Kranial Synostos #4
Singletta, visst känns det periodsvis hopplöst. Speciellt när man hamnat i sådana situationer som du gjort, och måste kämpa och slås för att få sin/sitt barns rätt tillgodosedd.
Jag kan bara hålla med dig om att det inte verkar klokt att du inte kan få hjälp och stöd från din hemkommun. Tycker att det borde vara självklart att din son ska få hjälp med talet! Kan det finnas privata logopeder, och kan man sen skicka räkningen till kommunen/landstinget om de inte är villiga att hjälpa er omedelbums?
MEN det är ju tyvärr så, att mammor som vi ser till att få det bästa för våra barn, ibland måste man bara kämpa lite hårdare, fast man kan tycka att man inte skulle behöva det. (Man har ju liksom nog som det är)!
För att försöka se något positivt i det hela är det väl så att fördelen med motgångar är att man blir väldigt målmedveten som mamma.
Jag hoppas att du kan få lite stöd från psykologen på Sahlgrenska, jag tyckte hon verkade toppen. De har ju även erfarenhet av sjukresor, sjukersättningar, kontakt med försäkringskassa, rättigheter till ersättningar mm.. inte vad man tror en psykolog håller på med.. men det fick vi erfara när vi var inlagda vid Arons födelse.
Kramar/ Heidi