Barnmorska
Om man vill utbilda sig till barnmorska hur går man tillväga?
Är det först undersköterska? Och sen?
Om man vill utbilda sig till barnmorska hur går man tillväga?
Är det först undersköterska? Och sen?
Jag tycker faktiskt inte ssk ska har förtur till läkarprogrammet. Det är ju två helt olika yrken, min åsikt, men kanske aningens OT
Är själv ssk och jag tycker inte heller att vi ska ha förtur till läkarprogrammet, det är ju två olika utbildningar. Dessutom har ju inte läkarna förtur till sjuksköterskeprogrammet!
I Västerås är BM-utb upplagd så att man oftast har föreläsningar tis och tors, resten är självstudier. Praktiken kan man ofta ordna närmare sin hemstad. Bara ett tips...
Har långt dit också. Går inte att pendla över dagen. Men hade det varit föreläsningar två dagar på raken kanske det varit en annan femma.
Kan inte du berätta lite mer om Umeå distans? Hur många gånger per termin måste man vara där? är det hela veckor? Hur tentar man av praktiska övningar?
Kan inte du berätta lite mer om Umeå distans? Hur många gånger per termin måste man vara där? är det hela veckor? Hur tentar man av praktiska övningar?
Nej, högskoleprovet är inte obligatoriskt, men om du har ett bra resultat så ökar ju dina chanser att komma in eftersom högskoleprovet är en egen kvot för intagning iaf till grundutbildningen. Tror jag?
Javisst, högskoleprovet har en egen knot. Söker du på dels betyg, dels högskoleprov, då kan man säga att du tar två lotter istället för en!