Anonym skrev 2008-10-27 13:22:22 följande:
Typiskt för sverige....Här skall man utnyttja bidrag om möjlighet finns... och många gör det tyvärr. Var är framtidsplanerna? Inga mål i livet? Oerhört avtändande med folk som "står stilla" och inte vill något med sina liv....tragiskt!
Jajemän, här utnyttjas det. 3000 kronor i månaden får jag från staten då de beslutat detta så att de som vill och KAN har möjlighet att vara hemma med sina barn. Hur vet du förresten vad jag vill med mitt liv eller hur min utbildning eller yrkesroll sett ut innan jag valde att vara hemma med min dotter för 3000 kronor i månaden och därmed spara flertal tusenlappar för er skattebetalare som pröjsar betydligt mer för dagisplatserna som används här i landet. Mina skattebidrag till samhället är garanterat större än de flestas kan jag lova. Någon som nämnde kapitalvinster och dylikt. Sådant skattas rejält årligen kan jag meddela. Där bidrar jag till ERA dagisplatser, er sjukvård och era vägar lika mycket som ni tycker att ni bidrar tillmitt hemmagående.
Jag må vara avtändande, men jag är oerhört tacksam för att få chansen att vara hemma med mitt barn som bara är litet en gång (tror att många önskar detta och klankar ner på oss som gör det av rent avund, varför ens ifrågasätta en sådan sak istället för att respektera människors val). Att förskola är ett nödvändigt steg in i samhället för våra barn är bara skitsnack. Man kan som hemmaförälder presentera den riktiga världen för sitt barn lika väl. Bara man har kunskapen och engagemanget.
Allas val borde respekteras.