• marysoul

Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?

Hej!
    Min son älskar att dricka te, han brukar smaka te av mig. Grönt te, alltså bara nyttigt te, inger koffein eller tein.
    Det borde väl inte finnas nån anledning till att han inte ska dricka te? Han smakar det mesta, och jag är inte så kinkig, men ja tänkte ändå att ja skulle fråga fall nån har ett bra svar. Han tycker inte om att dricka vatten, och då tänkte jag att te är ju ett bra sätt att då få honom att dricka ordentligt.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?
  • Fille Fjonkan

Grönt te innehåller koffein (tein), efter vad jag har förstått. Om det inte är örtte du menar?

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Pess

Nja, jag vet inte. Kan väl inte vara skadligt, med är inte även te vätskedrivande?

• Pess

Är väl egentligen enbart rött (roibus) som är helt koffeinfritt.

• modermadde

känns inte riktit bra känner ja

• SchumiFerrari

Finns barnte i england... vet inte om det finns i sverige..

*Älskade Noa*
  • Hille76

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta...det är svårt men det låter ändå inte rimligt att hälla i sitt barn te, även om det är grönt o nyttigt. Men hör med bvc, jag kan ha fel.
    Ha en bra dag!

• marysoul

precis, grönt örtte, inget koffein eller tein enligt innehållsförteckning. har även rött te utan.

modermadde: av vilken anledning?

• MissSophiaS

Vad är det med föräldrar som måste ge sina barn annat än vatten att dricka? SUCK!
    Tycker inte om, ja om du inte bjudit honom på något annat än vatten så hade han minsann älskat det....

• Tullemi
    SoR skrev 2008-10-16 15:34:42 följande:
    Vad är det med föräldrar som måste ge sina barn annat än vatten att dricka? SUCK!Tycker inte om, ja om du inte bjudit honom på något annat än vatten så hade han minsann älskat det....
    Men suck, kan du inte bidra med ett svar på TS fråga istället?!
  • MissSophiaS
    Tullemi skrev 2008-10-16 15:39:03 följande:
    Men suck, kan du inte bidra med ett svar på TS fråga istället?!
    Glömde väl att skriva Nej, jag tycker inte det är rätt.
Svar på tråden Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?