• Sara Li

    Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???

    Är det någon av er som känner en EYUP? Han/hon har tydligen namnsdag idag den 16 oktober.

  • Svar på tråden Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???
  • Jossisen
    Alvi skrev 2008-10-16 14:59:44 följande:
    Jag känner tre barn som heter Eyup och hela fem vuxna. En gammal farbror som snart fyller 99 heter det också vet jag. Alla de är jätteglada över att ha fått en namnsdag!
    Det var värst! Jag som aldrig hört namnet! Men uttalas det Èyup eller "Eyupp" med betoning på u?
  • Alvi
    Jossisen skrev 2008-10-16 15:06:38 följande:
    Det var värst! Jag som aldrig hört namnet! Men uttalas det Èyup eller "Eyupp" med betoning på u?
    Ej-upp....
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Sara Li

    Fast jag heter inte Josefine, jag heter Josefin.


    Heavenlyfaith skrev 2008-10-16 15:00:13 följande:
    Josefine har precis som Eyup en inoffeciell namnsdag
  • wynn

    Alla namn får ju inte plats i den vanliga svenska kalendern, då blir det ju naturligt de vanligaste svenska namnen, vilket brukar variera lite över tid.

    Men jag gissar att "Eyup" kommer från en alternativ almanacka med mer utländska namn, minoriteters namn etc. Ser inget fel i det. Iaf inte på en Internetsida som FL.

    Kunde inte bry mig mindre, faktiskt.

    Fast jag trodde också att det var en felskrivning först
    Har aldrig hört talas om det namnet tidigare.

  • FriSam

    Det uttalas Äjypp, Stavas Eyüp och är ett väldigt vanligt turkiskt pojknamn.

  • Jossisen
    FriSam skrev 2008-10-16 21:27:48 följande:
    Det uttalas Äjypp, Stavas Eyüp och är ett väldigt vanligt turkiskt pojknamn.
    Jaha! Då vet jag!
  • aprilsill

    Sara Li skrev 2008-10-16 15:16:12 följande:


    Fast jag heter inte Josefine, jag heter Josefin.
    Det är ju faktiskt samma namn! Sara och Sarah är också SAMMA namn. Hur petig får man vara egentligen?
  • Heavenlyfaith
    Sara Li skrev 2008-10-16 15:16:12 följande:
    Fast jag heter inte Josefine, jag heter Josefin.
    Öhh.... hur ska alla stavningar få plats i en o samma kalender med 365 dagar??
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • 83an
    Heavenlyfaith skrev 2008-10-16 22:14:45 följande:
    Öhh.... hur ska alla stavningar få plats i en o samma kalender med 365 dagar??
    Ja det hade blivit svettigt värre att få plats med dem.
    Den kalendern hade inte gått att göra i fickformat inte...

    Trodde med att det var en felstavning eller nåt när jag såg det här på FL i morse...

    Men det var skumt värre att ett namn som bara 19 personer heter, ska få en egen namnsdag.
    Men men... så kan det va
  • Sara Li

    Tja... du kan ju fråga dem som stavar Kevin "Cewin" eller Isak "Izaac" om det är viktigt med stavning av namn...


    aprilsill skrev 2008-10-16 21:30:44 följande:
    Sara Li skrev 2008-10-16 15:16:12 följande:
    Det är ju faktiskt samma namn! Sara och Sarah är också SAMMA namn. Hur petig får man vara egentligen?
  • aprilsill

    Sara Li skrev 2008-10-17 06:16:49 följande:


    Tja... du kan ju fråga dem som stavar Kevin "Cewin" eller Isak "Izaac" om det är viktigt med stavning av namn...
    Ja och min slutsats är NEJ det är inte viktigt när det gäller NAMNDSAG. Min mamma heter Mari nog fan har hon namnsdag samtidigt som MariE.
  • violet

    Sara Li skrev 2008-10-16 15:16:12 följande:


    Fast jag heter inte Josefine, jag heter Josefin.
    Men lägg ner. Så petig kan man inte vara.
  • Sara Li

    Haha okej


    violet skrev 2008-10-17 08:53:29 följande:
    Sara Li skrev 2008-10-16 15:16:12 följande:
    Men lägg ner. Så petig kan man inte vara.
  • Umm Elias

    Jag tycker inte Tiburtius ska få en namnsdag när inte Christine har en

  • FH Mamma

    Varför är det viktigt med namnsdag?
    Jag firar varken min eller sonens. Någon gång om jag ser det kan jag ringa någon jag känner som har namnsdag och säga grattis men vad grattar man eg? Att för X antal år sedan så bestämde 2 människor vad man skulle heta. Vilket kunde ha blivit vad som helst men de valde ett namn de båda gillade.
    Inte så viktigt precis.

  • ALY538
    Umm Elias skrev 2008-10-17 18:32:57 följande:

    Jag tycker inte Tiburtius ska få en namnsdag när inte Christine har en


    - Firas kanske då Kristina har namnsdag 24/7? Gammal tråd. Jag vet om detta...
Svar på tråden Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???