Järndroppar..!!
hej.
Mågon som vet när man ska sluta ge extra järndroppar??
Mina pojkar har fått extra ända sen födseln, men jag tror läkarn sa till 6 mån och de är dom nu
Någon som vet??
hej.
Mågon som vet när man ska sluta ge extra järndroppar??
Mina pojkar har fått extra ända sen födseln, men jag tror läkarn sa till 6 mån och de är dom nu
Någon som vet??
Kan man ge Niferexen ihop med protoviten?? Jag blandar dessa två och semper droppar med lite bröstmjölk och ger på flaska..
Jag blandade proton och niferexen, gick finfint. Frågade även sen om man kunde blanda med ad-dropparna och det skulle också gå bra. Vi gav niferex tills Vidar var 6 mån okorr.
Edvin fick Protovit och Niferex med hem. Sedan övergick vi till AD-droppar och Niferex. Järnet fick han ganska länge (tror att det var ungefär tills han var 8-9 månader okorr), men de tog ju blodprov på honom för leverns skull och då kollade de blodvärdet samtidigt. Han behövde järn så länge.
Däremot minns jag inte att han hade några särskilda problem med magen av järnet... Han knorrade lite allmänt ändå och hade lite trög mage ibland, jag gav kolikmassage och han blev lugnare då. Vet inte om knorret berodde på järnet eller ej.
vi fic veta på återbesöket att vi ska ge järndrp tills alva är 12 månader....så vi fortsätter.
24Igår 22:28 | ID: 37791379
tualisa
konstigt
onödigt å ge niferex om det ej behövs !!!!
freja är 4 å en halv månad okorrigerat
korr 2 månader
å vi behöver inte ge nå mera
då dom kollade nu på 4 månaders kontrollen så var blodvärdet bra,
lyssna inte på bvc
på min flaska står det från 5v till sex månader
queenedwina
fortfarande så behövs det ej om bebisen har bra värden
inte bra att ge överskott i järn
skulle du äta starka järn tab om du inte behövde `??
min son fick det i 3 månader efter hemkomst, sedan började vi med AD-droppar.
jag har också undrat så mycket varför så många i tråden blandat in protovit och AD-dropper som ju är vitaminer... och järn är ju järn......
Så konstigt också att det är så olika... här var det bara 3 månader efter man kommit hem som gällde och man skulle inte öka dropparna. 3 drp 2ggr dagligen
Full av förhoppning skrev 2008-11-01 18:07:53 följande:
aha ok då var det bara en slump