover såå mycket bättre när hon sover själv. Vi har en madrass på Elsas golv, och när vi får gäster, vilket inträffar sällan, så tar vi in Elsa i vårat rum. Men, hon sover jättedåligt då. Hon är en sån som verkligen ska sova i eget rum, själv. Så jag vet inte hur det skulle funka med att dela rum för henne. Sådär, nu har vi berättat för familjen, både på sambons sida och min. Hade ju på Elsa en tröja där det stod; "Jag ska bli storasyster" på. Men, ingen såg det ju! Tillslut sa Jonas att; Elsa, har du visat fiskarna på tröjan åt farmor? Så gjorde Elsa det, hennes farmor tittade på fiskarna och frågade; "hur många fiskar är det då?" Så räknade Elsa och hennes farmor sa att det var rätt.. Efter ett till tag så fick vi säga; "Elsa, vad står det på tröjan då?" Och hon kom inte ihåg riktigt.. Men, dåå efter flera timmar, så kollar hennes farmor in vad det står, och det hon säger är; "är det ett skämt? skojjar ni?" Och Jonas syster hade på nå vis läst att det stod; "Jag SKA bli storasyster", som i "Jag VILL bli storasyster" nån gång i framtiden.. Så det var först när vi farit som poletten föll ner och hon ringde och bad om ursäkt för hon inte fattat vad som stod.. Typiskt när vi hade skojjat till det lite!
    Haha, lite så där var det när vi satte på Jordan en sån tshirt också! Vi varlänge och väl hos farmor och farfar och de märkte inget. Tillslut läste farmor och poletten trillade ner, och de blev jätteglada!!
    Farbror och faster hann inte läsa själv, det första Jordan gjorde när vi kom hem till dom var att slita av sig huvträjan och flasha tshirten, så då läste de ju direkt

Va kul att det är officiellt nu då, slipper du gömma magen
  • Len

Nu har jag äntligen rotat fram kalendern, och jag kan den dagen!

Tisdagen den 18e November kl 18.00

annsane
    IMLVLM (Ida)
    ElsasMommy (Catarina)
    Majamjau
    Bisca (Isabelle)
    Zepcan (Jeanette)
    Len (Heléne)

Svar på tråden Marsbebis 2009 i Umeå, del 2