• Amelie

Augustibebisar 2008

Tack allihopa för gratulationerna!!

Lana: Tack för komplimangen. Vacker, fniss jag blir nästan generad.

MissH: Jodå, jag har fått en "helrenovering". Make-up-store har presentkort på kurser för 495 kr som man bokar en tid, de sminkar och går igenom vad och tipsar om hur man gör, man kan välja mellan fest eller vardagsmakeup. Sedan får man välja produkter för hela pengen också... jag hade önskat mig det.
    Dessutom fick jag presentkort, 700 kr på Sisters.

MissH igen: Jag har Browns "vanliga" flaska. Fungerar finfint.

Saliva: Jag la ut bilden, vad hon är fin.

En fråga: Var finns det att läsa var 8 veckor innebär.
    Jag känner att Robin har blivit lite mer gnällig också, mer trött och lite... paralyserad (ser nästan livrädd ut ibland och viftar med armarna och låter... jättekonstigt.
    Han verkar också jättetrött, men har inte ro att somna direkt.
    Någon som känner igen dessa "symptom"?

I morgon ska vi på tvåmånaderskontroll (läkarbesök). Spännande.

• Amelie

Idag har jag bakat morotskaka och Herrgårdstårta. Jag är smockmätt!

• Amelie
    Saliva123 skrev 2008-10-21 12:43:37 följande:
    ameliesåg du den där bilden du la upp i min standardmapp eller? konstigt, jag gör det inte... försökte lägga in den men trodde att jag misslyckats...
    Nej, jag ser bara tre vackra bilder på dig i din standardmapp. Jag tog den från presentationen.
    Det kan vara så att dina bilder är för "stora". Det står hur stora de får vara i reglerna i galleriet. För att kolla storleken går du på filen och högerklickar och väljer Egenskaper.

När du öppnar filen i din dator kan du troligen välja att redigera den och komprimera den för hemsidor. Sedan väljer du "Spara som" och ger den ett nytt namn (så att du inte förstör ursprungsfilen). Hängde du med??
  • Amelie

Lille: Jag är med i fotoleken. Jätteskoj!!

Jag hinner inte med idag, jag kommer med den bilden i morgon istället!

Jag har haft andra hektiska dagen idag. Middag och fika för 12 personer. I A:s familj är det tradition att alltid uppvakta på födelsedagen. Och allt som allt är vi nu 16 personer.

Jag gjorde Taco-paj och sallad. Och bakade en till herrgårdstårta, morotskaka fanns kvar sedan igår.

Vilken tid går era bebbisar och lägger sig?? Vi har som mål att gå och lägga honom halv åtta. Men idag blev det lite senare. Jag fick honom som tur är att sova i sjalen lite, han var jättetrött redan innan gästerna kom, hade världens utbrott. Men efter en stund i sjalen lugnade han ner sig och sov medan vi åt. Skönt!!

• Amelie

MissH. Roliga bilder. Du är 20, jag 36. Tänk vad ni skulle få garva åt mina ungdomsbilder... hihi, det ska ni få göra vid tillfälle!

• Amelie

Jag har just stigit upp för andra gången. Sov igen mellan 2 amningar. 3h till. Behövdes.

• Amelie

Jucea: Vad du är händig! Du är inte bara en mästare på allt annat vi imponerats av... nu är du veterinär också...

• Amelie

Jucea: Nej, R sover inte heller så mycket på dagarna (om jag inte går ut med vagnen) men han är morgontrött. Så han ligger gärna till 10-11-tiden.

• Amelie

Jag skrev ett inlägg att R inte sover på dagarna, bara på morgnarna. Jag måste rätta mig. Nu har han sovit jättelänge, jag har dammsugit och dammtorkat och jobbat lite och så läst ikapp i tråden.
    Nu måste han vakna snart så att vi kan gå iväg och hämta voksi-påsen som kommit med postpaket. Håll tummarna för att jag blir nöjd.
    Sedan måste vi ut i garaget och söka lite bilder från när jag var liten. Tror jag vet var fotolådan är...

Suss: Var det du som frågade om Voksi är någon värsting? Jag har förstått det så. Här är beskrivningen från Tradera. http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=74623145
    Har blivit tipsad från flera håll om att den ska vara jättebra. Det kan ju bli ganska så kallt här uppe på vintern. Tydligen räcker det med en tunn overall under även om det blir kallt ute.

Jag har precis vräkt i mig lite kladdkaka som belöning för att jag är så himla duktig.

Känner för att göra en mysig middag. Något med kycklingfilé kanske, har massor av sådana i frysen.

• Amelie

Godmorgon!
    Fy faan vilken dag hittills. Jag har så j-la ont i nacken och axeln så jag kunde inte ens vända mig mot R när jag vaknade. Hade värmedynan under mig, så jag startade den. Men så var den under huvudet och då kunde jag inte flytta på den.
    A fick hjälpa mig upp till sittande och massera lite, sedan kunde jag ligga lite i värmedynan och så ta en varm dusch.
    Det gör hur ont som helst att amma och ännu ondare att rapa R.
    Dessutom så regnar det ute och är bara 6,7 grader. Har ingen bil och måste både på ICA och på Systemet för vi har middagsfrämmande.

Svar på tråden Augustibebisar 2008