• Pusselbiten86

    Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(

    Började blöda idag runt middags tid... åkte in till akuten- fortsatte blöda!
    Inga stora mängden men de kom en massa på pappret..

    Väl när de var våran tur så skulle vi kolla med VUL.
    Han satte in staven o riktade skärmen o sa direkt
    " Jag ser ingen hjärtverksamhet längre "

    "Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, varför ??? , " Och sen stortjuter jag.
    Gyn läkaren lämnar mig o min man i fred!!
    TACK!

    Sen när jag samlat ihop mig lite så går vi o ska fråga vad som händer nu.

    Ska in nästa vecka för sövningen osv.

    NÅGON som vet om jag får se min älskade lilla bebis om jag vill??

    Jag var i vecka 16, De är ju sådant som inte ska få hända vid denna tiden?
    Så nu får vi ingen April bebis

    Känns som just nu gör jag VAD som helst bara för att tillbaka min underbara lilla bebis levade i min mage igen!!!
    Skit jobbigt att gå på Toaletten o se blod på blod hela tiden VARFÖR???? Gråter

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 22:42
    Här kommer en lite längre beerättelse...

    Nu är jag piggare och kan ge er lite mer information..

    Som sagt så startade värkarna kl 06 imorse med 5 min mellan.sen kl 08 stod jag inte ut länrfe då var de nere p 2.5 min mellan.

    ( värkarbetet är precis som när du ska föda normal stor bebis ) Så ni kan tänka er smärtan

    Åkte in o fick komma in direkt... och efter kanske 25 min där inne lossnade de som en propp i mig. o de forsade blod. Inte sett så mycket blod på en gång någonstans alls!!

    Så ja fick hjälp av sköterskor med blöjor o allt... o de sexiga nät trosorna .

    Sen kände jag hur de bubblade till när nere va 25 min senare så jag gick in på toan o skriker på nicklas att han får ringa på larmet o de kommer ganska kvickt etersom de vet vad de gäller.. och sen närde bara ska ut o hämt så vi kan torka upp allt blod så skriker ja igen.. # Barnet kommer nu"..Först kom typ som en moderkaka men om det var det , de vet ja inte.

    Sen ser jag fostret ligga i min hand..

    Så liten, så liten, med precis som en riktig bebis...fast mkt mkt mindre..
    Tog foto på liten o den fick stanna hos oss lite och vi sa hejdå ...
    min stora son sa " Söt bebis, bebis död"... Så de var nog hans sätt att säga hejdå till sitt syskon.

    Fick in på operation sen o sövas med o skrapas.. Tappade massa blod, fick ligga på uppvaket, och ja har blodtrycks fall nu, lågt HB så nu liger ja inne för observation till imorgon så får vi se då.

    vet inte vad jag mer ska skriva mer än att de känns tomt inom mig..
    Men ändå ganska skönt att kroppen fixade själv...

    Mannen åkte med in + barnen, men allt gick fint ändå!!

    De var allt från mig.

    Fråga gärna om de är något niv ill veta så ka jag se om jag orkar svara...

  • Svar på tråden Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(
  • Thalis
    Beckah82 skrev 2008-10-19 22:44:32 följande:
    En bra idé är att läsa tråden trots allt Ts ligger just nu inne på sjukhuset över natten eftersom hon födde sin lilla bebis i morse.

    Oj, förlåt TS Generad


    Såg inte i din ts att du redan fött..


