• Asra

coola barnprylar

Gulliga barnprylar finns det gott om. Själv vill jag ha lite stilrena,coola kläder och leksaker till min lill*. Det finns en del men man får leta lite mer efter dem. Tänkte att vi in denna tråd kan tipsa varandra om coola barnprylar vi hittat på såväl H&M och i designerbutikerna.

Har ni några tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-07-23 10:32:34:
    Här kommer en sammanställning av länkarna vi delat med oss av till varandra än så länge i den här tråden:

www.babyjams.se/1.html
    www.barnbutiken.net
    www.barndesign.se/
    barnskoshopen.jetshop.se/
    www.birkababy.se
    www.bonti.se
    www.bugaboo.com
    www.busigt.se/
    www.designtorget.se
    www.elodiedetails.se/produkter.html
    www.floralin.se
    www.frankform.se
    www.havenstockholm.se
    www.lillstina.se
    www.litenbutik.se
    www.metalbabies.com/index.php
    www.noaddedsugar.co.uk/
    www.onetex.se/onetexfr3.htm
    www.ourchildrensgorilla.com
    www.poof.se
    www.riotlab.se/index_frame.htm
    www.simpleworld.se
    www.sispoint.com/butik/
    www.spacebabies.se/
    www.spoketlaban.com/Produkter.html
    www.sprall.se
    stores.kiwi-kid.com/Search.bok
    store.lovelauragifts.com/diaperbags.html
    www.suki.se
    www.trendybaby.dk
    www.trollskor.com
    www.thilde.se
    www.uglydolls.com
    www.unibarn.se
    www.vincentshoestore.com

• Svar på tråden coola barnprylar
  • snysop

Förresten, för oss som bor i/nära Göteborg = parallellgata till Designtorget, gatan mot kanalen (gå igenom Victoria-passagen mot älven) så ligger det någon butik "nere i källaren" som säljer allt mellan himmel och jord i plastväg. Där har de även de där kläderna som snart tre tipsade om (de med rosa buddha). Men nu hade de bara inne den med kungaparet. Nästan 400 kr för en body. De hade också kitschiga plasthakklappar.

• snart tre

De som bor i närheten av ett Asko - möbelvaruhus - hittade haklappar med Marimekkomönster för 69 kronor där i går. Om man gillar det!

Själv vill jag tyvärr ha alldeles för mycket snygga (och dyra saker just nu):
    - En vit body med en knallrosa Buddah
    - Ett Lexington bäddset
    - En cappuchinofärgade Lodger Bunker
    - Min son ut ur magen nu!!!!!

Sorry, ja, det blir en Marimekkohaklapp i alla fall!!!!

• snysop

I helgen fick jag målat om barnrummet. Hade tapetserat det med en jättesöt ljusbeige pastellig tapet med "akvarellmålade" kungakronor på. När första våden var uppsatt så ångrade jag mig och tyckte att det blev gräsligt, men jag tänkte att jag fick vänja mig vid den... men det gjorde jag aldrig. Så nu är rummet helt vitt och det känns såååå skönt!!! Som ett blankt papper så kan inget i rummet nu bestämma vad vi skall inreda med!! Så mitt största gissel nu är g.a.r.d.i.n.e.r....... Vart sjutton hittar man snygga gardiner eller gardintyg som inte kostar 350 kr/m eller består att snuttegulliga nallar osv?!

• Marvelina

Köpte vårt Lexington bäddset på NKs rea. Supermjukt och skönt! Synd att det inte finns i samma kvalitet för vuxna!

• snart tre

Vad har ni för takhöjd snysop? Det där med gardinlängder brukar ju vara ett kapitel för sig om man inte kan sy (vilket jag varken kan eller vill).

Antar att Ikeas barngardiner går bort av samma orsak som deras bäddset gör. Men Ikeas vanliga gardiner har en del schysta lite coola mönster och priserna är ju minst sagt bra. Även Åhléns textilavd. är kanon och där finns en rad bra tyger/gardiner att köpa - oftast är de dock 220 cm i längd, vissa finns i 230. Vi har 270 i takhöjd - brukar vara hopplöst att hitta där.

