Augustibebisar 2008
Lille: Åh vilka fina dopbilder du har tagit. Vet att det frågats förut, men vad är det för kamera du använder?
Är du självlärd eller har du gått kurser i att fota så proffsigt? *önskar jag kunde*
Lille: Åh vilka fina dopbilder du har tagit. Vet att det frågats förut, men vad är det för kamera du använder?
Är du självlärd eller har du gått kurser i att fota så proffsigt? *önskar jag kunde*
HO-HO
Äntligen lite tid över att kika in och då är klockan mitt i natten!!
VT: Jag har för mig att jag läst nån stans att man kan inte säga säkert att man är vänster- eller högerhänt förrän man i skolåldern, när man börjar skriva. Var rätt längesen jag läste det så det finns säkert nya rön... Har ni vänsterhänta i släkten, det är ju ärftligt.
Vi har inte börjat med smakisar än, helammar fortfarande och tänkte göra det ett tag till. Fast O är ju en av de yngsta här oxå ![]()
Hej
Nu gick tiden så där fort igen, hann inte skriva nåt innan jul, sen var det full fart under juldagarna och vips! är julen över!! Eller ja, inte rikigt än kanske men ändå.
Snabbläser lite att ni är sjuka, trist. Hoppas ni kryar på er snart! Vi vill inte bli sjuka här igen, men det är väl en fantasi att man skulle klarar sig frisk hela vintern, den har ju knappt börjat... Försöker dock att hålla mig från folksamlingar och annat. Men vad hjälper det när kompisar är obetänksamma och tycker att "äh lite förkylning, vad gör det"... Det gör MYCKET när man har en liten bebbe hemma...
Var och fotade lite dopklänningsfoton innan jul, ska se om jag kan lägga dom i mitt galleri nån dag, hojtar till när jag gjort det!
Skummar lite.. vilken tidning är BV intervjuad i?
Godkväll
BV: Då ska jag köpa den tidningen på tisdag!
VT: Hur mår DU mitt i allt detta med M? (förutom influensan då...)
Puh har just betalar räkningar och jösses vad det var många denna måndaden!! Dessutomska ju babysimen betalas och ja ni som går i samma "klubb" som mig vet ju att det kostar en slant... och vi har två barn som går där... *svider lite på bankens hemsida* Tur att det är så roligt att man inte tänker på det när man badar iaf...
Sitter här med nattsuddande son. Han har en ny vana och det är att inte somna förrän vid 2-3 tiden på natten. Tur nog är jag en kvällsmänniska jag med, men jobbigt värre när store sonen är desto mer morgonpigg.
VT: Förstår din oro. När min man blev sjuk för några år sen och fick besöka SU i omgångar vart jag kallsvettig när telefonen ringde och läkaren var i andra änden. Nu har han inte någon dödlig sjukdom på det viset men ändå. Det som drabbar nära och kära kan lätt få ens värld att gunga av obehag.
Kesso: Får jag vara nyfiken och fråga, har din APC-resistens påverkat dina möjligheter att bli gravid? Eller blev du det "Hur lätt som helst" ändå?
Sist in, först in...
Pling: Jag är oxå nere på inskrivningsvikt, t o m några hekto under, men min made är fortfarande degig o skrynklig, helt befriad från muskler... undra om den går o träna tillbaka igen, har säkert en 100 miljoner bristningar i huden på magen oxå
Gomorrs!
Här pratas det mat hör jag!
Lillebror är ju bland de yngre här så vi har inte ens tänkt tanken på smakisar eller vällingsorter här än, men det kommer väl det med snart. Har tänkte försöka helamma till 6 mån men får väl se hur det går, han verkar vara i en ätar-fas just nu. Har tidigare sovig så gott om nätterna men nu vaknar han flera gånger per natt och vill äta, däremellan gnäller han. Lite jobbigt men det blir säkert bättre snart!
*positivt tänkande*
Kesso: Jag har en bekant som är APC-restisten och har haft problem med att bli gravid, flera missfall osv. Det var därför jag undrade.
Imorgon åker vi ner för backen och firar nyåret med ett par kompisar där. Alla har barn så det blir nog livat värre... speciellt när de börjar bli lite trötta....
Jag ska göra efterrätten och det blir Mjölkchokladtårta med varma hallon (recept på arla.se om nån blir sugen...)
GOTT NYTT ÅR!!!
Känns verkligen udda att säga 2009....
Varför kan jag inte lägga upp bilder i mitt galleri?? Där som man "bläddrar" upp bilden, det försvinner bara när jag klickar på spara. Bilden är inte för stor och det är rätt format. Nån som vet??
Mareld och Carina: Jag får väl vänta några dagar (tills nästa år hahaha) eller så får jag lägga bilderna på bloggen.
Mareld igen: Min syster och hennes sambo köpte ett Wii till familjen i julklapp, det bästa priset hittade de på den där nya stora mediamarknanden i Bäckebol... haha ja du fattar nog vad jag menar
Hej och god fortsättning
Full fart här med bebis som har nya kvällvanor.. vilket är att vara glad och vaken till kl 3 varje natt... haha kul.. not..
Hoppas alla har haft en trevlig nyår, får läsa ikapp senare!
Jag är oxå på FB... letar lite efter er
Usch jag har fått gräsligt ont i ryggen, på vänster sida över revbenen. Vet inte om det är för att jag satt lite kallt igår och sen har sträckt mig men det känns som kramp om jag råkar röra mig lite för snabbt eller böjer mig åt "fel" håll. Gräääääsligt. Har såklart som den hypokondriker jag är, suttit o googlat på "ryggont" mm och sitter nu och inbillar mig allt möjligt. Njursten, lungorna mm mm mm... får ta o kolla på Körslaget istället.