• Schnooglewookiemush

"Fint" att komma för sent?

Anser du att det är "fint" att komma för sent; till en fest, födelsedagskalas, bjudning, tillställning.
    Med sent, menar jag allt från 5 minuter till flera timmar.

Observera att omröstningen inte gäller arbete, möten, skola eller något sådant.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 20:29
    Omröstningen syftar inte på uttrycket "Fint folk kommer sent"
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Fint" att komma för sent?
  • Miracle Cats

Fint och fint. Ibland händer saker men inte att man sätter det i system. Jag är själv tidsoptimist men försöker planera i god tid. Hellre 10-15 försent än att de kommer en timme för tidigt. "Ooops, är ni inte klara ?" -"Öh, Nä inte direkt!!".
    Sen har jag umgåtts med ett par som är övernitiska som inte ens lyssnade när jag sa att farmor åkt in på akuten men det är personer som aldrig kan ta något annat än den ursprungliga planen. Hr de klarar av barnen, vete tusan, för där borde ju inte allt gå att planera på minuten.

*Allt har sin tid *
  • TingelingAnna

Vissa tillställningar kan jag tycka att det är OKEJ att komma lite sent till, men FINT är det då rakt inte.

• Miss Cee

Till möten på stan kommer man lite tidigare och senast 5 minuter sent.

Till jobbmöten (där man troligen ska anmäla sig i en reception eller liknande) kommer man ca 10min tidigt. Absolut senast prick.

Till privata tillställningar hemma hos någon kommer man absolut inte för tidigt. Man kommer Prick! eller absolut med 15min sent. Är man 30 personer som ska komma så blir det ju ändå trångt i hallen om alla står där på sekunden, och man kan vaar ursäktad pga trafiken. Men absolut inte mer än 15min.

• Ingen presentation
    Pernilla75 skrev 2008-10-23 15:55:50 följande:
    Glömde en sak:Fast hellre 10 minuter för sent än 10 minuter för tidigt.
    Håller med.
  • Airlee

"Fint" tycker jag nog inte att det är men alla gånger bättre än att komma för tidigt! Finns det något jag avskyr så är det att gästerna plötsligt börjar trilla in när man springer omkring osminkad med handduk runt sig och håller på att fixa de sista detaljerna...

• riot

Miss Cee skrev 2008-10-23 17:41:28 följande:

Till möten på stan kommer man lite tidigare och senast 5 minuter sent.Till jobbmöten (där man troligen ska anmäla sig i en reception eller liknande) kommer man ca 10min tidigt. Absolut senast prick.Till privata tillställningar hemma hos någon kommer man absolut inte för tidigt. Man kommer Prick! eller absolut med 15min sent. Är man 30 personer som ska komma så blir det ju ändå trångt i hallen om alla står där på sekunden, och man kan vaar ursäktad pga trafiken. Men absolut inte mer än 15min.
    Vad skönt att du sammanfattade precis hur jag ser på saken, så slipper jag själv göra det.
  • siamusen

Vâldigt svenskt att komma i tid tycker jag. Hâr bjuder man in folk till kl 20.00 och de dyker upp runt 21.00 oftast, fast det har man ju med i berâkningarna iofs.

• Raka Pungen

Om jag bjuder in till kl 19 så vill jag att gästerna ska infinna sig mellan 19:00 och 19:15.

Absolut inte för tidigt! Jag vill inte ha gäster som sitter och väntar medan jag kl. 18:30 donar i köket i bara underkläderna och sminkar mig samtidigt.

Svar på tråden "Fint" att komma för sent?