• Amelie

Augustibebisar 2008

VT: Var inne som hastigast och tittade i din blogg. Fina bilder. Och Lyckeli verkar ha fått en massa fina presentböcker!!

MissH: 80 ml efter matning... det är mycket. Bli inte besviken om det blir mindre ibland.

Mareld: Jag ska berätta om min relation med pappa någon gång.

• Amelie

Ja, alla verkar ha fullt upp på helgerna. Jag tror vi får leka fotolek bara på veckodagarna. Då kan man få helgerna på sig att hinna ikapp ifall man missat något tema.... Vad säger du om det, Lille? Jag vill ju inte styra din lek menar jag...

• Amelie

VT: Jag tog ju bilden på magen, jag kunde bara inte lägga ut den igår. Nu kommer den strax...

• Amelie

Jag funderar på att köpa en sele, har ju burit i sjal hittills, men dels blir ju R tyngre och dels så är det ju lite svårt (tycker jag) att bära i sjal ute.

Någon som provat en Beco? Jag är lite sugen på en sådan:

• Amelie
    MissHellen skrev 2008-10-27 15:43:40 följande:
    Är de nån fara o blanda mjölk från två olika dagar, som legat i frysen?
    Tror inte det. Man ska inte blanda mjölk i olika temperatur. Tina dem tillsammans, det skulle jag göra!
  • Amelie

Miss H: Jag tycker att mjölken skiktar sig lite även när den står någon timme i kylen. Även färsk. Tror inte att det är någon fara, men jag är ingen expert...

• Amelie

VT: Nej, BB-selen är väl inte den mest ergonomiska för Lyckeli, men så länge hon är nöjd är det ju ingen fara. Det är väl viktigt om de bärs jättemycket kan jag tänka...
    Men barnen säger nog ifrån.

• Amelie

Hallå, ni som har gjort fotoböcker, vilken leverantör rekommenderas / rekommenderas inte?

• Amelie

Gosh: Jag glömde kommentera... det där med att ge ett spädbarn glass utan att fråga föräldrarna först... jag tycker att det är respektlöst.
    Jag vet inte hur jag skulle reagera. Jag är lite för snäll, jag kanske bara skulle säga att han får inte äta sötsaker ännu.
    Att dessutom mata med en sked som inte är ren... usch nej.

Vi är inte så jätteaktsamma med bakterier, men ibland känner jag för att säga ifrån. Som igår när vi var hos vänner som har en tvååring och en femåring. De var som klistrade vid Robin och strök honom på kinden, pratade med honom med en decimeters avstånd mm. Men det är så svårt att säga till och få barnen att lyssna tycker jag. De var väldigt uppspelta kan man lugnt säga.

• Amelie

Lille: Jag håller med MissH. Du har ju fototalang, varför gömma den bakom blommor?? Jag tycker att du kan minska ner på blommorna i alla fall.

Svar på tråden Augustibebisar 2008