    Mas falta la sal en la comida, que yo en FL.
  • Mjukis82
    Thalis skrev 2008-10-19 22:25:37 följande:
    Ni gör det som passar er familj!!Beklagar verkligen er förlust!Har bara läst ts och ditt senaste inlägg och det är klart att du får se din bebis! Be sjukhusfotografen att ta bilder om ni vill ,det har hjälp oss jättemycket i sorgsarbetet att ha väldigt fina bilder på vår änglason. Vill också passa på att berätta för dig att ni har rätt att få med ert barn i familjebilden hos skatteverket med namn och efternamn, precis som er äldsta son finns med.
    Förlåt att jag klampar in här... är du säker på att det går när TS bara gått 16 veckor? Måste man inte ha passerat gränsen för att det enligt normerna räknas som ett barn (dvs v 22)
    Som sagt - förlåt (framför allt TS) att jag bara klampar in såhär, men vi har vänner som förlorade sitt barn ungefär samtidigt som vi... då var gränsen v 28 och deras flicka föddes ngn vecka tidigare än det, men dog efter ett par minuter och dom fick verkligen kämpa för att få henne registrerad. Men man kan ju hoppas att reglerna har ändrats!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82
    rply skrev 2008-10-19 22:46:03 följande:
    va? vad har det med saken att göra ? :S
    Ja om u läser inläggen från Thalis så ser du vad det har med saken att göra! Hon skrev att hon bara läst trådstarten och har alltså missat att bebisen redan är född och skriver till TS utifrån att bebisen INTE är född ännu.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Thalis
    Mjukis82 skrev 2008-10-19 22:48:38 följande:
    Förlåt att jag klampar in här... är du säker på att det går när TS bara gått 16 veckor? Måste man inte ha passerat gränsen för att det enligt normerna räknas som ett barn (dvs v 22)Som sagt - förlåt (framför allt TS) att jag bara klampar in såhär, men vi har vänner som förlorade sitt barn ungefär samtidigt som vi... då var gränsen v 28 och deras flicka föddes ngn vecka tidigare än det, men dog efter ett par minuter och dom fick verkligen kämpa för att få henne registrerad. Men man kan ju hoppas att reglerna har ändrats!
    Ja, jag är säker!
    Det du pratar om är den lagliga gränsen när foster blir barn enligt lagen.

    Jag förlorade en son i v.18+ 2006,då den lagliga gränsen var v.28 och jag fick ha min son i minneslund efter välsignelse av präst och min son finns med i familjebilden precis som våra övriga levande barn.
    Mas falta la sal en la comida, que yo en FL.
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2008-10-19 22:48:38 följande:
    Förlåt att jag klampar in här... är du säker på att det går när TS bara gått 16 veckor? Måste man inte ha passerat gränsen för att det enligt normerna räknas som ett barn (dvs v 22)Som sagt - förlåt (framför allt TS) att jag bara klampar in såhär, men vi har vänner som förlorade sitt barn ungefär samtidigt som vi... då var gränsen v 28 och deras flicka föddes ngn vecka tidigare än det, men dog efter ett par minuter och dom fick verkligen kämpa för att få henne registrerad. Men man kan ju hoppas att reglerna har ändrats!
    Är det inte 28 veckor? Det räknas som barn från 28 veckor OM det inte föds levande före vecka 28 för då räknas det också som barn. Jag tror det är så men är inte säker. Abortgränsen går vid 22 veckor men det är från vecka 28 som barnet skall registreras i folkbokföringen även om det är fött dött.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ beckah82.bilddagboken.se
  • Thalis
    Beckah82 skrev 2008-10-19 22:53:15 följande:
    Ja om u läser inläggen från Thalis så ser du vad det har med saken att göra! Hon skrev att hon bara läst trådstarten och har alltså missat att bebisen redan är född och skriver till TS utifrån att bebisen INTE är född ännu.
    Jag läst inte uppdateringen. När jag först läste tråden och svarade då hade ts inte uppdaterat så det handlade om minuter.
    Mas falta la sal en la comida, que yo en FL.
  • rply

    Jo jag såg det!


    Beckah82 skrev 2008-10-19 22:53:15 följande:
    Ja om u läser inläggen från Thalis så ser du vad det har med saken att göra! Hon skrev att hon bara läst trådstarten och har alltså missat att bebisen redan är född och skriver till TS utifrån att bebisen INTE är född ännu.
  • Mjukis82
    Thalis skrev 2008-10-19 22:54:03 följande:
    Ja, jag är säker!Det du pratar om är den lagliga gränsen när foster blir barn enligt lagen.Jag förlorade en son i v.18+ 2006,då den lagliga gränsen var v.28 och jag fick ha min son i minneslund efter välsignelse av präst och min son finns med i familjebilden precis som våra övriga levande barn.
    Ok, då misstog jag mig! vet du hur tidigt kan man få ett foster/barn registrerat?
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mjukis82
    Beckah82 skrev 2008-10-19 22:55:11 följande:
    Är det inte 28 veckor? Det räknas som barn från 28 veckor OM det inte föds levande före vecka 28 för då räknas det också som barn. Jag tror det är så men är inte säker. Abortgränsen går vid 22 veckor men det är från vecka 28 som barnet skall registreras i folkbokföringen även om det är fött dött.
    Det var så innan... men tydligen tidigare i år (tror jag det var) så har Sverige äntligen ändrat så att dom har samma som WHO
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(