Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Ni föräldrar som snokar!

Hej TS, jag är själv en tonåring som har fått stå ut med ett annat tvister med en massa snokande föräldrar på den här sidan Förstår inte hur dom tänker.
    Har själv blivit kränkt på det sättet av mina föräldrar och det går verkligen inte med ord att förklara HUR ledsen man blir Det går verkligen inte. Alltför många föräldrar tar för lätt på det. Det är HEMSKT. Ens föräldrar är de närmaste släktingarna man har och så gör dom sådär...allts...det går verkligen inte att förklara hur ont det gör i ens hela kropp för man blir SÅ ledsen!!!!

Det är en sak om man misstänker att ungen tar droger eller så.
    Men en mamma här på FL kollar ungens dator och allt möjligt VARJE dag! Jävla pucko säger jag bara. Och det är inget jag ångrar att jag kallar henne!!!

• Bevabus

Men tonåringar är inte idioter. Och vad ger dig rätten att inte låta dom lära sig av sina misstag? Håll ett bra och nära förhållande till ditt barn så KOMMER han/hon att BERÄTTA för dig om han/hon tänker möta någon ifrån nätet!!!

Sarah84 skrev 2008-10-19 16:50:56 följande:
    Håller med föregående talare. Jag tror att man tänker annorlunda då man själv har tonårsbarn. Det är SÅ vanligt med ungdomar som råkar illa ut, får kontakt med fel människor. Ja de är ju inte bara tonåringar utan betydligt mindre barn åxå. De pratar med folk som utger sig för att vara några helt andra än dom är. Tror inte man ska dömma så hårt som du TS gör..
  • Bevabus

Personligen så hade jag blivit galen på mina föräldrar om dom började hänga på samma hemsidor som jag. INTE om dom verkligen VILL vara medlemmar där. Utan när syftet är att hålla koll på mig. Då hade jag fått ryck så det räcker och blir över...

Alla meddelanden behöver inte skriva privat. Med mina närmsta vänner så kan jag prata problem och sånt i den öppna gästboken, för jag vet att det är enbart mina vänner som läser den. Om mina föräldrar skulle börja läsa den så vet jag inte vad jag skulle ta mig till.
    Jag hade blockat dom, bytt konto, ändrat alias..gjrot vad som helst för att bli av med dom!

tonåring skrev 2008-10-19 19:50:12 följande:
    (Kan ju förtydliga lite;Jag förstår om en del föräldrar blir medlem på samma sidor som barnen och kollar omkring där, för att ha koll på vilka sidor barnen är inne på.Dock så ska inte leta rätt på lösenord och kolla vad som skrivs i mejl och privata meddelanden, som inte ska kunna läsas av någon annan än personen som äger användaren.)
  • Bevabus

Därför att jag vet att har man ett bra förhållande till barnet och har uppfostrat det på rätt sätt så kommer det att göra det. Det bara är så.

Tack vare att mina föräldrar inte har dramatiserat alkohol men samtidigt inte har gett mig det rätt i handen, så avslöjade jag direkt för pappa att jag hade druckit när jag för första gången varit på en fest. Han hade inte ens sagt ett ord. Och jag hade bara druckit två glas så det syntes inte på mig. Han hade aldrig behövt veta.

Och det var alkoholbiten. Om man lyckas med förtroendebiten när det handlar om internet så kommer dom att berätta om det också.
    Jag är ett lysande exempel på det.
    Prata med barnet om att om dom nån gång ska träffa nån på internet så ska det vara på en allmän plats och dom ska ta med en kompis och dom ska berätta det för föräldrarna.

Sarah84 skrev 2008-10-19 19:54:00 följande:
    Hur vet du de? att de tänker berätta de?& jag säger inte att de är ok. Om du läser de ja skriver igen.Jag säger bra att ja kan faktiskt på ett sätt förstå de som kanske väljer att göra de. Därmed inte sagt att jag skulle göra de..
  • Bevabus

Jag förstår hur dom tänker. Men det är inte skäl nog att kränka någon så grovt.

Sarah84 skrev 2008-10-19 20:00:00 följande:
    Fast de säger ju egentligen ingenting. Alla ungdomar är inte lika. Håller med dig till viss del. MEN tror att när du jsälv har barn som växer upp så komma du säkerligen att förstå hur dessa föräldrar tänker. De gör de ju inte för att va elaka, utan kanske för att de är hemskt oroliga. Me tanke på hur vårt samhälle ser ut så är de ju inte så konstigt att föräldrar blir oroliga.
  • Bevabus

Men dina föräldrar hade ju själv för det. Du VAR i problem. Dom var inte oroliga att du SKULLE hamna i problem.
    Det som gör mig arg är föräldrar som vill förhindra problem genom att snoka...sånt är bara puckat.

Vroooooom skrev 2008-10-19 20:00:19 följande:
    När jag var tonåring så läste mina föräldrar min dagbok vid ett par tillfällen. Jag avskydde handlingen när jag var tonåring men idag förstår jag att snokandet skedde av omtanke och oro för mig. Nu var jag rätt strulig som tonåring, hamnade i fel sällskap osv, så det är kanske möjligt att jag av den anledningen tycker att deras snokande inte var en sån hemsk handling.
  • Bevabus

Håller med

tonåring skrev 2008-10-19 20:00:30 följande:
    Jag hade också blivit det, blockat dem och allt som går! Menade inte att det är okej att bli medlem för att hålla koll på dem och läsa gästböcker osv, men däremot för att se vilken sida barnet är inne på, för det kan jag till en viss del förstå att man vill veta.
  • Bevabus

Så du ska gå och hålla i ditt barn när det lär sig att gå så att det absolut inte under några omständigheter faller?

Stackars barn i så fall..låt dom lära sig av sina misstag. Du kan inte förhindra saker att hända! Inte såna saker!

Sarah84 skrev 2008-10-19 20:08:58 följande:
    Det beror på tycker ja. Ja skulle aldrig kunna förlåta mig själv om de hände mina barn något som ja kunde förhindra genom att ha "snokat" Men de e svårt & säga hur mans kulle reagera då ja aldrig varit i den situationen själv ännu..
  • Bevabus

Det handlar ju om HUR man gör det! Att förhindra genom att snoka ÄR puckat. Men om man misstänker att något PÅGÅR, som att barnet tar droger så är det tillåtet att snoka!
    Annars så gör man det allra bästa, PRATA med barnet. Om man inte misstänker att barnet tar droger, förklara då för mig varför i guds namn man ska snoka!??!?!? Det är väl ändå det dummaste som finns?? Att kränka och förlora sitt barns förtroende för något det inte har gjort??? :O

Moonis skrev 2008-10-19 20:09:58 följande:
    Det är inte ett dugg puckat att vilja förhindra att ens barn hamnar i problem. Jag kommer göra allt för att dom inte ska göra det, det är mina barn som jag älskar över allt annat det handlar om. Annat vore konstigt.
  • Bevabus

precis! vi tonåringar måste få ha våra egna liv. privatlivet är mer viktigt än någonsin i våran ålder!

tonåring skrev 2008-10-19 20:44:33 följande:
    Jag håller med Beverly där, det är bara idiotiskt att försöka förebygga problem genom att snoka. Det leder bara till problem om det kommer fram.
Svar på tråden Ni föräldrar som snokar!