• Volpino

Låst ytterdörr på dagis?

Har bara en kort fråga.. Har de ytterdören låst på era barns dagis eller kan vem som helst "knalla in" under dagen? På dotterns dagis står ytterdörrarna upplåsta alltid från 06:30-17:30. Tycker inte om detta då vem som helst i praktiken kan gå in och ta med sig ett barn. Hur är det hos er andra?

• Svar på tråden Låst ytterdörr på dagis?
  • prinsesstårtan

hämtar en väns dotter ibland och deras dörr är låst men med portkod.

• shine

Ja det är öppet. Hur ska man annars komma in när man ska hämta barnen?

~ what doesn't kill you makes you stronger ~
  • Hundtok

Det är självklart öppet. Tänk vid brand eller annat. Om jag inte minns helt fel så får inte dörrar till förskolor och skolor vara låsta.

• Tyche82

Här är det öppet och så vill jag ha det. 

Någon kan ju knalla in, men för att ta ett barn måste man in bland personalen och dom vet ju vem som hör till vem :D
  • Bellan80

usch..jag håller med Volpino..idagens samhälle med vansinnesdåd och alla sjuka människor så förvånar det mig att det inte händer oftare..peppar peppar!

• SchumiFerrari

Är nog bara i sthlm som det finns förskolor med portkod.. annars så är det öppet

*Älskade Noa*
  • eval

Jag (dagmamma) har dörren olåst förutom när jag går på toa - har hänt att en granne har knatat in i hallen. (Jag hoppas att det var av misstag, men känns lite udda då hon nog INTE har en stor skylt på dörren med min företagslogga...)
    I grupplokalen har vi en rörelsedetektor som tjuter till när någon kommer in eftersom vi inte har uppsikt över hallen.

• Volpino

Hur man gör när man skall hämta barnet om det är låst...?
    Jo man ringerväl på dörren eller använder det kodlås som föräldrarna tilldelats. Och att det skulle var nödvändigt att ha upplåst vid brand köper jag inte.. dörren skall ju naturligtvis öppnas av vuxna innifrån med ett vred förslagsvis (inte nyckel). Nä jag gillar inte hur det fungerar idag. Skulle vara intressant och veta om det finns bestämmelser kring detta eller om de gör som de vill.

• Hundtok

Om det börjar brinna då? Hur ska ungarna ta sig ut då?

Svar på tråden Låst ytterdörr på dagis?