• hejentjej

köpa kanin/hamster?

vad är för/nackdel med de ovanstående?
    vilka e lättast?
    inköps pris om man ska ha djur plus tillbehör?
    löpande kostnader?
    hur mkt tid tar det att sköta dem?
    och vilka sysslor är det som ska göras?
    kan man köpa en kanin unge? hur tidigt??

kom fram till att vi vill ha kanin/hamster ist för katt pga att vi åker båt ofta och de är lättare att få kanin vakt

kan dom klara sej själva en helg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 09:29
    läste att marsvin e bättre om man vill kela me dom i knäet? e de sant?
    tycker inte dom är så söta : /

• Svar på tråden köpa kanin/hamster?
  • hejentjej

marsvin klarar ej va ensamma så mkt som ja skrev ovan kanske? bättre me kanin då?

• hejentjej

hur ofta klipper man klor? räcker det om dom springer i tex köket? inte hela huset, de kanske kan skada sej då?

• hejentjej

min förra kanin va så tam att den satt me oss i soffan, kollade på tv, åt banan, jordnötter.... förljde efter oss som en hund... 10 år blev hon, dne skötte pappa, för då va ja liten, hon va så underbar den kaninen.har ni vart me om en sån tam kanin? den blev överlycklig när vi kom hem på dagarna! den åkte även dockvagn! haha

• hejentjej

min förra kom med när man ropade! som en hund! den älskade att gosa under familjens fötter när vi åt mat! haha nån som vart me om de?

• hejentjej

men ja vet inte hur vi fick den som en hund, vi älskade den väldigt mkt, va kanske de?

• Mårrran

Mitt råd till dig är att gå till en djuraffär och prata med dom så får du säkert svar på alla dina frågor....

• hejentjej

kanin toalett? hus att gå in i? min förra kanin när ja va liten hade vi tidning som gav skugga på en del av buren, alltså runt om, men utanför alltså i köket när den sprang, hade vi en uppånedvänd pall! med filt över, den ÄÄÄÄLSKADE kojor, och att leka i sängen med gose djur!

• hejentjej

tack, de ska ja också göra. men dom vet inte alltid allt,(tro mej) : ( ( så de är kul att få råd innan

Svar på tråden köpa kanin/hamster?