• Schnooglewookiemush

"Fint" att komma för sent?

Anser du att det är "fint" att komma för sent; till en fest, födelsedagskalas, bjudning, tillställning.
    Med sent, menar jag allt från 5 minuter till flera timmar.

Observera att omröstningen inte gäller arbete, möten, skola eller något sådant.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 20:29
    Omröstningen syftar inte på uttrycket "Fint folk kommer sent"
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Fint" att komma för sent?
  • Laire
    AtroCious skrev 2008-10-23 15:24:53 följande:
    Det är deras fel att jag har missat Kalle Anka de senaste åren.
    Planera om då! Istället för att äta svälta sig och äta som tokar: ät lunch före och ät middagen efter Kalle.

Eller ta morfars inspelning från 90-talet, det är ju samma förrutom disneyköret!
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • LAV0LINA

Vi äter alltid efter Kalle! Då kan man äta i lugn och ro hela eftermiddagen!

• CosmicCat

Nej det är inte fint, men hellre att gästerna är 5 minuter försenade än en halvtimme för tidiga.

• denna där

Det beror ju på.
    Till möten kommer man aldrig försent. Så är det. Har man sagt en tid är det den tiden man är där. Punkt slut.
    Till middagar och fester kan man vara lite sen 5, max 10 minuter sen. Betydligt bättre än 5-10 minuter för tidig.

• Schnooglewookiemush
    Laire skrev 2008-10-23 15:24:56 följande:
    Jag svarade för övrigt att det beror på tillställningen (OCH tiden), detta var en väldigt vinklad omröstning.Att komma runt fem minuter efter utsatt tid anser jag är folkvett, jag tänker inte hänga på låset och komma in på sekunden. 
    Men att komma minst en halvtimme för sent är för tusan inte folkvett!

Sen så är det inte jag som planerar julaftonen, det är vår lilla mamma OCH gästerna som kommer för sent.
  • MaaliiinS

"Fint" vet jag inte, men det är definitivt inte acceptabelt att komma för tidigt.

Antingen kommer man på utsatt tid eller lite sent (5-10 minuter, 15 på sin höjd).

• Laire
    AtroCious skrev 2008-10-23 15:28:35 följande:
    Men att komma minst en halvtimme för sent är för tusan inte folkvett! Sen så är det inte jag som planerar julaftonen, det är vår lilla mamma OCH gästerna som kommer för sent.
    Och du vet hur mamma är med att planera och bestämma, I rest my case.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Schnooglewookiemush
    Laire skrev 2008-10-23 15:32:06 följande:
    Och du vet hur mamma är med att planera och bestämma, I rest my case.
    Hehe.
  • Aros

Inte det minsta fint, mest oförskämt! Tycker att 15 minuters försening är ok men efter det hör man av sig om man blir senare - och har då en väldigt god ursäkt!

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Virriga Vera

Jag undrar vad som ger andra människor att slösa med MIN tid, väljer de att slösa bort sin tid så är det ok men slösa inte bort min tid. Det finns massor med saker som jag hellre gör än att sitta och vänta på folk som är för arroganta och ouppfostrade för att hålla tiden. Kommer de inte i tid så kör jag eller går därifrån, är det bjudit till mat kl 13,00 så äter vi kl 13,00 och väntar inte på någon.

Svar på tråden "Fint" att komma för sent?