• marysoul

Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?

Hej!
    Min son älskar att dricka te, han brukar smaka te av mig. Grönt te, alltså bara nyttigt te, inger koffein eller tein.
    Det borde väl inte finnas nån anledning till att han inte ska dricka te? Han smakar det mesta, och jag är inte så kinkig, men ja tänkte ändå att ja skulle fråga fall nån har ett bra svar. Han tycker inte om att dricka vatten, och då tänkte jag att te är ju ett bra sätt att då få honom att dricka ordentligt.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?
  • Fille Fjonkan
    marysoul skrev 2008-10-16 15:32:18 följande:
    precis, grönt örtte, inget koffein eller tein enligt innehållsförteckning. har även rött te utan. modermadde: av vilken anledning?
    Ok, det lär ju knappast skada.
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • marysoul

sor: haha, men shit. så ett barn ska inte få smaka annat än vatten? Va e det för dumheter. jag tycker att han ska lära sig att tycka om många olika smaker. Visst, han dricker vatte, men för det första så kräks han ALLTID upp vattnet, men får han tex äppeljuice eller te så stannar det kvar i magen. Jag tycker verkligen inte att det är en nackdel att barn får lära sig tycka om flera olika smaker. Du vill ju inte enbart dricka vatten kan jag tänka mig. Så varför ska inte barnen få nåt annat än det för?
    Och te är ju jävligt bra för kroppen, iaf för vuxna. det var just därför ja undrar om det är nån skillnad på bebisar. för är det bra med örter för bebisar oxå, så är det ju bra att han får det. ag har druckit te jämt, kan inte minnas ett liv utan te, och jag älskar det. så varför ska inte min son få smaka samma goda grej som mig?
    vad är det med föräldrar som är trångsynta och ska göra allt enligt "boken" kan ju jag fråga tillbaka då.

• Moonis
    SoR skrev 2008-10-16 15:34:42 följande:
    Vad är det med föräldrar som måste ge sina barn annat än vatten att dricka? SUCK!Tycker inte om, ja om du inte bjudit honom på något annat än vatten så hade han minsann älskat det....
    Nja, hade allt varit så enkelt med barn så
  • marysoul

nej, det borde ju inte det. te är bra! :)

Fille Fjonkan skrev 2008-10-16 15:41:32 följande:

Ok, det lär ju knappast skada.
  • Fille Fjonkan
    marysoul skrev 2008-10-16 15:42:54 följande:
    nej, det borde ju inte det. te är bra! :) Fille Fjonkan skrev 2008-10-16 15:41:32 följande:
    Utan honung, dock!
  • marysoul

Självfallet!

Fille Fjonkan skrev 2008-10-16 15:44:05 följande:

Utan honung, dock!
  • Moonis

Man ska i alla fall vara försiktig med olika örteer beroende på vilka örter det är men det kan man oftast söka på nätet om det har någon speciell verkning för kroppen som kanske inte är så bra för barn i större mängder.

• LabLover

Jag kan inte komma på något farligt med att ge ett barn thé MEN, det känns även onödigt att ge ett så litet barn smaksatt vatten (för det är det ju).

Vatten är bästa måltidsdrycken för barn vilket även SLV rekommenderar.

Det har tagit båda våra döttrar några veckor att gilla att dricka vatten så det kan din lilla kille också lära sig.

Vad tänkte jag mer på? Jo, han får säkert i sig tillräckligt med vätska utan thé. Bröstmjölk/ersättning/välling och matpureér innehåller ju väldigt mycket vätska.

Lycka till med vad du än bestämmer dig för.

♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • marysoul

nä, ja ska googla runt lite så får vi se. när han smakat av mig så har han ju bara fått några klunkar, och de har inte märkts nån dålig reaktion på. men som sagt, ja ska googla lite så får vi se om ja hittar nåt bra svar.

• Fille Fjonkan
    marysoul skrev 2008-10-16 15:44:37 följande:
    Självfallet! Fille Fjonkan skrev 2008-10-16 15:44:05 följande:
    Bra, bra
Svar på tråden Kan man ge en åtta månaders bebis te i flaskan?