Och glöm inte att Hemtex har total utförsäljning på allt i sina butiker just nu (typ halva priset eller mer) eftersom de ska bygga om. Här kan man hitta schysta panellängder i snygga färger.

Men som sagt - om du inte vill ha nuttiga saker så unvik barngardiner - brukar vara förskräckliga oavsett vart man går.

• snart tre

Marvelina: Agh, rear NK de nu?

• uno

Har inte hittat denna braiga tråd förut och den är lite lång att läsa så det ltar ett tag och tills dess kan hända att här kommer saker som ni redan avhandlat.

Jag misströstade först när jag skulle köpa barnkläder för gud så trist och gulligt allt var men så kollade jag Åhléns och de har massor roligt för inga pengar alls. Har köpt söt hood, jeanshängslebyxor och roliga t-shirts och bodys med ödlor på. Vi vet inte om det är en kille eller tjej men vi tänker inte lägga några värderingar i om det är bra eller dåligt med rosa, gult eller klassa motiv som könsrelaterade.

Sen hittade vi Haven på Upplandsgatan 45, Sthlm, och de har också massor av roligt! De har märken som man kan köpa på nätet om än inte via dem. Har lagt in länkar i mitt krypin.

Skulle också vilja ha ett barnrum att inreda! Hittar ingenstans att flytta till bara... Vi har vilda planer på att måla en borg på ena väggen eller ett innebandymål och sätta kardborreband så man kan skjuta bollar som fastnar osv. Känns som att vi ligger några år före bebisens behov : )

• uno

Nu har jag skummat igenom allt och nu suger det rejält i shoppingtarmen. Ni verkar inte vara så förtjusta i prinsar och prinsessor vilket jag är men det får inte vara för gulligt. Har någonstans sett jättefina lakan med prinsar och prinsessor på som jag nu inte hittar...någon som vet?

Jag gillar inte att sy, trots sömnadsutb, men har en mamma, svärmor och mormor som gärna gör det så de har sytt påslakan, stickat och virkat åt oss. Jag har köpt tyger och garn och så har de tillverkat. Vaggan beställde vi av ett snickeri och ser man till att beställa utan för storstaden så sjunker priset många, många gånger. Har sett en jättefin filt på Haven som min nypensionerade mamma kommer bli jätteglad över att få sticka.

Har inte vågat handla så mkt saker för jag misstänker att många av de saker som ex uglydolls kommer komma som present från vänner och släkt när knodden väl är ute. För er som handlar så har secondhandbutiker har ofta jättefina barnleksaker som är i trä och inget slitna alls, där finns babygym, speldosor mm som inte är med disneyfigurer på.

• snart tre

Uno: Ja, Haven är min favorit också - älskar Katviq, Molo och Hollys Baby-kläderna. Kul med lite annorlunda saker - och jag vet dessutom att de ska börja sälja över nätet ganska snart. Så alla som inte bor i Sthlm kommer att kunna beställa därifrån.

Apropå prinsar/prinsessor - har du sett det tyg som heter Tiny som Mairo (www.mairo.se) gör. Lite modernare stuk med figurer - bland annat en prinsessa. Kanske kan det vara något? Vet att det finns filtar/påslakan med de tygerna på t ex Bonti (www.bonti.se).

Ps Vet nog vilken filt på haven du menar - den är riktigt cool

• snart tre

Hmpf, vet ni vad jag hittade på stora Hemtex-butiken på Kungsgatan i Sthlm idag. Superfina babybäddset i lexingtonstil (blå/vit-randiga och sånt) från en kollektion som heter New England. Men de hade bara kvar två örngott - jag vill ju ha påslakan också. Bra pris var det också. Får jaga i någon annan butik för priset var bra!

Svar på tråden coola barnprylar