• EttElaktTroll

20 dagar kvar :-) Någon mer?

Någon mer som har 20 dagar kvar?
    Ska vi räkna ner och beklaga oss tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 18:30
    BF 9/11 Chillimello Vet ej kön..
    BF 11/11 Norea. Pojke
    BF 14/11 am79 Tjej enligt RUL
    BF 14/11 Helle76 (vet ej kön)
    BF 14/11 0 maja 0 väntar en flicka
    BF 15/11 Madde86 väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 EttElakTroll Väntar en flicka enligt RUL
    BF 15/11 Kex1 Väntar en pojke enligt RUL
    BF 15/11 mio2
    BF 15/11 Salamanca väntar en pojke
    BF 16/11 ullizen Väntar en flicka enligt RUL
    BF 16/11 Helnea väntar en pojke (sladdbarn)
    BF 17/11 QuteCat Väntar en pojke
    BF 17/11 Åsapantern vet ej kön
    BF 19/11 Meme Väntar en pojke. (Bf enl mens 9 nov)
    BF 19/11 TheSunset ( vet ej kön )
    BF 20/11 Texas 06 Tjej enligt RUL
    BF 20/11 Sara E Väntar Pojke enligt köns-ul
    BF 20/11 Endogumman, väntar tjej
    BF 22/11 hannamiller pojke 100% säkert

Hoppas jag inte glömt ngn nu

• Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?
  • ullizen

Stort grattis Qutecat och mio2
    Håller tumamrna för er Norea!

Här händer det ingenting!!!
    Visst en vecka kvar till bf(16/11) men nu känner jag mig så laddad inför förlossningen och LÄNGTAR!
    Hur mår ni andra???

Kramkram

• hjärtan81

Grattis till de som fått bebisarna redan (lite avis)

Själv känner mig less på att vänta... har bf 21.11 så det är ett tag till, tycker han får komma ut NU!
    Har en massa sd och förvärkar men inget händer!
    Har också börjat må små illa, yr och konstig trygg i ansiktet som är obehaglig,lite svårt att beskriva... hoppas inget allvarligt?

• 0 maja 0

grattis ni som har fått! och lycka till Norea!!

här händer inget. sov massor inatt men är fortfarande trött. men det känns bra då jag har sovit, på sistone blir jag alltid stressad då jag inte är utvilad, att förlossningen ska starta då, man vill ju vara på topp, positiv och utvilad då det startar!

• EttElaktTroll

Ååååh va spännande Norea LYCKA TILL!!!!!

Ja dom säger att man ska veta när det är dax, och det visste jag verkligen med min dotter. Men inatt vaknade jag med det värsta värken jag känt i hela mitt liv, trodde helt ärligt att jag skulle dö, kunde inte andas, sen kom det 3 st till med ung tio minuters mellanrum. Sen INGENTING!!!! Satt vaken till imorse och väntade haha. Sen somnade jag och fick sova flera timmar, har ingen som helst smärta någonstans, mår liksom tipptopp, vilket är jätteskönt MEN ändå så jäkla frustrerande. Trodde ju att det va dax, ja jag va faktiskt säker... Så får nog snällt vänta lite till, hoppas det inte är flera veckor bara.

• Norea

jag blev hemskickad igeen. på ctg kurvan hade jag värkar på olika tillfällen med mellan en minuts och fem minuters mellanrum. jag var bara en cm öppen och livmodertappen var fortfarande bakåtlutad. så det blir väl samma skit som förra gången. pinvärkar i evighet. nu är det ju jättesvårt och veta när man ska in igen. jag har värkar hela tiden sen i morse som gör mensvärksont. man skulle ju åka in fortare men andra barnet, men de sa på förlossningen att de värkar jag änsålänge haft inte hjälpt till ett dugg. hur vet man när de hjälpt till då? har inte lust att åka in och bli hemskickad fler gånger.

• EttElaktTroll

Åh nej, ursäkta språket, men FAN va surt!!!!

Norea skrev 2008-11-09 16:05:23 följande:
    jag blev hemskickad igeen. på ctg kurvan hade jag värkar på olika tillfällen med mellan en minuts och fem minuters mellanrum. jag var bara en cm öppen och livmodertappen var fortfarande bakåtlutad. så det blir väl samma skit som förra gången. pinvärkar i evighet. nu är det ju jättesvårt och veta när man ska in igen. jag har värkar hela tiden sen i morse som gör mensvärksont. man skulle ju åka in fortare men andra barnet, men de sa på förlossningen att de värkar jag änsålänge haft inte hjälpt till ett dugg. hur vet man när de hjälpt till då? har inte lust att åka in och bli hemskickad fler gånger.
  • hannamiller
    blää vad tråkigt.... hoppas lillen kommer snart för er..
  • Madde86
    Fy vad tråkigt för dig. hoppas lillen kommer snart:) kram
  • salamanca

Blä för att må så dåligt!
    Jag får väldigt hårt tryck neråt & kan vakna av det på nätterna. Har dock haft så ett bra tag & han verkar ha lite problem med att fixera sig. De skall kolla mig igen på tisdag med mätning & ultraljud. Har han inte fixerats då vill jag nog att de kollar upp hur stort mitt inre bäcken är!
    Jag håller tummarna för tisdag ( & måndag för dig!)

EttElaktTroll skrev 2008-11-08 13:09:54 följande:
    Tack Salamanca Somnade lite nu, har så jäkla ont i magen och illamående så ja kräktes. Antingen får det sluta eller så får det ända ngt på riktigt. Usch. Ska till BM på måndag annars, hoppas hon kan kolla hur läget är där nere. Känner du ingenting? Kram
  • EttElaktTroll

Kan man kräva en undersökning av BM? Eller gör dom det bara under vissa omständigheter? Alltså att hon kollar tappen och hur allt känns

Svar på tråden 20 dagar kvar :-) Någon mer?