• Schnooglewookiemush

"Fint" att komma för sent?

Anser du att det är "fint" att komma för sent; till en fest, födelsedagskalas, bjudning, tillställning.
    Med sent, menar jag allt från 5 minuter till flera timmar.

Observera att omröstningen inte gäller arbete, möten, skola eller något sådant.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 20:29
    Omröstningen syftar inte på uttrycket "Fint folk kommer sent"
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Fint" att komma för sent?
  • miss nöjd

Nej. det är inte fint på ngt sätt. Det är verkligen att leka med folks tid att komma sent. oartigt.

• Linda1976

Nej, absolut inte. Men är det en fest som börjar 19,00 så är det ju normalt att komma 19,15 sådär... Men inte om det är en middag eller födelsedagskalas. Ok 5 min är ok, men inte 15.

• ming

Det är bra mycket finare att komma en aning för sent än att komma för tidigt.

• Linda1976

Ja, finns det nåt värre än när folk kommer 20 minuter innan? Man har inte hunnit få på sig klänningen, springer runt i undisar och strumpor, vinet är inte öppnat och dammsugarslangen ligger framme

• LAV0LINA

Precis! Så är det iaf hos mig!
    Och hos min mor också!

Linda1976 skrev 2008-10-23 15:18:34 följande:
    Ja, finns det nåt värre än när folk kommer 20 minuter innan? Man har inte hunnit få på sig klänningen, springer runt i undisar och strumpor, vinet är inte öppnat och dammsugarslangen ligger framme
  • Laire
    AtroCious skrev 2008-10-23 14:52:29 följande:
    Orsaken till att jag frågar är att jag och min syster hamnade i en liten dispyt förra julen.Vi har släktingar som ALLTID kommer minst en halvtimme för sent på julafton. Även om vi skjuter fram tiden för att de ska hinna med, kommer de för sent.Jag anser att det är oartigt, min syster tycker att det är normalt och det man brukar göra.
    Vilken klok syster du har!

Säger man vid två så gör det ingenting att komma kvart över två anser jag, att värdparet sedan har maten klar kvart i är ju deras fel Räcka ut tungan De borde ta det lite lugnt och och sluta stressa och ta en välkomstdrink, julen handlar om att umgås och inte slänga i sig mat, slänga ut paket, supa och sedan skicka hem gästerna så fort man kan.

//Systern
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Schnooglewookiemush
    Laire skrev 2008-10-23 15:22:55 följande:
    Vilken klok syster du har! Säger man vid två så gör det ingenting att komma kvart över två anser jag, att värdparet sedan har maten klar kvart i är ju deras fel  De borde ta det lite lugnt och och sluta stressa och ta en välkomstdrink, julen handlar om att umgås och inte slänga i sig mat, slänga ut paket, supa och sedan skicka hem gästerna så fort man kan.//Systern
    Det är deras fel att jag har missat Kalle Anka de senaste åren.
  • Laire

Jag svarade för övrigt att det beror på tillställningen (OCH tiden), detta var en väldigt vinklad omröstning.

Att komma runt fem minuter efter utsatt tid anser jag är folkvett, jag tänker inte hänga på låset och komma in på sekunden. 

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden "Fint" att komma för sent?