• greeneyes

varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!

VARNING!!!

Just nu är det många som blir uppringda av ett nummer som börjar på +882, och sedan läggs det på snabbt. Det är EN BLÅSNING; genom att man ringer tillbaka så kostar det närmare 100kr!!
    Själv blev jag uppringd av numret +88213213608 inatt kl 0:17.
    Jag har googlat detta, och det är tydligen vanligt förekommande just nu! Så sprid infon till alla att INTE ringa upp!! Snälla, hjälp till att puffa detta inlägg så att så många som möjligt ser det!
    Hittat på google:
    "Operatören 3 varnar: 88213213608 phone number comments:
    LFG any HC - 9 hours 12 minutes ago
    Ett missat samtal i mobilen från ett okänt utlandsnummer? Ring inte tillbaka om du vill undvika obehagliga överraskningar på nästa räkning.
    Under den senaste veckan har svenska mobilägare blivit uppringda av utländska nummer som de inte känner igen. Bland annat har prefixet +88, följt av ett långt nummer, synts i ett okänt antal telefonfönster. I det fallet är uppringaren en italiensk satellit. Ringer man då tillbaka kan det kosta upp mot 60 kronor i minuten, enligt pressinformatör Erik Hörnfeldt hos mobiloperatören 3."
  • Svar på tråden varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!
  • SkåneP

Umm Elias skrev 2008-10-18 15:46:09 följande:

Det är inte fel, +882 är Samoas landskod.
    Helt rätt. 882 är Samoas landskod.

Det har dock inget att göra med det nummer man slår om man ska ringa till någon på Samoa (så vad menar du med plusset i +882?).
    Om du ska ringa till någon på Samoa slår du något av dess två dess landsnummer [utlandsprefix+] 684/685

Som sagts flera gånger i tråden (och snart ytterligare en gång) :
    Landsnummer och landskod är inte samma sak.
  • skogsmor

hade ett missat samtal från ett +8 nmmer 0.06 för några dagar sedan. men ringer aldrig upp okända nr. är det svenskt kollar jag upp det på htta.se eller enro.

~*¤*~ Valdemar -08 ~*¤*~
  • anne h

men.. vem är så dum att man ringer tbx på nr man inte känner igen??

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Rosen78

Just det nummret ringde till mammas mobil härom veckan....hon undrade just vad det va men jag varnade henne för det va ju ett annat nummer alla varnade om för just då men nu ska jag ringa henne om detta nummer....TACK alla!!!

• Liten Mjau

anne h skrev 2008-10-19 11:37:35 följande:

Antagligen nån. Spelar det nån roll?
  • greeneyes

Nuförtiden så har många bekanta runtom i världen, och om man blir uppringd tror man kanske att det är en vän som försökt ringa. Eller så kanske man bara är nyfiken. I vilket fall som helst är det bra att informera om att det är en blåsning, så folk i alla fall vet

anne h skrev 2008-10-19 11:37:35 följande:
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • anne h

Klart jag också är nyfiken, men jag tänker som så att är det någon som vill mig något så ringer de igen.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • i87

det numret ringde till mig också häromdan sent på kvällen några signaler. jag svarade inte för jag kände igen att det var ett bluffnummer.

• elektra1
    Mrs Kaffelatte skrev 2008-11-03 08:26:19 följande:
    Och i lördags var det min tur.. *puffar*
    Och för 10 minuter sedan ringde de mig.
    Men jag kände igen nummret.
  • JKMNA

De ringde mig 13.21 idag. Vad lustigt att jag hittade en tråd här. Sjukt. Tur att jag inte ringde upp!

• Deliverance

Oh, det numret ringde min mamma mitt inatten för ett tag sen.
    Jag googlade och fick fram att det var ett såntdär bluffnummer.
    Jag har lagt in numret på min telefon som ''SVARA INTE!!''

• hej att

Jag blev uppringd en natt av detta nr: +88 213 100 199

Givetvis ringde jag inte upp. *klapp klapp*

• sextiotalist

Gammal tråd, men googlade på detta när det ringde i natt.

De håller fortfarande på, i 10 år.....

Svar på tråden varning varning för +882-nr!!!! sprid!!!