Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Augustibebisar 2008

Hur var går dagen? Hade alla de bra?

Tusiken oxå, Elton vakna..

• MissHellen

Kesso: Elton har haft fingrarna i munnen sedan några månader +att han dregglar som en vattenkran på full effect. Men än har de inte kommit några tänder o de var lika dant för alla oss syskon oxå Så de är nog olika..

• MissHellen

Pling: Så känner jag oxå! Men R säger hela tiden, att de är ju inte pengarna som räknas, vilket egentligen är helt rätt! Men, de känns ju förjävligt när man får något dyrare själv..

• MissHellen

Ping och VT: Jag håller exakt med er de ni skriver!

Fy, nu i kväll ramla (från sittandes) Elton o slog huvudet i skötbordet Lätt de värsta jag varit med om! Jag fick panik..

• MissHellen

Pling: Ja, de är ju de :/ Men, de gick som tur var väldigt bra

VT: Jag håller med dom andra, jag älskar oxå o få sånt man sr att personen har lagt ner tid i! O godisråtta som jag är, skulle jag bli överlycklig

Mareldsbarn: Finns de en sån bok? GE MEJ NAMNET PÅ DEN Haha! Du kan ju köpa den först, läsa om den är bra o sedan berätta om de är nått o ha

Nu bli de film med R, som kom hem tidigare än väntat! Ost o kex blir de oxå. Hörs i morron!

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2009-01-03 18:23:38 följande:

Måste bara berätta: Lyckeli har börjat suga på sin underläpp då och då. Gör era det?! Det ser skitfånigt ut!!! Jag skrattar varenda gång. Och så har hon kommit på hur man tar av Marcus hans glasögon och blir aplycklig varje gång  hon lyckas. Busunge!
    Elton gör oxå de

Dessutom suger han på stårna oxå, hällst båda sammtidigta haha!
  • MissHellen

I går kväll var första gången vi försökte natta Elton i hans säng! De gick väl sådär kan jag säga.. Han ville inte alls somna där! Så vi testa i våran säng, men då hade han redan hunnit bli övertrött. Så de var bara till att vagga han i famnen, sedan la vi ner han i han säg. Då sov han mellan 22-02:45, fick komma till våran säng för mat, sedan la jag tillbaks han vid 03. O han somna faktist om! Vi som knappt kan tappa en nål på golvet utan att Elton vaknar då han precis somnat!
    Sedan vakna han 04:45 för mat, men då somna jag om innan jag la han tillbaks i hans säng.. Så vid 06 la jag dit han o han somna om igen! Otroligt
    Lite före 08 ville han ha mat igen, för att sedan vakna.. Så första natten gick faktist ganska bra ändå

Pling: Låter som ni har samma problem, med nattningarna o nätterna, som vi har!

Men Elton har faktist slutat somna vid bröstet, ja fick han så klart att han skulle göra de! Men en dag fick jag bara för mej o ge han tutten (nappen) o snutten, blev helt paff då han somna helt själv, dock i våran säng brevid mej då! (han har sovit med oss sedan han föddes)

Annars snuttar Elton hela nätterna oxå, varje/varannan timme..

• MissHellen

VT: Ja, de känns iaf super bra Vi hade ju inte als trott att de skulle gå.. Men de gick ju! Så vi får hoppas att de går bra i natt oxå.
    Dock är de väääääldigt balndade känslor, vi älskar ju att ha han i sängen med oss! Vi känner oss nästan elaka när han får ligga där, helt själv..

Pling: Jag vet precis hur de känns, hopplöst! Men, de går bara man vill. Faktist Vi var tveksam vi oxå!
    Men de blir så himla jobbigt om bara du ska kunna natta Måns! Så var de ju för oss oxå, innan.. Jag var alltid tvunngen att komma med bröstet..

• MissHellen

Vi har -16 grader vi.. Men mamma o pappa, som bor en timmes bilresa i från oss, har -25 :/ Hua, kallat som bara den!

Har tvättstugan nu.. Men de är så skönt när de är gjort, vikt o klart! Luktar gott dessutom

• MissHellen

Pling: Precis! Men den kommer bli svårt..

• MissHellen

Jucea: Ja, de beror ju mest på att jag sover så dåligt som vi ska flytta han till han sänge.. +att han snuttar ju hela nätterna oxå!

Japp, i morron börjar vårt nya liv oxå!
    Dock ska vi äta allt, men med motta! Grönsaker till allt, godis enbart på lördagar o ut o gå en gång varje dag (dock kommer de bli kooooort bitar)!

Nu sover Elton, R har precis nattat han! Dock ville han inte somna i sin säng utan han fick vagga han i famnen.. Hmm, men han ligger där nu iaf! Nää, nu låter barnvakten.. Han sov nog inte.. Typiskt!

• MissHellen

Natten gick INTE bra! Elton somna i R´s famn lite efter 22, han fortsatte även sova i sin säng efter de. Vid 24 vaknar han o TOK GRINAR! Fylter över han till våran säng, äter o börjar med samma grin igen! Fick andra bröstet o tillslut kom han till ro o somna.. Vid 03 lyfte jag över han till hans säng igen, han sov jätte oroligt! Men såklart kunde jag inte somna om.. Så jag var vaken mellan 03-minst 04:30.. Efter de ville Elton komma till sängen igen, la aldrig tillbaks han dit häller. Så natten har inte varit bra.

Han har dessutom slutat att somna ensamn, brevid oss i sängen.. nu är de bara famnen som gäller igen :/

Den 13 ska vi o ta nästa spruta. Dagen efter, den 14, ska vi till tandhygienisten. Vad gör dom då?

• MissHellen

Elton är lite över 5 månader, skulle gissa på att han närmare sej 70-71 cm o kanske väger 7800 eller nått sånt Ska på BVC den 13, för spruta, så vi ska passa på då!

jucea: Visst var denhära sprutan nån fortsättning på den förra. Har iaf för mej de

• MissHellen

MissHellen skrev 2009-01-05 17:24:59 följande:

Elton är lite över 5 månader, skulle gissa på att han närmare sej 70-71 cm o kanske väger 7800 eller nått sånt Ska på BVC den 13, för spruta, så vi ska passa på då!jucea: Visst var denhära sprutan nån fortsättning på den förra. Har iaf för mej de
    Ojdå, 8800 mena jag ju! Annars har han krympt
  • MissHellen
    jeng skrev 2009-01-05 17:31:39 följande:
    haha missh, jag tänkte det oxå, att oj väger han inte mer nu!!
    Precis Då skulle han nästan ha gått ner ett kilo i stället haha!
  • MissHellen

Jag fick aldrig min mens inna jag satte in spiralen o nu har jag inte häller nån, underbart!

Vi ska vänta några år vi med tills nästa.. Om R änns vill ha några fler! Han är lite avskräckt nu med Elton.. Men jag VILL ha fler!

Svar på tråden Augustibebisar 2008