Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

William fick massor av kläder i stl 62 när han föddes, så det var så trist när jag insåg att de i stl 62 var för små så himla snabbt... men som sagt, NU passar de ju igen! Och byxor i stl 62 är inga problem för han har rätt korta ben!

• lille08

Finns det nån som kan skicka över John Blund till min bebis?! Fattar inte vad det är med W idag. Han har knappt sovit alls på hela dagen - och är fortfarande vaken!! Han sover ca 10 minuter åt gången, sen vaknar han. Nu ligger han i min famn och tittar på mig med stora ögon och verkar inte ha några större planer på att sova nu heller. Täppt i lilla näsan är han också stackarn... måste ju göra uppehåll nu med Nezeril som han fått i 10 dagar, så det är koksalt som gäller nu och det hjälper inte mycket alls...

• lille08

Jodå, till slut somnade William, men klockan var runt midnatt innan han slocknade. Han har alltid somnat runt 19.30-21 + haft flera lite längre sovstunder på dagen innan så det är inte likt honom att sova så här lite. Han sov iallafall till halv nio idag så det var rätt okej ändå. Känner mig hyfsat utvilad. Men man blir rätt trött av att ha en bebis som är vaken precis hela dagen. Man behöver ju själv de där stunderna av egen tid när de sover! Ja, iallafall känner jag att jag behöver det. Får hoppas han sover lite mer idag.

Kanske är det pga förkylningen han har som gör att han sover sämre. Jag har höjt upp huvudändan i vagnen så han ligger där och sover, men så fort han ligger ner blir han mer täppt än om han är upprätt.

• lille08

Min kusin som är 11 år + två av hennes kompisar ska sjunga på Williams dop i december. Är det någon som vet någon fin sång som passar bra att ha på ett dop?

• lille08

jucea: Jag har lagt ut en liten önskelista i min blogg också... men fy så svårt det är att komma på grejer som behövs. Det känns som det finns i stort sett allting här redan!

• lille08

Carina: Åh vad skoj att det blev en lyckad dag på mässan! Här har vi haft fullt upp med lite av varje, så det var ju bättre att biljetterna kom till användning än att de låg kvar på bänken här hemma!

Här har vi en ganska lugn dag. Skulle egentligen åkt till bvc i eftermiddag på 2-månaderskontroll, men så ringde de i morse och sa att barnläkaren hade blivit sjuk. Så vi fick en ny tid först den 1/12! Är ju nästan en hel månad kvar!

• lille08

Jisses vad han sover idag William... han somnade på sängen för ca 3-4 timmar sedan och sover där fortfarande! Och jag hade tänk fått en massa gjort... men hamnade visst här istället... och nu kan jag lika gärna sitta här en stund till för han vaknar säkert snart!

Svar på tråden Augustibebisar 2008