• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • snysop

Marvelina,

Jag tror att Laura love gifts har den blå camo Expo på lager, om det var det du tänkte på lång leveranstid.

• snart tre

Marvelina: Vi har gjort samma sak - offrat en klädkammare som vi ska ha till skötrum. Har målat och fixat och ställt in ett skötbord och faktiskt hittat en mobil jag gillar att hänga där ( helt i trä - finns på www.floralin.se där jag av en slump hittade den). Visserligen inga coola Blimpar eller liknande men å andra sidan inga Disneyfigurer heller. Den har en massa färgstarka fjärilar och blommor.

Men jag kommer att vilja byta och hänga upp andra saker ibland - inte minst för knottens skull som kanske tröttnar på mammas mobil.

• Marvelina

Mab79: ja precis de sakerna oroar mig.

Kommer inte expon väldigt nära marken på en bugaboo?

• snysop

Trist men sant, det finns inga fräcka tjejkläder. Har handlat killkläder till lill*n idag som funkar på tjej också. *suck* Vill inte ha alla kläder i rosa toner.

Hittade den där turkosa tshirten med pirat-nallen på som Asra pratade om också. Och en DADA fleeceoverallspåse i mörkblått med 2 streckgubbar på för 199kr på Guppi.

• Asra

Jag har en dash till min Bugaboo. Och den kommer inte nära marken. Den är som gjord för min Cameleon :)

Om jag inte minns fel finns det bild på expon och en frog på Skip hop´s hemsida. Kolla där
    www.skiphop.com

Snysop. Jag håller med dig! Bland "tjejkläderna" är det nästintill omöjligt att hitta något unisex. Det är helt enkelt bland killkläderna man kan hitta fina saker.

Jag köpte idag en t-shirt, 2 strumpor och en body med kort arm och korta ben på Kapphal. De var beige/vita med en dinosaurie mönster på. Inte speciellt coola men i alla fall inte super docksöta :) Och de var billiga på rean så det var positivt. Det var det enda jag hittade som jag ville köpa idag. På POP (Nordstan) var det hur utplockat som helst. Jag såg dock lite nyinkommet som jag skulle kunna tänka mig. Bland annat en brun/ljusblå randig body på Lindex.

Jag hoppas utbudet blir lite bättre med höstkollektionen, det brukar ju överlag vara bättre färger då, inte så pastelligt och gulligt riktigt.

• snart tre

Nu ska vi visserligen få en kille - men jag blir också bestört när man ska handla kläder och undrar hur i all världen jag skulle ha hittat roliga och tuffa kläder om det varit en tjej. Polarn & Pyret är jag evigt tacksam för att det finns - gillar deras baskläder och där har jag köpt både från tjej- och killavd. till min knott. Men går man in på t ex H&M eller liknande kan det inte vara lätt att hitta tuffa kläder till en tjej utan att handla på killavd. Det är framförallt det där med färger som jag retar mig på - varför kan de inte bredda lite både på tjej- och killavd? Det känns så fegt - jag tror många vill ha ett större utbud av färger till barn oavsett kön.

Själv fyndade jag en jättefin kofta till i höst till min knott på Debenhams rea i går - 60 kronor kostade den. Räknade ut att rabatten - från det ordinarie priset var på 75 procent. Sånt gillar vi!

Snysop: Fleeceoverallpåsen du fyndade på Guppi låter fin - hm, ska nog kolla in den Guppi-butik som finns inne i city i morgon tror jag!

• systernegativ

Jag som väntar en pojke tycker faktiskt snarare tvärtom. Visst, de tuffa kläderna med tryck finns ju på killavdelningen, men jag tycker det finns så otroligt mycket fint och härligt på tjejavdelningen också som ändå känns för "tjejigt" för att jag ska vilja köpa det till min pojke...

Jag har tänkt köpa vita och andra enfärgade bodys och göra egna tryck och brodera på dem. Finns inte det man vill ha får man helt enkelt göra själv I synnerhet om man som mig bor i en plutteliten stad i norra Norrland och är lite skraj för att handla på internet Utbudet här är verkligen erbarmeligt!

Jag har gjort reklam för den här tråden i min blogg Jag suger i mig alla tips och följer alla länkar, men har dessvärre inte så himla mycket att bidra med själv... Ännu i alla fall

• snart tre

Fast det där med tryck vet jag inte om jag menar med att det är positivt at ha på kläderna. Är lika allergisk mot alla stereotypa tryck som sitter på kill- respektive tjejkläder (traktorer, bilar och monster till killar - frukter, prinsessor och blommor till tjejer). Och däremellan ingenting. Blir trist vad man än köper till för kön.

Gladys: Schysta länkar - såg den blommiga klänningen från Bric-a-brac på omslaget på senaste Mama. Kul med lite mer inspiration.

Förresten - hittade det här när jag surfade runt - allt är inte billigt, men det finns en del schysta saker om man gillar New England-stilen:

www.alfonsjuniorhouse.com

Och här kan ni hitta återförsäljare till en massa coola baby/barnsaker:

www.edberg-co.se

Och den här webbutiken - som bla har Osh Kosh-kläder - ska tydligen upphöra snart och verkar sälja ut mycket:

www.knatten.se

Svar på tråden coola barnprylar